July 8, 2003
Mitt graffe pajjade i onsdags kväll... Det brann blev lite överhettat tror jag och nu sitter jag på ett skitkort 2.0. Troligtvis blev moderkortet lite skadat också.
Nu är det så att jag ska ringa datorbutiken imorgon och jag får ju ett nytt på garantin, felet är att det ofta tar sån tid för db att skicka nya saker så jag hade hoppats på att få "utbyte på plats". Alltså, de skickar en returfaktura och nya saker till mig direkt (det är ingen tvekan om att kortet brann upp... med orginalfläkten på) så jag hade hoppats att jag kunde få nya saker när jag skickar tillbaka den gamla. Man missar så mycket (på hemsidan, skolarbete osv) när datorn inte funkar som den ska. Tror ni det går att ordna eller finns det andra sätt så jag slipper vara utan moderkort och graffe i 1-2 månader?
September 20, 2001
Det är ju tyvärr detta som är just problemet med att köpa på internet!
Men betalar dom frakten för att du ska skicka tillbaka? Jag fick betala frakten för min cd som pajjade efter 2 månader. Behövde inte vänta längre än 6 arbetsdagar (måndag till tisdag).
Men om du fjäskar till ordentligt och är envis så kan dom säkert gå med på något utöver det vanliga, dom är ju trotts allt människor dom oxå.
July 11, 2002
I framtiden så kommer jag försöka köpa min saker via lokalhandlaren, eftersom det är ett jävla tjafs att returera saker till och med till dom bästa återförsäljarna bla Komplett.se då jag fick vänta 3veckor på att få 2 produkter granskade varav 1 visades vara defekt
Dock så var företaget som sköter på plats servicen för dom flesta monitorer jävligt bra, fick vänta 2 dagar. Tills brevbäraren kom med skärmen som vägde 25kg
July 8, 2003
Smirnoff wrote: I framtiden så kommer jag försöka köpa min saker via lokalhandlaren, eftersom det är ett j**la tjafs att returera saker till och med till dom bästa återförsäljarna bla Komplett.se då jag fick vänta 3veckor på att få 2 produkter granskade varav 1 visades vara defekt
Dock så var företaget som sköter på plats servicen för dom flesta monitorer jävligt bra, fick vänta 2 dagar. Tills brevbäraren kom med skärmen som vägde 25kg
Nåja, jag får helt enkelt tjata som fan. Eller, först säga som det är: Jag kan inte vara utan dator i en månad. Med b-uppsats snart och allt annat. Funkar inte det så kommer jag tjata hål i huvudet på dem, brukar funka. =)
September 23, 2002
Jag beställde fel grafikkort för ett tag sen.
Ringde och sa att dem skulle skicka en returlapp. Slipper betala frakt till dem bl.a
Skickade kortet på Fredagen och hade, hör och häpna, pengar insatta på mitt konto redan på Onsdagen, det är inte likt db...
Just nu har dem en hanteringstid på 3-5 dagar när det gäller moderkort, hårddiskar osv
Du kan glömma att dem skickar nya grejer till dig innan du skickat tillbaka ditt kort.
Det är så det fungerar. Dem måste ju först verkligen konstatera att det är ett fel på kortet, så dem i sin tur får ersättning från tillverkaren.
2 Guest(s)