May 9, 2006
Tjo nu äre så att jag har börjat tröttna på mitt luft kylnings system inge fel på det alls igentligen men om man kan byta så varför inte.
Så jag behöver tips på ett bra start paket där allt är inkulderat å lätt att sätta ihopp för det kommer bli första gången jag sätter ihopp ett vatten system så vill att allt ska funka perfa å inge leckage å så .
det som kan bli krångligt är för graffekortet har 2x3870x2 så vet inte om det kortet har skruvhål å så för vatten kylning.
Hoppas ni förstår vad jag menar om inte säg till.
Tack på förhand.
November 4, 2001
Vad hade du tänkt dig för typ av block och till vilka komponenter?
Skall du ha heltäckande block på grafikkorten, ett bättre processorblock, en bra radiator, bra pump, tank, slangar osv osv så får du nog räkna med runt 4000:- för ditt system.
Grafik ~1000:- st
Cpu ~ 600:-
Pump ~ 500:-
Tank ~300:-
Radd 600:-
Priserna varierar en del på vad du tar men sen tillkommer frakt, slangar tillsatser osv osv så säg 4k för ditt system (utan chipsetblock). Å andra sidan kan du lika gärna köpa ett chipsetblock när du är i farten.
February 1, 2003
GFX:EK - FC3870 X2 CF 119,99€
CPU:EK - Supreme 55.06€Helt i klass med D-tek Fuzion
Pump:Swiftech MCP655 (Laing D5)86.88€
Tank:Swiftech MCRES-Micro AGB 20.40€
Radiator:ThermoChill PA120.3 106.66£€ alt.ThermoChill PA120.2 93.33€
Kanske overkill men jag har PA120.3 samt EK-block på NB , gammla GFX:et samt ett på väg till nya GFX:et samt D-tek som jag är kanonnöjd med och för mig värda merpriset över billigare saker och det finns lite kylutrymme kvar innan radden är "full".
1 Guest(s)