Dator för 8500kr|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dator för 8500kr
Fluffy-141
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 301
sp_UserOfflineSmall Offline
873765
April 15, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

ruf an: det beror på om man matar dom med bra spänning "bränner" in dom. Är dom inte inbrännda så är dom skit.

elmor: Nforce4?Då skulle jag rekommendera Asus eller Epox. Samt att du bränner in minnena så dom presterar bra 😉 Sitter personligen på 2x256 Corsair med TCCD chipset och jag tycker dom prestera ganska bra i 2-2-2-5 1T 😉

Redfaction: Du säger ju bara emot dig själv? Du skriver i ett inlägg att Asus,MSI och Epox är skit? Men ändå sitter du och rekommenderar MSI? Hur får du det att gå ihop? Det må hända att dom är dyrare på Komplett men knappast bättre när det gäller paketeringen av varorna. Sen förstår jag inte hur dina Epox kort kan ha gått sönder? Mina har dock aldrig gått sönder och dom har presterat bra i Överklockning. Är just nu uppe i 185MHz på FSB och då med orginal vcore. Så du måste göra något grovt fel med dina moderkort.

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
873836
April 16, 2005 - 2:43 am
sp_Permalink sp_Print

Tror inte det skiljer så mycket i kvalitet på MSI och andra moderkort. Möjligen är Asus de bästa, men MSI:s nForce3 är/var ju så pass populära så det är klart att det är många som raporterat problem också. Felprocenten tror jag inte skiljer så mycket mellan märkena.

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
873840
April 16, 2005 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Fluffy-141 wrote: ruf an: det beror på om man matar dom med bra spänning "bränner" in dom. Är dom inte inbrännda så är dom skit.

elmor: Nforce4?Då skulle jag rekommendera Asus eller Epox. Samt att du bränner in minnena så dom presterar bra 😉 Sitter personligen på 2x256 Corsair med TCCD chipset och jag tycker dom prestera ganska bra i 2-2-2-5 1T 😉

Redfaction: Du säger ju bara emot dig själv? Du skriver i ett inlägg att Asus,MSI och Epox är skit? Men ändå sitter du och rekommenderar MSI? Hur får du det att gå ihop? Det må hända att dom är dyrare på Komplett men knappast bättre när det gäller paketeringen av varorna. Sen förstår jag inte hur dina Epox kort kan ha gått sönder? Mina har dock aldrig gått sönder och dom har presterat bra i Överklockning. Är just nu uppe i 185MHz på FSB och då med orginal vcore. Så du måste göra något grovt fel med dina moderkort.

Jag skrev då fan aldrig att de var skit, då jag använder Asus själv och funderar mellan MSI och Asus Nforce 4. Epox vet jag dock många som har trubbel med speciellt Nforce 2 korten. Jag skrev bara att deklarar inte av att leverera lika mycket spänning till minnena som DFI tex men jag hade visst fel om att Epox inte kunde. Jag köper dock hellre ett märke som jag aldrig har haft problem med än ett jag och många jag känne rhar haft problem med. Det är bara ett Epox kort som jag vet är stabilt och det är ett gammalt KT400A kort som morsan har i sin burk.

Komplett är väl inte speciellt bra på att paketera, de var bra förr men det var Db också.

Mitt Asus kort kan jag köra i 200fsb med original volt på cpu men jag har tyvärr ingen bra kylning till den..:(

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
873870
April 16, 2005 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Men frågan är ju om du ska bygga en spelburk eller om ni bara ska klocka. Spelburk utan att hålla på klocka så mycket är ju billigast och enligt mig bäst då man klarar sig ett par år på 3200+ i spel det enda man kan behöva byta ut med tiden är ju grafiken. Och lägga till mer ram.

elmor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1144
874016
April 16, 2005 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blir ju inte mycket dyrare med ett epox kort och twinmos speed premuim minnen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 325
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL