January 17, 2004
Det ska handlas bärbart, far min som absolut ska ha en bärbar dator mellan jobb, hem osv.
Det ska ingå win XP och office (han warez-vägrar..)
Datorn fick kosta max 25 000 sa han, jag tycker det är onödigt att lägga fullt så mkt och tycker 20 000 är en lagom summa att lägga.
Han ska arbeta på den och kolla på film, så DVD kan nog komma till pass, en schysst skärm på den vore nice med. Min gissning är att han förr eller senare kommer lira något spel på den, så grafikprestanda ska den ha tycker jag, kanske inte det hetaste, men "het" iaf 😉
Enligt min erfarenhet brukar bärbara datorer vara jävligt fina på att strula, kanske har ändrat sig med tiden men min Acer inhandlad för 3 år sen är en riktig jävla mardröm, så att köpa på något ställe med taskig support / returer som DB.se känns ju lite off kanske..
aja, föreslå! 🙂
January 17, 2004
May 19, 2003
kolla acer och lite andra märken. skulle tippa på att denna är ok
November 22, 2001
RollCage83 wrote:
Han ska arbeta på den och kolla på film, så DVD kan nog komma till pass, en schysst skärm på den vore nice med. Min gissning är att han förr eller senare kommer lira något spel på den, så grafikprestanda ska den ha tycker jag, kanske inte det hetaste, men "het" iaf 😉
Spana in acers nya med athlon 64, sxga och r9600.
tror den låg på ca 17000:-
Ett tips är att spana efter en dator med minst sxga (1400x1050) skärm, jag skulle bli tokig om jag var tvungen att sitta med 1024 i windows (standard på de flesta bärbara)
2 Guest(s)