Datorbutiken (besviken Köpare)|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorbutiken (besviken Köpare)
Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 260
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 2, 2003 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

tjenare alla.jo kommer ni ihåg för mer än 1 månad sen så skrev jag ett inlägg om hur Datorbutiken behandlade mig som kund...och alla ni som läste det var mycket hjälpsamma och berättade vad ni tyckte jag skulle göra...

så jag tog kontakt med konsumentverket och förklarade för dom...

och sen så berättade jag det för datorbutiken...

idag är det den 2 september och jag har fortfarande inte sett en skymt av mitt Hercules 9800 pro.. nu har dom problem med leveranser.

jag menar hur mycket ska en kund tåla igentligen...

fy fan säger jag.. har tagit så här lång tid att få hjälp med något som jag inte ens orsakat själv...

har jag som kund rätt i att kräva pengarna tillbaka...isåfall så kommer jag att göra det...för den behandlingen jag har fått är mycket under standard...för 1 vecka sen beställde jag en ny prolle det är den som är uppskriven..beställde den från Komplett och jag måste säga att dom var MYCKET snabba och trevliga... dom rekomenderar jag verkligen...

har ni några synpunkter så var snäll och dela dom med mig..

ha en bra dag alla
/Elias

hehehe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
403739
September 2, 2003 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

men finns den i lager?

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
403754
September 2, 2003 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Visst kan man få billigare saker om man köper över nätet jämfört med att köpa över disk!

Men om det blir problem så kan det kosta, en risk alltså!

Exempel 1:
Priset hinner sjunka långt under inköpspris om leveransen tar tid.

Exempel 2:
Om något är fel och det måste returneras se exempel 1.

Exempel 3:
Webshopen konkar, dina pengar är borta!

Jag handlar saker från webshoppar men jag räknar med att jag kan bli blåst vilken webshop det än är!

Handlar jag över disk med kontanter så får jag ju hårdvaran med mig i handen och allt är frid o fröjd. Fick gräva lite djupare i plånkan men det var det värt!

McFatty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 357
403847
September 2, 2003 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har bara positiva erfarenheter av Datorbutiken.com. På måndagen när skatteåterbäringen kom beställde jag delar till nya datorn, på onsdagen samma vecka hämtade jag ut paketet med minnen, processor, fläkt och moderkort. Förvisso fick jag ingen manual med moderkortet men å andra sidan var det en fyndvara samt att jag senare laddade ner manualen i pdf-format.
När jag beställde såg jag till att de saker som jag ville ha fanns på lager. Finns det inte på lager vet man ju inte hur länge det kan ta, var mitt resonemang.

Om man kollar på db.coms sida om grafikkort så står det att den är på väg. Det är ett väldigt luddigt begrepp...

Nu har jag inte hunnit med att läsa ditt andra inlägg om db.com men om du får vänta, vad du tycker, för länge, kan du inte höra av dig till dom och häva köpet samt att be om ev. inbetalade pengar tillbaka?

Signovinces
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
403854
September 2, 2003 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Har beställ många gånger från DB men har inte haft problem med dom. Har alltid fått komponenterna snabbt...

Komplett.se är dyrare än DB

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 260
403865
September 2, 2003 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

tjenare alla..kanske ska förklara mig lite bättre.ni undrar om dom hade den i lager när jag beställde..grejen var att jag fick hem ett 9800 pro med det var sönder.så jag retunerade varan till dom..det är returen som tagit så jävla tid..och nu när dom säger att min retur är klar så har dom problem att få hem flera 9800 pro (hercules)

så nu kommer jag att få vänta tills dom får hem nya kort....

men om någon vet om jag har RÄTT att häva köpet...och få alla pengarna tillbaka?

tack igen..
kul att datorbutiken funkar för vissa =)

även om komplett är dyrare så betalar jag gärna lite extra för att få allt som man ska+ att dom är hjälpsamma och trevliga...

men det är ju jag

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
404123
September 3, 2003 - 4:32 am
sp_Permalink sp_Print

Ett utdrag från Konsumentverkets stadgar.
Vet inte om det hjälper just dig men så här säger lagen.

Leveransskyldighet
Näringsidkaren ska lämna varan eller, om det är en tjänst, avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen.

Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig, så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.

Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
404353
September 3, 2003 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade med beställt ett Hercules Radeon 9800Pro... well mailade och gnällde... dom sa att Hercules klarade ej att producera efter behov!

Jaja!... hoppas det blir ordning på det hela! har btw avbeställt =P...

Spaic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
404385
September 3, 2003 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte så bra erfarenheter av DB iheller, deras attityd är "vi skickar det när/om vi får något" sen om det blir över än en månad efter man beställt spelar inte så stor roll.

Jag väntar på ett Hightech Excalibur ATI Radeon 9800 som har fått nya leveransdatum hela tiden, nu är det "På väg". Som tur var skickade jag ett mail och fick ordern uppdelad efter en vecka, annars hade jag inte haft resten av grejjerna iheller. Dock ignorerade dom mitt mail där jag tyckte att dom kunde bjuda på den extra frakten då min totalorder på 14k blivit över en vecka försenad (en månad eller vad det blir nu).

Loader
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 55
404870
September 4, 2003 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Spaic wrote: Jag har inte så bra erfarenheter av DB iheller, deras attityd är "vi skickar det när/om vi får något" sen om det blir över än en månad efter man beställt spelar inte så stor roll.

Har dom inga delar hemma så har dom väl inga delar hemma?
Dom kan ju inte trolla...

Spaic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
405021
September 4, 2003 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom kan inte trolla, men ett företag som är mer nonchalanta mot sina kunder får man leta efter. T.ex. om man har beställt en massa grejjer och det visar sig att _en_ komponent kan sinka hela leveransen flera veckor då kunde _dom_ skicka ett mail och erbjuda en uppdelning av ordern alt. en motsvarande komponent till samma pris. Att värna lite om sina kunder tror jag dom skulle tjäna på i det långa loppet.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
405403
September 5, 2003 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Du är inte den första här på nh som är besviken på db

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
405841
September 5, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

datorbutiken och itbuttiken ska man akta sig för.

tycker alla ska dra till komplett.se dem har trevlig support och bra priser. men ni väljer ju själva db hela tiden trots så många som har problem me dem.

Sid
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 96
405958
September 5, 2003 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

itbutikken.dk och db.com har varit rätt bra för min del

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 142
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL