Datorbutiken har gjort det igen...|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorbutiken har gjort det igen...
Spaic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
Member Since:
July 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
406256
September 6, 2003 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

CLn wrote: ush vad dumma ni är.

lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.

Håller helt med! Egentligen skulle han ju fått ett trasigt tillbaka, för det var ju det han skickade till dom!

Konstiga människor som tycker man ska få vad man betalat för.

Elle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 260
Member Since:
February 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
406304
September 6, 2003 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

CLn wrote:
lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.

jag hoppas du skojar CLn.. annars så bli jag rädd

Lurifax jag förstår dig precis..har också ett stort problem med datorbutiken.jag köppte mig ett 9800 pro så det var sönder så skickade tillbaka det och jag har inte sett skymten av der nya kortet... är inne på 5 veckan..jag har skrivit till konsumentverket för 2 gången nu...första gången var jag tvungen att skriva för då vägrade DB ta min retur fasst kortet var 2 veckor gammalt.....

men jag hoppas verkligen det årdnar sig för dig..

och jag kan knappt tro at det är sant en öppnad påse med ett begangnat kort i...FY fan säger jag..

/Elle 🙄

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406377
September 6, 2003 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Spaic wrote: [quote=CLn]ush vad dumma ni är.

lurifax, var det ett helt nytt oöppnat kort du skickade tillbaka? nej trodde inte det. Då har du fått ett likvärdigt tillbaka.

Håller helt med! Egentligen skulle han ju fått ett trasigt tillbaka, för det var ju det han skickade till dom!

Konstiga människor som tycker man ska få vad man betalat för.

LOL du skojar med mig ?? well jag misstänker att du aldrig hört tals om ordet GARANTI.... :banghead:

Spaic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
Member Since:
July 26, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
406392
September 6, 2003 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan folk lära sig att känna igen ironi när dom ser det, det förlorar lite sin charm när man sätter 200 smilies efter för att förtydliga att man inte är seriös 🙂

Jag väntar själv på ett grafikkort från DB, som aldrig verkar dyka upp

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406435
September 6, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

CLn du verkar ju vara lite bakom flötet men okej då...
Tack ni andra för er support!
Jag misstänker att de trodde jag var nån som hade noll koll...
Men men, detta är något enbart de förlorar på...

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406497
September 6, 2003 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

*bort*
* Smutskastning eller annan förnedring hör inte hemma hos Nordichardware

/NH|Falcon

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
Member Since:
December 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406741
September 7, 2003 - 3:41 am
sp_Permalink sp_Print

Enda man kan gnälla på är att.... man får ej betald frakt vid retur! hyffsat kääääst när man ska lägga ut 100 spänn för att dem har skickat trasigt, fel osv osv !

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406774
September 7, 2003 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

GooGeL wrote: Enda man kan gnälla på är att.... man får ej betald frakt vid retur! hyffsat kääääst när man ska lägga ut 100 spänn för att dem har skickat trasigt, fel osv osv !

Det har man rätt till enligt lag.

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
406855
September 7, 2003 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det är bara att be dem skicka en fraktlapp...
Men man borde också ha rätt att få ett nytt kort enligt lag:)

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
407053
September 7, 2003 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

JO ett nytt kort i obruten förpackning ska han ha.

CLn
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
April 8, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
407589
September 8, 2003 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

ni är fortfarande dumma (i huvudet)

varför i H-E ska han ha ett kort i oöppnad förpackning? Ingen vet hur länge han har haft sitt ruttna 9500pro, och han fick ett nytt kort med alla tillbehör och saker som ska medfölja (tydligen)

ska han ha kartongen i bokhyllan för att den är fin?

SUCK för den extremt låga fjortis-nivån på nordichardwares forum.... "kill db" får man skriva utan att ens bli varnad.. och folk tycker att det är en rimlig åtgärd att stämma ett företag för att det ibland går långsamt med en leverans..

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
407590
September 8, 2003 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Nu fick jag svar från db.se...
För sex månader sen så gick det kort jag hade då sönder [ett gf4 ti4200] och jag fick då ett radeon9500pro i returbyte...
De säger nu att eftersom det var ett ti4200 från början så är det rimligt att skicka ett gf4 nu...
Det anser jag är fel då det borde vara det kort jag skickar in NU som gäller, inte det jag en gång hade, eller hur?
Sen vad det gäller att jag fick ett begagnat kort säger de: "Att kortet är begagnat är inte orimligt då detta handlar om ett utbyte, inget nyköp."

Detta ska inte spela någon roll då jag en gång köpte ett nytt kort... Jag har betalat för ett nytt kort, inte ett begagnat...
Kommentera gärna mera!

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
407666
September 8, 2003 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar om CLn är en man som jobbar på db.se... En kille på supporten har iaf koll på just den här threaden, men han verkar inte vilja kommentera det personligen.
Jag har fått ett till svar i alla fall och det är ingen ändring i deras syn än så länge.
Jag har nu tagit kontakt med konsumentverket i uppsala län och väntar på svar även därifrån.

Att jag kräver ett nytt kort med ordentlig kartong och tillbehör beror på att det jag skickade till dem [och en gång betalade för] var ett kort, med ordentlig kartong och tillbehör i nyskick. Och den kartong och tilbehör jag skickade tillbaka till dem var i nyskick, no doubt about it!
Tänk om jag tex vill sälja kortet i framtiden, då vill jag ha låda och tillbehör i så gott skick som möjligt.

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
407810
September 8, 2003 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

det klart som fan om man köper ett nytt kort me kartong och alla så ska man få tillbaka liknande, inte nåt utan karton osv.. db kan slänga sig i väggen, nån värre support och nonchalans får man leta efter.

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
407820
September 8, 2003 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte fått något mer svar från db på hela dagen nu... Men jag har kikat runt i lite lagar och enligt konsumentköplagen har man vid garantiärende rätt till en massa olika saker...
"När det är fel på varan
har du rätt att:
vänta med att betala,
kräva att felet avhjälps, (reparation)
kräva en ny, felfri vara
få prisavdrag,
få ersättning för reparation,
häva köpet och få pengarna tillbaka,
få skadestånd.

CLn jag rekomenderar att du själv försöker använda ett vettigt språk... Speciellt med tanke på vem du är....

Avatar
Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
Member Since:
September 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
408132
September 8, 2003 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ger dem sig inte så kontakta ARN.
Så här illa ska dem inte få bete sig.

Avatar
Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
Member Since:
October 22, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
408327
September 9, 2003 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

man ska fan kontakta..K obudsmannen direkt efter en månad.. wtf...
STÄMMA DB :arg:

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
Member Since:
October 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
408427
September 9, 2003 - 11:17 am
sp_Permalink sp_Print

Det går inget vidare... Har mailat ARN nu också men har varken fått svar därifrån eller från konsumentvägledningen.

Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
408434
September 9, 2003 - 11:21 am
sp_Permalink sp_Print

Ajdå 🙁
Men kan ju hoppas på att du får svar snart och att dem bara har mycket att göra.
Må DB brinna i helvetet 😡 👿 :arg:

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
408513
September 9, 2003 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.svartalistan.com tycker jag du ska anmäla dem till 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 182
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL