Datorbutiken och leveransdatum - johooodu|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorbutiken och leveransdatum - johooodu
_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 402
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 5, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Datorbutiken.se har nu fått för sig att leverera en skärm en hel MÅNAD efter det datum jag blev lovad den.

Antar att många här tvingats bli experter på konsumenträtt efter sina köp på internetbutiker, så jag undrar vad man kan göra/kräva etc. Lite råd, pliz.

Att bara häva köpet är ju bara surt för mig - här har man väntat snart tre veckor på skiten, och hela tiden skjuter dom leveransdatumet några dagar framåt för att man ska hålla ut. Det är ju snudd på bedrägligt beteende!

iceman89
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
500636
January 5, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

detta är ett sälj forum

man köper och säljer saker här

Timpa^
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 130
500641
January 5, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

taskigt non som kan svara seriöst åt han?

Ingen ide att såga av grenen för trädet är ruttet

webzonen
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 218
500653
January 5, 2004 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde väl gå att anmäla till konsumentombudsmannen eller liknande. Har du ringt och kollat med dem om du an få rabatt el. dylikt för den extra väntetiden?

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
500691
January 5, 2004 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

inse... det har varit ett ANTAL röda dagar
dvs jul och nyår... tror inte att det är så mycke verksamhet runt i kring lagrena under sådana tider.

HardCoder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 617
500701
January 5, 2004 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du inte pallar vänta en månad så avbeställ skiten... hade jag gjort.
en månad är för lång väntetid för en datorskärm, och det kvittar om det är jultider.

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 616
500705
January 5, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: Datorbutiken.se har nu fått för sig att leverera en skärm en hel MÅNAD efter det datum jag blev lovad den.

Antar att många här tvingats bli experter på konsumenträtt efter sina köp på internetbutiker, så jag undrar vad man kan göra/kräva etc. Lite råd, pliz.

Att bara häva köpet är ju bara surt för mig - här har man väntat snart tre veckor på skiten, och hela tiden skjuter dom leveransdatumet några dagar framåt för att man ska hålla ut. Det är ju snudd på bedrägligt beteende!

Vad du kan göra är att antingen avbeställa den eller helt enkelt vänta...

Znurf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 119
500902
January 6, 2004 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

Men beställer du typ en vecka före jul så kommer du få vänta ända tills nu innan de skickar den typ... inte alls bästa tillfället att beställa 😛

Hur ofta beställer man inte en sak på en fredagkväll klockan 21:00 😉

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
500968
January 6, 2004 - 3:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde ett par saker från Komplett.se samma dag, och fick dom inte mer än en vecka efteråt. Det kan man kalla service - mitt i julruschen och allt. Jag struntar väl i om så Jesus skulle nedstiga från himmelen - jag ska ha min förbaskade skärm!

Nä, det känns som dom pissar på en på db.se, för jag är helt övertygad om att dom är helt på det klara med när skärmen i själva verket kommer till deras lager. Det börjar bli mer och mer tydligt att det är en medveten strategi de har att ändra förväntat leveransdatum med bara några få dagar åt gången, så att man hela tiden ska tänka "Tja, några få dagar till ska jag nog kunna vänta...".

Tänk vad många kunder dom slipper mista på att hålla dom i halster på det här sättet istället för att helt sonika sätta det riktiga förväntade leveransdatumet (som kan vara nån månad framåt) direkt. Då hade ju kunderna i större mån avbeställt tidigt för att de inte tänker vänta så förbaskat länge.

Ena riktiga grisar är dom.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
500969
January 6, 2004 - 3:41 am
sp_Permalink sp_Print

ps. sorry för post i fel forum - vet att det är köp och sälj här, var nog bara allmänt förvirrad tidigare (inget ovanligt 😉 )

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
500986
January 6, 2004 - 4:10 am
sp_Permalink sp_Print

Känner igen det där. Var inte orolig. De kommer säkert att flytta fram leveransdatumet fler gånger.

_Danneman_
Kommer du hit ofta?
Medlem
501544
January 6, 2004 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, gnäll åsido - har jag lagenlig rätt att kräva kompensation för fördröjning av leverans ex. över en månad?

AakeTraak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 616
501564
January 6, 2004 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

_Danneman_ wrote: Ok, gnäll åsido - har jag lagenlig rätt att kräva kompensation för fördröjning av leverans ex. över en månad?

Det beror på om ni tecknat någon sorts avtal om leverans vilket jag har svårt att tro. Du har dock rätt att avbeställa utan avgift om leveranstiden är alldeles för lång.
Jag har dock väldigt svårt att tro att db.se medvetet skulle dra på en leveranstid. De har med största sannolikhet blivit lovad en leveranstid från sin leverantör som har problem själva att leverera. Det är tråkigt men sådant händer. Om du vill ha garanterad leveranstid får du beställa hos andra leverantörer för helt andra priser.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 372
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL