Datorbutiken|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorbutiken
Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 260
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 23, 2003 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan alla

måste bara säga att jag är välldigt besviken på
Datorbutiken

jävla idioter om jag ska vara ärlig.är går man och köper ett grafikkort för 4000 och när man får hem det så är det sönder...

när man då vill retunera varan så får man inte det utan måste kontakta Hercules i Canada..jag ringde och pratade med dom och han skrattade bara och sa vad är det för ställe du har köppt det.det var det värsta han har hört..i canada och i england och övriga länder är det lag på att om kortet går sönder inom 90 kan ha vart 60) dar så ska det gå via butiken man köppte kortet på.. fasst datorbutiken vill inte lämna ut ett nytt kort till mig... så nu kommer det ta ett bra atg innan jag får ett nytt från hercules... och jag har iinte ens haft kortet i 2 veckor...SKANDAL

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
376112
July 23, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Datorbutiken är tvungna att ge dig ett nytt kort! Hota med Svartalistan ARN och terrorattentat i form av bananskal på produktionsbandet så att varorna halkar och går sönder.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
376113
July 23, 2003 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
376116
July 23, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Unviker och handla på DB.. billiga må hända men supporten är under all kritik.. i ditt fall hade jag kopplat in ARN och lite andra trevliga nissar.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Jimba
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 172
376120
July 23, 2003 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

hoppas ni inte förväxlar data-butiken och dator-butiken..

"någon" bestälde en intelmouse 3.0 från fel affe

inga namn:P

men den funkar bra så jag behöver nog inte kontakta datORbutiken.....fast det är ju skit samma, de bryr sig ändå inte

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
376123
July 23, 2003 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Komplett e nästan lika billiga som db nu, men på deras dator konfigurator finns inte mkt o välja 🙁 lite trist, kan inte ens välja chassi fläktar. på db är det bättre på den punkten

Mirkl0rd
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 336
376130
July 23, 2003 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Komplett e nästan lika billiga som db nu, men på deras dator konfigurator finns inte mkt o välja 🙁 lite trist, kan inte ens välja chassi fläktar. på db är det bättre på den punkten

plocka ihop datorn "manuellt" då 🙂 ?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
376146
July 23, 2003 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Mirkl0rd wrote: [quote=Callister]Komplett e nästan lika billiga som db nu, men på deras dator konfigurator finns inte mkt o välja 🙁 lite trist, kan inte ens välja chassi fläktar. på db är det bättre på den punkten

plocka ihop datorn "manuellt" då 🙂 ?

E för noobig cry

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
376151
July 23, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

*tråd flyttad*

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
376193
July 23, 2003 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ring dem och kräv ett nytt grafikkort ,inte fan ska du vända dig till kanada för att klantarslen på dbn inte kan packa rätt eller vafan nu som gick snett.

och ja hota me svartalitan å sånt.

KIX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
376197
July 23, 2003 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite över en månad sedan fick jag RMA mitt Sapphire 9700pro kort.
Häromdagen fick jag mail ifrån datorbutiken att kortet hade utgått från sortimentet och inte gick att frambringa så jag uppmanades ta kontakt med dom.
Gjorde så och till min stora glädje erbjöds ett tro det eller ej, Hercules 9800pro kort för 4499:-. 9700pro-kortet kostade 3600:-. När jag tidigare idag hämtade ut paketet trodde jag att det var en mindre monitor jag hade fått istället för graffekort. Kommer hem och öppnar det och i det ligger mycket riktigt ett herc 9800prokort+ beakta+ en paket av storlek fläktpaket full med deras goa karameller+ett etui med en designad penna+ett etui för 10 lösa cdskivor+en datorbutiken designad XL tröja.

HAHA så jag kan då inte klaga på datorbutiken!!
Ring dom istället till kundtjänst mellan 13-16 varje vardag på telefon 046-238130 och ta dom rätt upp och ner så kan dom liksom inte smita undan.
Mailkontakt är ju lättare å slingra sig från, så bara ligg på, för datorbutiken regerar på alla fronter, så de så wink

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
376447
July 24, 2003 - 2:30 am
sp_Permalink sp_Print

tjenare alla..tack för er som bryr sig..tycker det verkligen är lågt av datorbutiken att behandla mig som kund på detta vis..

har iallafall maila Konsumenverket så får väll svar imorgon..

men det kanske finns några av er som redan vet till 100% att jag ska kunna byta kort från datorbutiken.. jag menar varan var ju sönder när jag fick det så förstår inte att jag inte har rätt till att byta ut det till ett nytt?

men iallafall så ville jag bara tacka alla som tar sig tid att hjälpa..

vad vore man utan Nordichardware =)

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
376448
July 24, 2003 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

KIX wrote: Ring dom istället till kundtjänst mellan 13-16 varje vardag på telefon 046-238130 och ta dom rätt upp och ner så kan dom liksom inte smita undan.

vart har du fått tag i datorbutikens telefonnummer.har letat som en tok efter det.har tittat i gulasidorna och varit i kontakt med andra dataföretag som kanske visste..är det samma datorbutik vi snackar om =)

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
376449
July 24, 2003 - 2:52 am
sp_Permalink sp_Print

ligger under "Kundtjänst" -> "Kontakta Oss".

I första hand hanterar vi kundtjänstfrågor etc. via e-mail dvs genom att du fyller i och skickar nedanstående formulär. Önskar du dock ringa till oss så går det givetvis bra -klicka här för mer information.

http://www.datorbutiken.com/se...../phone.htm

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
376452
July 24, 2003 - 3:10 am
sp_Permalink sp_Print

:worshipp:

KIX
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
376460
July 24, 2003 - 5:19 am
sp_Permalink sp_Print

Håller tummarna för att det ordnar sig för dig, ge järnet bara!! :gunsfire:

Cujo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
377864
July 25, 2003 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan säga dig att Datorbutiken är tvingade att ta hand om den felaktiga varan och avhjäpla felet, annars har du rätt att häva köpet.
Hänvisa till 22§ i konsumentköplagen där köparen har rätt att kräva att säljaren DVS datorbutiken, avhjälper felet, genom antingen omleverans el dyl eller så har du rätt att häva köpet om säljaren dröjer med att avhjälpa felet, vilket de verkar göra i detta fall.

jompz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 428
378033
July 25, 2003 - 11:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade samma problem när min Plextor brännare gick sönder jag fick ringa till Plextor i belgien.(för att DB vägrade)
sen fick jag beställa hämtning av brännaren via DHL som hämtade Och lämnade brännaren när den hade blivit lagad. Det gick på en vecka om jag inte minns fel..

Jag tycker datorbutiken är skit på den punkten att dom inte ens kan hjälpa till när en produkt är trasig.
Handlar ej av dom längre..

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
379148
July 27, 2003 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

hejsan alla..jo ville bara säga att det verkar som om datorbutiken ändrat sig..

jag gjorde som några av er sa jag tog och skickade ett mail till konsumentverket och förklarade..fick mitt svar

och skrev ett mail till dator butiken..och då vart det fart på dom..vart helt plöttsligt trevliga slapp betala för att jag skickar tillbaka det också...

så ska skicka ner kortet till dom imorgon eller på tisdag..

men att det måste gå så långt innan dom gör det dom ska är mycket lågt

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL