February 11, 2003
Hejsan alla
måste bara säga att jag är välldigt besviken på
Datorbutiken
jävla idioter om jag ska vara ärlig.är går man och köper ett grafikkort för 4000 och när man får hem det så är det sönder...
när man då vill retunera varan så får man inte det utan måste kontakta Hercules i Canada..jag ringde och pratade med dom och han skrattade bara och sa vad är det för ställe du har köppt det.det var det värsta han har hört..i canada och i england och övriga länder är det lag på att om kortet går sönder inom 90 kan ha vart 60) dar så ska det gå via butiken man köppte kortet på.. fasst datorbutiken vill inte lämna ut ett nytt kort till mig... så nu kommer det ta ett bra atg innan jag får ett nytt från hercules... och jag har iinte ens haft kortet i 2 veckor...SKANDAL
August 20, 2001
http://www.ko.se/ :bok:
February 2, 2003
July 23, 2003
Lite över en månad sedan fick jag RMA mitt Sapphire 9700pro kort.
Häromdagen fick jag mail ifrån datorbutiken att kortet hade utgått från sortimentet och inte gick att frambringa så jag uppmanades ta kontakt med dom.
Gjorde så och till min stora glädje erbjöds ett tro det eller ej, Hercules 9800pro kort för 4499:-. 9700pro-kortet kostade 3600:-. När jag tidigare idag hämtade ut paketet trodde jag att det var en mindre monitor jag hade fått istället för graffekort. Kommer hem och öppnar det och i det ligger mycket riktigt ett herc 9800prokort+ beakta+ en paket av storlek fläktpaket full med deras goa karameller+ett etui med en designad penna+ett etui för 10 lösa cdskivor+en datorbutiken designad XL tröja.
HAHA så jag kan då inte klaga på datorbutiken!!
Ring dom istället till kundtjänst mellan 13-16 varje vardag på telefon 046-238130 och ta dom rätt upp och ner så kan dom liksom inte smita undan.
Mailkontakt är ju lättare å slingra sig från, så bara ligg på, för datorbutiken regerar på alla fronter, så de så
February 11, 2003
tjenare alla..tack för er som bryr sig..tycker det verkligen är lågt av datorbutiken att behandla mig som kund på detta vis..
har iallafall maila Konsumenverket så får väll svar imorgon..
men det kanske finns några av er som redan vet till 100% att jag ska kunna byta kort från datorbutiken.. jag menar varan var ju sönder när jag fick det så förstår inte att jag inte har rätt till att byta ut det till ett nytt?
men iallafall så ville jag bara tacka alla som tar sig tid att hjälpa..
vad vore man utan Nordichardware =)
February 11, 2003
KIX wrote: Ring dom istället till kundtjänst mellan 13-16 varje vardag på telefon 046-238130 och ta dom rätt upp och ner så kan dom liksom inte smita undan.
vart har du fått tag i datorbutikens telefonnummer.har letat som en tok efter det.har tittat i gulasidorna och varit i kontakt med andra dataföretag som kanske visste..är det samma datorbutik vi snackar om =)
March 10, 2003
ligger under "Kundtjänst" -> "Kontakta Oss".
I första hand hanterar vi kundtjänstfrågor etc. via e-mail dvs genom att du fyller i och skickar nedanstående formulär. Önskar du dock ringa till oss så går det givetvis bra -klicka här för mer information.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 26, 2003
Jag kan säga dig att Datorbutiken är tvingade att ta hand om den felaktiga varan och avhjäpla felet, annars har du rätt att häva köpet.
Hänvisa till 22§ i konsumentköplagen där köparen har rätt att kräva att säljaren DVS datorbutiken, avhjälper felet, genom antingen omleverans el dyl eller så har du rätt att häva köpet om säljaren dröjer med att avhjälpa felet, vilket de verkar göra i detta fall.
June 29, 2002
Jag hade samma problem när min Plextor brännare gick sönder jag fick ringa till Plextor i belgien.(för att DB vägrade)
sen fick jag beställa hämtning av brännaren via DHL som hämtade Och lämnade brännaren när den hade blivit lagad. Det gick på en vecka om jag inte minns fel..
Jag tycker datorbutiken är skit på den punkten att dom inte ens kan hjälpa till när en produkt är trasig.
Handlar ej av dom längre..
February 11, 2003
hejsan alla..jo ville bara säga att det verkar som om datorbutiken ändrat sig..
jag gjorde som några av er sa jag tog och skickade ett mail till konsumentverket och förklarade..fick mitt svar
och skrev ett mail till dator butiken..och då vart det fart på dom..vart helt plöttsligt trevliga slapp betala för att jag skickar tillbaka det också...
så ska skicka ner kortet till dom imorgon eller på tisdag..
men att det måste gå så långt innan dom gör det dom ska är mycket lågt
1 Guest(s)