November 27, 2003
Någon mer än jag som passade på att handla från deras kanpanj?
Har ni fått grejerna ännu i så fall?
De hade en vissa problem med posten det vet jag, men va fan ... nu kommer man inte åt deras forum längre ... riktigt irreterande eftersom jag verkligen behöver den disken ... inget svar på mitt mail har jag fått heller...
//Andreas
April 23, 2003
Asså.. ingen verkar ju fått nåt alls 😕
Jag tänkte köpa själv, fast jag vågade faktiskt inte.. Men nu står det ju att kampanjen har lagts ner?
Hans-Erik: http://www.datagruvan.se
November 27, 2003
Datagruvan.com wrote:
Hej!Detta är ett mail som gått ut till samtliga kunder som gjort
beställningar hos Datagruvan.com.Vi har för närvarande stora problem med myndigheter som håller på
leveranserna på obestämd tid. Detta har i grunden ingenting med
Datagruvan att göra, men orsaken till detta kan tyvärr inte gås in på
mer i detalj här. Våra problem just nu är alltså helt utanför vår
kontroll. Löften om leveranstider vi fått från dessa har vi fört
vidare till kunder som frågat, men tyvärr har löften inte infriats
till oss, och därför ej heller till dig som kund. Vi har självklart
för avsikt att leverera samtliga beställningar som är gjorda, men det
går tyvärr för närvarande inte att säga hur lång leverenstiden kan
bli.Vi ber om ursäkt för att vi inte svarat på vissa mail som inkommit
till oss de senaste dagarna, men vi hoppas att detta mail kan ge
tillräcklig information om vad som pågår just nu. På forumet har ett
ökat antal personangrepp förekommit och en allmänt kaosartad stämning
uppstått. Vi har förståelse för att man som kund vill och behöver veta
vad som händer. Men för att kunna ge bra och relevanta svar, måste
dessa också finnas att ge. Med anledning av detta har vi valt att
stänga forumet tills vidare.Ni som känner att ni måste ha era varor fort råder vi till att
beställa dessa från annat håll. Billiga butiker hittar du exempelvis
på http://buggy.no-ip.com. Ingen kund som har gjort beställningar från
Datagruvan.com kommer att behöva stå för några kostnader för återfrakt
eller liknande om man väljer att när paketet kommer inte lösa ut det.
Det innebär alltså att om ni vill avbeställa er order, så behöver ni i
detta fall inte meddela oss om detta.Om det finns skadeståndsanspråk kommer dessa inte att tas ställning
till förrän situationen som helhet har ordnat upp sig, och vi själva
har fått de besked som krävs för att gå vidare. Det gäller även den
utlovade rabatten på 10% för de kunder med beställningar gjorda 1-6/5.
Vi kommer hur som helst att göra vårt bästa för att du som kund inte
ska förlora på att du givit oss ditt förtroende. Vår intention är att
kompensera våra kunder för den situation som uppstått, men exakt hur
kan vi i nuläget inte beröra ytterligare.Vi hoppas innerligt på förståelse för denna olustiga situation och att
det inte finns något för oss att tjäna på att avsiktligt sätta våra
kunder i den här sitsen. Inga förskottsbetalningar är mottagna utan
allt är sålt mot postförskott så ingen ska behöva vara rädd för att ha
blivit lurad på pengar.När mer information finns att tillgå kommer vi att gå ut med denna
till samtliga kunder som gjort beställningar av oss. Förmodligen
kommer dock inte så mycket hända de närmaste veckorna.Svarstiden på email kommer att vara fördröjd. Frågor som berör orsaker
till situationen beskriven ovan och frågor som redan besvarats i detta
mail i den mån det i nuläget går, kommer inte att besvaras mer
ingående. Övriga frågor kommer att besvaras först när det går att ge
relevanta svar.Mvh
Hannes Ljusås
Datagruvan.com
Detta fick jag idag...
och kampanjen var för en begränsad tid! den har alltså inte lagts ner utan bara nått sitt slut.
//Andreas
1 Guest(s)