Datorbutiken typ|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorbutiken typ
caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 29, 2004 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Mitt graffe pajjade i onsdags kväll... Det brann blev lite överhettat tror jag och nu sitter jag på ett skitkort 2.0. Troligtvis blev moderkortet lite skadat också.

Nu är det så att jag ska ringa datorbutiken imorgon och jag får ju ett nytt på garantin, felet är att det ofta tar sån tid för db att skicka nya saker så jag hade hoppats på att få "utbyte på plats". Alltså, de skickar en returfaktura och nya saker till mig direkt (det är ingen tvekan om att kortet brann upp... med orginalfläkten på) så jag hade hoppats att jag kunde få nya saker när jag skickar tillbaka den gamla. Man missar så mycket (på hemsidan, skolarbete osv) när datorn inte funkar som den ska. Tror ni det går att ordna eller finns det andra sätt så jag slipper vara utan moderkort och graffe i 1-2 månader?

Hub
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 816
556767
February 29, 2004 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju tyvärr detta som är just problemet med att köpa på internet!

Men betalar dom frakten för att du ska skicka tillbaka? Jag fick betala frakten för min cd som pajjade efter 2 månader. Behövde inte vänta längre än 6 arbetsdagar (måndag till tisdag).

Men om du fjäskar till ordentligt och är envis så kan dom säkert gå med på något utöver det vanliga, dom är ju trotts allt människor dom oxå.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
556848
February 29, 2004 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

I framtiden så kommer jag försöka köpa min saker via lokalhandlaren, eftersom det är ett jävla tjafs att returera saker till och med till dom bästa återförsäljarna bla Komplett.se då jag fick vänta 3veckor på att få 2 produkter granskade varav 1 visades vara defekt cry

Dock så var företaget som sköter på plats servicen för dom flesta monitorer jävligt bra, fick vänta 2 dagar. Tills brevbäraren kom med skärmen som vägde 25kg

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
556873
February 29, 2004 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: I framtiden så kommer jag försöka köpa min saker via lokalhandlaren, eftersom det är ett j**la tjafs att returera saker till och med till dom bästa återförsäljarna bla Komplett.se då jag fick vänta 3veckor på att få 2 produkter granskade varav 1 visades vara defekt cry

Dock så var företaget som sköter på plats servicen för dom flesta monitorer jävligt bra, fick vänta 2 dagar. Tills brevbäraren kom med skärmen som vägde 25kg

Nåja, jag får helt enkelt tjata som fan. Eller, först säga som det är: Jag kan inte vara utan dator i en månad. Med b-uppsats snart och allt annat. Funkar inte det så kommer jag tjata hål i huvudet på dem, brukar funka. =)

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
556883
February 29, 2004 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag beställde fel grafikkort för ett tag sen.
Ringde och sa att dem skulle skicka en returlapp. Slipper betala frakt till dem bl.a

Skickade kortet på Fredagen och hade, hör och häpna, pengar insatta på mitt konto redan på Onsdagen, det är inte likt db...

Just nu har dem en hanteringstid på 3-5 dagar när det gäller moderkort, hårddiskar osv

Du kan glömma att dem skickar nya grejer till dig innan du skickat tillbaka ditt kort.
Det är så det fungerar. Dem måste ju först verkligen konstatera att det är ett fel på kortet, så dem i sin tur får ersättning från tillverkaren.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 304
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL