November 5, 2001
Börjar snart bli dags att investera i en ny mobiltelefon. Har just nu en Siemens ME45 som jag haft i ca fem år tror jag. Den börjar nu bli lite trött. Får "kortfel" lite då och då. Batteriet har börjat ledsna (har bytt en gång) och en del andra småfel.
Funderar nu på vad jag ska investera i för telefon istället. Använder inte telefonen till särskilt mycket. Behöver bara kunna ringa och skicka SMS. Resten är bara onödigt kraffs. Vill däremot ha en telefon som är liten och som tål en del stryk.
April 7, 2002
Ringer du väldigt lite så antar jag att du redan har någon form av de billigare kontantkorten...
Bästa då för att skaffa en ny mobil är väl att pröjsa den kontant... brukar bli billigast då nu när alla operatörer har börjat köra fulmetoder när de "subventionerar" mobiler.
199 kr iofs att ringa för, men ringer man inte så mycke...
199*24 = 4776:- kr för en SE k750
kollar man snabbt på pricerunner så hittar man den för runt 2500 kr
Själv ligger jag på ca 50-60 kr månaden med Halebop så jag hade alltså kunnat ringa i mer än 3 år för mellanskillnaden. 😎
March 11, 2003
HardCoder wrote: Ringer du väldigt lite så antar jag att du redan har någon form av de billigare kontantkorten...
Bästa då för att skaffa en ny mobil är väl att pröjsa den kontant... brukar bli billigast då nu när alla operatörer har börjat köra fulmetoder när de "subventionerar" mobiler.199 kr iofs att ringa för, men ringer man inte så mycke...
199*24 = 4776:- kr för en SE k750
kollar man snabbt på pricerunner så hittar man den för runt 2500 krSjälv ligger jag på ca 50-60 kr månaden med Halebop så jag hade alltså kunnat ringa i mer än 3 år för mellanskillnaden. 😎
Fast säg istället att han ringer för runt 100kr så går det jämt ut, och han slipper pröjsa för luren idag, och han kan ringa även om han åker utomlands.
April 7, 2002
Ja det har du kanske rätt i 🙂 Förutom delen med att man inte kan ringa utomlands med kontantkort. Det går alldeles utmärkt att göra det nu för tiden.
Nu skulle ju inte detta handla om abonemang utan om telefoner...
Det finns inte så mycket stryktåliga telefoner nu för tiden
NOKIA 5140I klarar väl lite stryk iofs...
http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010082113
Men man kan nog lika gärna köpa vilken mobil som helst nu för tiden... komponenterna är så små och telefonerna väger så lite så det går inte sönder så lätt.
Har tappat min T630 hur mycke som helst och den funkar fortfarande bra.
SE K750 eller en SE W810 är det som gäller för mig såvida jag inte ska köpa 3G pga datatrafik. Men operatörerna tar fortfarande ut för mycket dinares per MB.
1 Guest(s)