December 11, 2002
Hej. Vad skulle ni köpt för delar om ni främst skulle ha datorn till uppspelning av x264 o VC-1 filmer + en del spelande. (måste inte ha bästa grafikkortet om det inte är nödvändigt för filmuppspelningen, kör mest äldre spel)
Det jag redan har som nog inte behöver bytas är 500GB SATA, skärm, mus, tangentbord, 1 gig RAM.
August 15, 2004
Skippa PureVideo/Avivo, har du en bra CPU så behöver du inte dem.
Kör med en hyffsad Core 2 Duo och ett grafikkort som har stöd för HDCP, sedan om du vill av någon anledning ha PureVideo eller Avivo så behöver du inte köpa något jättedyrt grafikkort.
Har du ställt in allt ordentligt så bör din CPU klara det mesta, om inte allt, (2GHz+ Core 2 Duo), se dessutom till att du har hyffsat med RAM, minst 1GB.
Min 1.6GHz Pentium-M klarar av 720p x264 upp till 10000kbit/s bitrate med CoreAVC (om du kan så undvik CoreAVC, den ger fin prestanda men du får sänkt bildkvalitet) eller PowerDVD's h264/x264 codec.
Om din processor klarar av det, vilket den bör göra, så kör med ffdshow-tryouts, de har lagt ner mycket arbete på att optimera för h264/x264.
Sedan rekommenderar jag att du kör med Haali Media Splitter och AC3Filter samt Media Player Classic 🙂
March 19, 2003
Som sagt kör med C2D så behöver du inget värsting gfx.
Kör med ett GF6200 själv för att jag ville ha pure video som kunde deinterlaca alla .ts filmer osv.
Har en P4 3.2'a som htpc och den orkar spela de mesta men vid 1080p x264 så blir det lite för mycket, samt nya hd-dvd filmer.
Så funderar på att införskaffa en c2d så den orkar allt.
2 Guest(s)