August 28, 2004
Det är så att man blir nästan lite sugen på att köpa en HEM-PC då det är relativt billigt, och man brukar få ruskigt bra burkar fastän det är märkesdatorer. Nu till saken, min mor är inte så villig att inhandla det, eftersom att den dras av lönen FÖRE skatt, och hon skulle få en "mindre" inkomst notterad, med andra ord lägre pension senare i livet. Finns det någon som kan klargöra hur det ligger till i denna fråga?
Samt, vilka företag i Västernorrland samarbetar med Kommunen/Landstinget när det gäller HEM-PC?
(Kan hända att denna tråden anses som felplacerad, det är bara att flytta den till rätt del utav forumet då)
Tack på förhand.
November 18, 2003
Har ingen egen erfarenhet men vet att man INTE får behålla datorn efter att man betalat den varje månad under tre år vilket jag tycker blir dyrt i längden.
Känner en som köpt en sådan han betalar 450 kronor i månaden under tre år, tror det skulle vara ca 16500 men sen får han köpta ut den och + att pensionen drabbas.
Tycker du kan få mycket bättre för dem pengarna om du köper en dator helt på en gång.
July 13, 2003
D3mpa wrote: Har ingen egen erfarenhet men vet att man INTE får behålla datorn efter att man betalat den varje månad under tre år vilket jag tycker blir dyrt i längden.
Känner en som köpt en sådan han betalar 450 kronor i månaden under tre år, tror det skulle vara ca 16500 men sen får han köpta ut den och + att pensionen drabbas.
Tycker du kan få mycket bättre för dem pengarna om du köper en dator helt på en gång.
Du betalar i 3 år, men får behålla den i ytterligare 2 år utan extra kostnad.
När totalt 5 år passerat har du möjlighet att köpa loss den för en billig peng.
Det går även att köpa loss redan efter 3 år eller byta in mot ett nyare paket, men då kostar det mer så klart. 🙂
January 20, 2002
Vi betalade av i 3 år och sedan köpte loss den efter 3 år för en billig summa.
Sammanlagt så tjänade man en hel del på det.
Min morsa jobbar inom kommunen så det var därför vi fick erbjudandet.
Det enda negativa är att det är märkesdatorer och man får hella inte öppna och skruva i dem för då bryts garantin.
Det är ju helt klart bra grejjer för övrigt och mycket programvara brukar följa med, samt skrivare.
August 28, 2004
Cezar wrote: Vi betalade av i 3 år och sedan köpte loss den efter 3 år för en billig summa.
Sammanlagt så tjänade man en hel del på det.Min morsa jobbar inom kommunen så det var därför vi fick erbjudandet.
Det enda negativa är att det är märkesdatorer och man får hella inte öppna och skruva i dem för då bryts garantin.Det är ju helt klart bra grejjer för övrigt och mycket programvara brukar följa med, samt skrivare.
Kan du höra med henne hur det är med pensionen, ifall den drabbas?
January 20, 2002
Lodisen wrote: [quote=Cezar]Vi betalade av i 3 år och sedan köpte loss den efter 3 år för en billig summa.
Sammanlagt så tjänade man en hel del på det.Min morsa jobbar inom kommunen så det var därför vi fick erbjudandet.
Det enda negativa är att det är märkesdatorer och man får hella inte öppna och skruva i dem för då bryts garantin.Det är ju helt klart bra grejjer för övrigt och mycket programvara brukar följa med, samt skrivare.
Kan du höra med henne hur det är med pensionen, ifall den drabbas?
Ok.
Jag kan höra men troligtvis inte eftersom hon planerar att köpa en till sen.
Återkommer igen...
2 Guest(s)