February 18, 2004
Hej alla,
Jag har, i helgen, beställt några delar av min nya dator från db.com och i söndags så ändrade jag några av artiklarna i min order. Fick ett mail som bekräftade mina ändringar på måndag morgon. Eftersom jag har lite bråttom med leveransen, ska nämligen på ett lan om två veckor, så ville jag vara säker på att allt gick som det ska. Så jag ringde både komplett och db.com för att kolla så allt gick bra. Med Komplett var det inga problem, de skulle ha klar grejerna till nästa vecka, men db.com var desto krångligare...
Efter att ha lyssnat på deras fina telefonsång, "Datorbutiken punkt kom lalalaalaa", ni borde ringa och lyssna :D, så kom jag fram till en nonchalant kille som genast bad om kundnummer. Jag fick sedan höra att jag inte har någon order hos dom. Ganska så snopet när jag just kom från datorn där jag läst mailet. Nu ikväll testade jag igen - jag gjorde en orderstatus med samma resultat, den är "på gång".
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, någon som har en idé?
February 18, 2004
Dehman wrote: Jag hade ringt en gång till. Be att få tala med högsta hönset. 😛
Tänker inte beställa från db mer nu när de inte har frifrakt mer. =/
Jo, dom har bara öppet 3 timmar om dagen på kundtjänst så jag får väl ringa imorgon igen.
Datorbutiken.se wrote: Ordern enligt ovan har ännu ej levererats ut från vårt ordersystem.
Betyder det att det inte finns någon order än, eller att den bara inte skickats iväg än?
February 18, 2004
BloodMan wrote: db suger ändrar status plötsligt på nåt som är i lager till bristvara etc... nä komplett.se är den enda butik jag handlar dator saker till.
Komplett är väldigt stabila och håller vad dom lovar, dock brukar db ha ganska fina priser och självklart är "frifrakt"-grejen en bra orsak att handla där. Fast nu när den inte fungerar än så går jag nog i dehmans spår.
1 Guest(s)