January 21, 2005
ruf an: det beror på om man matar dom med bra spänning "bränner" in dom. Är dom inte inbrännda så är dom skit.
elmor: Nforce4?Då skulle jag rekommendera Asus eller Epox. Samt att du bränner in minnena så dom presterar bra 😉 Sitter personligen på 2x256 Corsair med TCCD chipset och jag tycker dom prestera ganska bra i 2-2-2-5 1T 😉
Redfaction: Du säger ju bara emot dig själv? Du skriver i ett inlägg att Asus,MSI och Epox är skit? Men ändå sitter du och rekommenderar MSI? Hur får du det att gå ihop? Det må hända att dom är dyrare på Komplett men knappast bättre när det gäller paketeringen av varorna. Sen förstår jag inte hur dina Epox kort kan ha gått sönder? Mina har dock aldrig gått sönder och dom har presterat bra i Överklockning. Är just nu uppe i 185MHz på FSB och då med orginal vcore. Så du måste göra något grovt fel med dina moderkort.
June 27, 2002
Fluffy-141 wrote: ruf an: det beror på om man matar dom med bra spänning "bränner" in dom. Är dom inte inbrännda så är dom skit.
elmor: Nforce4?Då skulle jag rekommendera Asus eller Epox. Samt att du bränner in minnena så dom presterar bra 😉 Sitter personligen på 2x256 Corsair med TCCD chipset och jag tycker dom prestera ganska bra i 2-2-2-5 1T 😉
Redfaction: Du säger ju bara emot dig själv? Du skriver i ett inlägg att Asus,MSI och Epox är skit? Men ändå sitter du och rekommenderar MSI? Hur får du det att gå ihop? Det må hända att dom är dyrare på Komplett men knappast bättre när det gäller paketeringen av varorna. Sen förstår jag inte hur dina Epox kort kan ha gått sönder? Mina har dock aldrig gått sönder och dom har presterat bra i Överklockning. Är just nu uppe i 185MHz på FSB och då med orginal vcore. Så du måste göra något grovt fel med dina moderkort.
Jag skrev då fan aldrig att de var skit, då jag använder Asus själv och funderar mellan MSI och Asus Nforce 4. Epox vet jag dock många som har trubbel med speciellt Nforce 2 korten. Jag skrev bara att deklarar inte av att leverera lika mycket spänning till minnena som DFI tex men jag hade visst fel om att Epox inte kunde. Jag köper dock hellre ett märke som jag aldrig har haft problem med än ett jag och många jag känne rhar haft problem med. Det är bara ett Epox kort som jag vet är stabilt och det är ett gammalt KT400A kort som morsan har i sin burk.
Komplett är väl inte speciellt bra på att paketera, de var bra förr men det var Db också.
Mitt Asus kort kan jag köra i 200fsb med original volt på cpu men jag har tyvärr ingen bra kylning till den..:(
June 27, 2002
Men frågan är ju om du ska bygga en spelburk eller om ni bara ska klocka. Spelburk utan att hålla på klocka så mycket är ju billigast och enligt mig bäst då man klarar sig ett par år på 3200+ i spel det enda man kan behöva byta ut med tiden är ju grafiken. Och lägga till mer ram.
1 Guest(s)