July 26, 2003
CLn wrote: ush vad dumma ni är.
lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.
Håller helt med! Egentligen skulle han ju fått ett trasigt tillbaka, för det var ju det han skickade till dom!
Konstiga människor som tycker man ska få vad man betalat för.
February 11, 2003
CLn wrote:
lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.
jag hoppas du skojar CLn.. annars så bli jag rädd
Lurifax jag förstår dig precis..har också ett stort problem med datorbutiken.jag köppte mig ett 9800 pro så det var sönder så skickade tillbaka det och jag har inte sett skymten av der nya kortet... är inne på 5 veckan..jag har skrivit till konsumentverket för 2 gången nu...första gången var jag tvungen att skriva för då vägrade DB ta min retur fasst kortet var 2 veckor gammalt.....
men jag hoppas verkligen det årdnar sig för dig..
och jag kan knappt tro at det är sant en öppnad påse med ett begangnat kort i...FY fan säger jag..
/Elle 🙄
October 22, 2002
Spaic wrote: [quote=CLn]ush vad dumma ni är.
lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.
Håller helt med! Egentligen skulle han ju fått ett trasigt tillbaka, för det var ju det han skickade till dom!
Konstiga människor som tycker man ska få vad man betalat för.
LOL du skojar med mig ?? well jag misstänker att du aldrig hört tals om ordet GARANTI.... :banghead:
April 8, 2003
ni är fortfarande dumma (i huvudet)
varför i H-E ska han ha ett kort i oöppnad förpackning? Ingen vet hur länge han har haft sitt ruttna 9500pro, och han fick ett nytt kort med alla tillbehör och saker som ska medfölja (tydligen)
ska han ha kartongen i bokhyllan för att den är fin?
SUCK för den extremt låga fjortis-nivån på nordichardwares forum.... "kill db" får man skriva utan att ens bli varnad.. och folk tycker att det är en rimlig åtgärd att stämma ett företag för att det ibland går långsamt med en leverans..
October 27, 2002
Nu fick jag svar från db.se...
För sex månader sen så gick det kort jag hade då sönder [ett gf4 ti4200] och jag fick då ett radeon9500pro i returbyte...
De säger nu att eftersom det var ett ti4200 från början så är det rimligt att skicka ett gf4 nu...
Det anser jag är fel då det borde vara det kort jag skickar in NU som gäller, inte det jag en gång hade, eller hur?
Sen vad det gäller att jag fick ett begagnat kort säger de: "Att kortet är begagnat är inte orimligt då detta handlar om ett utbyte, inget nyköp."
Detta ska inte spela någon roll då jag en gång köpte ett nytt kort... Jag har betalat för ett nytt kort, inte ett begagnat...
Kommentera gärna mera!
October 27, 2002
Jag undrar om CLn är en man som jobbar på db.se... En kille på supporten har iaf koll på just den här threaden, men han verkar inte vilja kommentera det personligen.
Jag har fått ett till svar i alla fall och det är ingen ändring i deras syn än så länge.
Jag har nu tagit kontakt med konsumentverket i uppsala län och väntar på svar även därifrån.
Att jag kräver ett nytt kort med ordentlig kartong och tillbehör beror på att det jag skickade till dem [och en gång betalade för] var ett kort, med ordentlig kartong och tillbehör i nyskick. Och den kartong och tilbehör jag skickade tillbaka till dem var i nyskick, no doubt about it!
Tänk om jag tex vill sälja kortet i framtiden, då vill jag ha låda och tillbehör i så gott skick som möjligt.
October 27, 2002
Jag har inte fått något mer svar från db på hela dagen nu... Men jag har kikat runt i lite lagar och enligt konsumentköplagen har man vid garantiärende rätt till en massa olika saker...
"När det är fel på varan
har du rätt att:
vänta med att betala,
kräva att felet avhjälps, (reparation)
kräva en ny, felfri vara
få prisavdrag,
få ersättning för reparation,
häva köpet och få pengarna tillbaka,
få skadestånd.
CLn jag rekomenderar att du själv försöker använda ett vettigt språk... Speciellt med tanke på vem du är....
May 21, 2002
http://www.svartalistan.com tycker jag du ska anmäla dem till 🙂
3 Guest(s)