September 3, 2001
Jag har beställt ett Asus v7700 gf2 pro därifrån....
ni vet väl den där lilla dumma handen som brukar visa hur mycket det finns? a, den sa att det tog 3- 7 arbetsdagar för att kunna levereras.
Är det någon som har erfarenhet med datorbutiken? brukar det verkligen bara ta 7 dagar?
det ahr gått 4 dagar nu för mig, och jag tror inte att jag PALLAR HÅLLA MIG MYCKET LÄNGRE!!
När jag beställde mitt ABIT KT7A tog det ca:2 veckor innan jag fick orderbekräftelsen, och sen 1 1/2 vecka innan kortet kom.
Men annars när jag beställt har det väl bara tagit runt en vecka..
jmedata.se har för det mesta varit snabbare och leveranssäkrare, men då har dom för det mesta grejjer som kostar 5-10% mer än på DB..
/ilg@dd
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
May 24, 2001
Annars så har Komplett.se mkt bra leveranser vad jag har hört, ska nog själv beställa därifrån i framtiden, gillar inte datorbutiken, har haft sånt j**la strul med dom 2 ggr. Men senast så bäställde jag en brännare o det tog bara 2-3 dagar eller nått sånt så då vart man ganska glad och fick upp hoppet lite 😀
Jag har beställt datordelar för runt 80-90000kr de senaste 2-3 åren och det mesta från datorbutiken. Det är faktiskt så att de inte är speciellt bra med leveranserna och även om det kanske har förbättrats så tog det lång tid för mig att verkligen få den beställning jag gjorde för några veckor sedan. De är väldigt billiga men det är lite "gambling" om man beställer från dem och behöver delarna snabbt..
[ Detta Inlägg ändrades av: Anton den 2001-09-13 11:04 ]
Tekniknörd som gillar att träna.
September 7, 2001
håller me om att de kan va lite "gambling".
Har beställt från db vid 2 tillfällen, båda var med grön tumme. Första gången tog det ÖVER 2 veckor medans det andra gången tog 2 dar...
Men dom ska tydligen blivit bättre.
[ Detta Inlägg ändrades av: FlooDmounT den 2001-09-13 11:33 ]
On 2001-09-13 12:03, ZinT wrote:
heller helt och hållet med dig klockenstein.
dom är extremt dyra och dom har dålig leverans
Hehe jag hoppas det var ett skämt..
Det finns ingen svensk Datorbutik som har lika låga priser som datorbutiken.com överlag. Så jag vet inte riktigt var du fått det ifrån.
September 4, 2001
Får jag rekommendera : DATAPARADISET.COM.
BILLIGARE ÄN DB OCH SNABBARE LEVERANSER. TOG EN DAG FÖR MIG!
Geforce 2 GTS PRO 64 MB DDR Ram
Windows 98 SE
3dmark 2000 : 7519 3d marks
[ Detta Inlägg ändrades av: b0ne! den 2001-09-13 15:17 ]
Jag upprepar att ingen för tillfället kan mäta sig med Datorbutikens låga priser. De varor jag tittade på i datorparadiset är inte billigare än på DB. Men det finns kanske undantag.
July 6, 2001
August 5, 2001
jag beställde från datorbutiken för 3 veckor sen... efter att det gått ca 2 veckor avbeställde jag för att priset hade gått ner 980kr på det jag skulle ha så då beställde jag om allt igen och nu har det gått 4 dagar och priset har gått ner 200kr... snacka om att man blir irriterad på dessa priser som sjunker hela tiden... hoppas jag får grejjerna innan det hinner sjunka allt för mycket... det känns som ett så dåligt köp om priset hinner gå ner 1000kr innan man ens fått grejjerna man beställt
1 Guest(s)