February 12, 2003
Duktig som jag är har jag skaffat mig ett par bastanta högtalare, mitt problem är nu vad jag ska ha för förstärkare till de. Harman & Kardon sades det på IRC-kanalen, men är det det som gäller?
Den verkar ju onekligen nice för det priset (vilket f.ö. är ungefär vad jag kan tänka mig att hosta upp för en stärkare), dvs. ungefär 3000 kronor.
Nu klarar ju högtalarna upp till 300W, men iom att det är ett par Cerwins så är de någorlunda lättdrivna, och borde väl gå att lira någorlunda högt med H&K 80-watts-stärkare.
Om ni andra har erfarenheter/tips på schyssta förstärkare får ni gärna hjälpa mig lite, men som det ser ut just nu är jag mest sugen på denna lilla skapelse.
Som sagt, hjälp mig. 🙂
April 11, 2003
Tycker hifiklubben har bra sakar. Har köpt en Reciver och en subb från dom bla. Finns säkert lika bra saker på massa andra ställen men jag är lite förblindad av hifiklubben.
February 12, 2003
Delph1 wrote: Import är inte ett alternativ? Kommer väl gå på lite mer kanske än du tänkt dig 😉 (6-7000 + frakt)
H/K 670/675 är nog den du menar annars känns det som 😉
//Andreas
Det är möjligt, men då ska det vara bra grejer som fan. 🙂
Och ja, det är HK-675 jag är mest sugen på för tillfället.
February 12, 2003
Delph1 wrote: http://www.jungson.com
http://www.yushang-audio.com/e.....indexh.htm
//Andreas
:worship:
October 9, 2002
November 27, 2003
Pulka wrote: Såg några intresanta på kina sidorna, men står ju inga priser 🙁 gissar de ligger bra under "våra" men sen hur beställer man och fraktar dom smidigast ? gruppköp med andra kanske....
Det är enbart tillverkarna tyvärr. Dessa saker kostar minst dubbelt så mycket i resten av världen som där borta.
Officiell kina-import-tråd @ prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/forum/i.....opic=69177
//Andreas
July 18, 2003
Har en Yamaha reciver som jag är skit nöjd med nu, den har några år på nacken med funkar perfekt.
Det är ju bra om du köper en surround reciver/förstärkare om du skulle få för dig att du vill ha surround någon gång.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 27, 2003
*blitz* wrote: Har en Yamaha reciver som jag är skit nöjd med nu, det har några år på nacken med funkar perfekt.
Det är ju bra om du köper en surround reciver/förstärkare om du skulle få för dig att du vill ha surround någon gång.
Surround-förstärkare ger i regel rätt kasst stereoljud, speciellt i de här prisklasserna, men du har en bra poäng med kombinationsmöjligheten dock.
//Andreas
July 18, 2003
Delph1 wrote: [quote=*blitz*]Har en Yamaha reciver som jag är skit nöjd med nu, det har några år på nacken med funkar perfekt.
Surround-förstärkare ger i regel rätt kasst stereoljud, speciellt i de här prisklasserna, men du har en bra poäng medkombinationsmöjligheten dock.
//Andreas
Tänkte inte på prisklassen, betalade runt 6000 för min så. Men jag kör stereo och tycker det funkar helt ok, men jag är ju ingen expert heller.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
1 Guest(s)