February 11, 2003
tjenare alla.jo kommer ni ihåg för mer än 1 månad sen så skrev jag ett inlägg om hur Datorbutiken behandlade mig som kund...och alla ni som läste det var mycket hjälpsamma och berättade vad ni tyckte jag skulle göra...
så jag tog kontakt med konsumentverket och förklarade för dom...
och sen så berättade jag det för datorbutiken...
idag är det den 2 september och jag har fortfarande inte sett en skymt av mitt Hercules 9800 pro.. nu har dom problem med leveranser.
jag menar hur mycket ska en kund tåla igentligen...
fy fan säger jag.. har tagit så här lång tid att få hjälp med något som jag inte ens orsakat själv...
har jag som kund rätt i att kräva pengarna tillbaka...isåfall så kommer jag att göra det...för den behandlingen jag har fått är mycket under standard...för 1 vecka sen beställde jag en ny prolle det är den som är uppskriven..beställde den från Komplett och jag måste säga att dom var MYCKET snabba och trevliga... dom rekomenderar jag verkligen...
har ni några synpunkter så var snäll och dela dom med mig..
ha en bra dag alla
/Elias
August 22, 2005
Visst kan man få billigare saker om man köper över nätet jämfört med att köpa över disk!
Men om det blir problem så kan det kosta, en risk alltså!
Exempel 1:
Priset hinner sjunka långt under inköpspris om leveransen tar tid.
Exempel 2:
Om något är fel och det måste returneras se exempel 1.
Exempel 3:
Webshopen konkar, dina pengar är borta!
Jag handlar saker från webshoppar men jag räknar med att jag kan bli blåst vilken webshop det än är!
Handlar jag över disk med kontanter så får jag ju hårdvaran med mig i handen och allt är frid o fröjd. Fick gräva lite djupare i plånkan men det var det värt!
April 16, 2003
Jag har bara positiva erfarenheter av Datorbutiken.com. På måndagen när skatteåterbäringen kom beställde jag delar till nya datorn, på onsdagen samma vecka hämtade jag ut paketet med minnen, processor, fläkt och moderkort. Förvisso fick jag ingen manual med moderkortet men å andra sidan var det en fyndvara samt att jag senare laddade ner manualen i pdf-format.
När jag beställde såg jag till att de saker som jag ville ha fanns på lager. Finns det inte på lager vet man ju inte hur länge det kan ta, var mitt resonemang.
Om man kollar på db.coms sida om grafikkort så står det att den är på väg. Det är ett väldigt luddigt begrepp...
Nu har jag inte hunnit med att läsa ditt andra inlägg om db.com men om du får vänta, vad du tycker, för länge, kan du inte höra av dig till dom och häva köpet samt att be om ev. inbetalade pengar tillbaka?
February 11, 2003
tjenare alla..kanske ska förklara mig lite bättre.ni undrar om dom hade den i lager när jag beställde..grejen var att jag fick hem ett 9800 pro med det var sönder.så jag retunerade varan till dom..det är returen som tagit så jävla tid..och nu när dom säger att min retur är klar så har dom problem att få hem flera 9800 pro (hercules)
så nu kommer jag att få vänta tills dom får hem nya kort....
men om någon vet om jag har RÄTT att häva köpet...och få alla pengarna tillbaka?
tack igen..
kul att datorbutiken funkar för vissa =)
även om komplett är dyrare så betalar jag gärna lite extra för att få allt som man ska+ att dom är hjälpsamma och trevliga...
men det är ju jag
April 20, 2002
Ett utdrag från Konsumentverkets stadgar.
Vet inte om det hjälper just dig men så här säger lagen.
Leveransskyldighet
Näringsidkaren ska lämna varan eller, om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen.
Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.
Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 26, 2003
Jag har inte så bra erfarenheter av DB iheller, deras attityd är "vi skickar det när/om vi får något" sen om det blir över än en månad efter man beställt spelar inte så stor roll.
Jag väntar på ett Hightech Excalibur ATI Radeon 9800 som har fått nya leveransdatum hela tiden, nu är det "På väg". Som tur var skickade jag ett mail och fick ordern uppdelad efter en vecka, annars hade jag inte haft resten av grejjerna iheller. Dock ignorerade dom mitt mail där jag tyckte att dom kunde bjuda på den extra frakten då min totalorder på 14k blivit över en vecka försenad (en månad eller vad det blir nu).
October 29, 2002
Spaic wrote: Jag har inte så bra erfarenheter av DB iheller, deras attityd är "vi skickar det när/om vi får något" sen om det blir över än en månad efter man beställt spelar inte så stor roll.
Har dom inga delar hemma så har dom väl inga delar hemma?
Dom kan ju inte trolla...
July 26, 2003
Dom kan inte trolla, men ett företag som är mer nonchalanta mot sina kunder får man leta efter. T.ex. om man har beställt en massa grejjer och det visar sig att _en_ komponent kan sinka hela leveransen flera veckor då kunde _dom_ skicka ett mail och erbjuda en uppdelning av ordern alt. en motsvarande komponent till samma pris. Att värna lite om sina kunder tror jag dom skulle tjäna på i det långa loppet.
1 Guest(s)