September 15, 2003
Datorbutiken.se har nu fått för sig att leverera en skärm en hel MÅNAD efter det datum jag blev lovad den.
Antar att många här tvingats bli experter på konsumenträtt efter sina köp på internetbutiker, så jag undrar vad man kan göra/kräva etc. Lite råd, pliz.
Att bara häva köpet är ju bara surt för mig - här har man väntat snart tre veckor på skiten, och hela tiden skjuter dom leveransdatumet några dagar framåt för att man ska hålla ut. Det är ju snudd på bedrägligt beteende!
October 19, 2002
January 1, 2003
_Danneman_ wrote: Datorbutiken.se har nu fått för sig att leverera en skärm en hel MÅNAD efter det datum jag blev lovad den.
Antar att många här tvingats bli experter på konsumenträtt efter sina köp på internetbutiker, så jag undrar vad man kan göra/kräva etc. Lite råd, pliz.
Att bara häva köpet är ju bara surt för mig - här har man väntat snart tre veckor på skiten, och hela tiden skjuter dom leveransdatumet några dagar framåt för att man ska hålla ut. Det är ju snudd på bedrägligt beteende!
Vad du kan göra är att antingen avbeställa den eller helt enkelt vänta...
September 15, 2003
Jag beställde ett par saker från Komplett.se samma dag, och fick dom inte mer än en vecka efteråt. Det kan man kalla service - mitt i julruschen och allt. Jag struntar väl i om så Jesus skulle nedstiga från himmelen - jag ska ha min förbaskade skärm!
Nä, det känns som dom pissar på en på db.se, för jag är helt övertygad om att dom är helt på det klara med när skärmen i själva verket kommer till deras lager. Det börjar bli mer och mer tydligt att det är en medveten strategi de har att ändra förväntat leveransdatum med bara några få dagar åt gången, så att man hela tiden ska tänka "Tja, några få dagar till ska jag nog kunna vänta...".
Tänk vad många kunder dom slipper mista på att hålla dom i halster på det här sättet istället för att helt sonika sätta det riktiga förväntade leveransdatumet (som kan vara nån månad framåt) direkt. Då hade ju kunderna i större mån avbeställt tidigt för att de inte tänker vänta så förbaskat länge.
Ena riktiga grisar är dom.
January 1, 2003
_Danneman_ wrote: Ok, gnäll åsido - har jag lagenlig rätt att kräva kompensation för fördröjning av leverans ex. över en månad?
Det beror på om ni tecknat någon sorts avtal om leverans vilket jag har svårt att tro. Du har dock rätt att avbeställa utan avgift om leveranstiden är alldeles för lång.
Jag har dock väldigt svårt att tro att db.se medvetet skulle dra på en leveranstid. De har med största sannolikhet blivit lovad en leveranstid från sin leverantör som har problem själva att leverera. Det är tråkigt men sådant händer. Om du vill ha garanterad leveranstid får du beställa hos andra leverantörer för helt andra priser.
2 Guest(s)