February 9, 2002
För alla som vant sig vid att Datorbutiken är billigast, och till och med struntar i att kolla konkurrenternas priser, så är det nog bäst att tänka om.
Deras nya prisstrategi verkar vara att ligga så dyrt de bara kan.
Några exempel:
Creative G3 Ti200:
DB: 2119kr -Komplett: 1146kr.
Soltek 75drv-4 moderkort:
DB: 1050kr - Itbutikken: 850kr
DRam-minnen, 256 mb, pc2100 (billigaste varianten):
DB: 772kr - Itbutikken: 587kr - Komplett: 650kr
HD Seagate Barracuda IV 80gig:
DB: 1436kr - Itbutikken: 1270kr
Prolle, AMD XP 1600+:
DB: 842kr - Itbutikken: 704kr
Jag hittade ingen produkt hos DB som inte fanns billigare någon annanstans.
Tycker dom att dom har så bra kundservice att de kan räkna med kundlojalitet? 😀
February 9, 2002
Om dom hela tiden är gamla, och man betalar det pris som står vid beställningen, så är ju priserna dyrare i vilket fall som helst.
Hade detta varit ett inlägg på Sweclockers så hade deras propaganda-apparat (finns en kille från DB som skriver ditt och datt) varit snabb med en liknande kommentar, och diverse andra ursäkter 😉
August 22, 2005
har du köpt på itbutikken någon gång, deras affärside är att kunna leverera allt, men de har inget i lager så man får vänta ofta flera veckor på en produkt och att beställa flera saker och vänta sig få dte i ett paket går inte. Utan då skickar de i flera paket varefter de får in det och du får stå för frakten vid varje tillfälle.
February 9, 2002
Köpt många gånger från itbutikken - tycker inte det funkat så dåligt. Inte så mycket sämre än DB.
Men poängen är att lågprisaffärer utan någon kundservice (snackar om DB och alla de andra) inte kan räkna med samma kundlojalitet som försäljare med mer personlig service.
Iofs verkar DB hoppas att folk helt enkelt stannar utav gammal vana att DB är billigast, och slutat kolla konkurrenternas priser. De tror då att de fortfarande är billigast, och stannar kvar.
September 20, 2001
MacDaddy wrote: har du köpt på itbutikken någon gång, deras affärside är att kunna leverera allt, men de har inget i lager så man får vänta ofta flera veckor på en produkt och att beställa flera saker och vänta sig få dte i ett paket går inte. Utan då skickar de i flera paket varefter de får in det och du får stå för frakten vid varje tillfälle.
Inte om du bockar i att de inte ska skicka föränns allt äri lager...
December 2, 2001
FarsanEdde wrote: Ja nä, jag kör vidare på komplett. de är billigare än db och de levererar bra mycket snabbare. inte så lång väntetid på supporten.
osv
osv
osv 🙂
Håller fullt med dig! Dom har alltid haft schyssta priser, Speciellt för mig som beställer som företagskund via farsans företag! Då slipper man juh momsen och dom skickar varan med företagspaket. Ibland händer det till och med att jag får varan samma dag som jag beställde den om man gör de tidigt på morgonen 😀 - Mycket nöjd kund
September 18, 2002
skumma med itbutíkkens frakt är:
dom har fattat att man inte måste ta en hundring för att slå in en hd i en låda...
själva frakten:
den del som posten tar betalt för är oftast lägre en deras fraktavgift, alltså slå in varan och skicka iväg den till posten...
inte äns porr affärerna på internet skulle drömma att ta ut en sån dyr fraktavgift som data affärerna....
kolla vilken annan bransch som helst , lätt att kunna ta låga priser OM man kan ta ut en fraktavgift på en hundring plus porto
normal affär:
cdskiva : pris 179+39 frakt och expedition
tot 218 kr inkl allt
billiga berras skivhandel:
cd skiva 119kr+porto39kr+expeditionsavgift79kr=
237kr inkl allt
kan va ett dåligt exempel men ändå....
July 3, 2002
YemanCool wrote: [quote=FarsanEdde]Ja nä, jag kör vidare på komplett. de är billigare än db och de levererar bra mycket snabbare. inte så lång väntetid på supporten.
osv
osv
osv 🙂
Håller fullt med dig! Dom har alltid haft schyssta priser, Speciellt för mig som beställer som företagskund via farsans företag! Då slipper man juh momsen och dom skickar varan med företagspaket. Ibland händer det till och med att jag får varan samma dag som jag beställde den om man gör de tidigt på morgonen 😀 - Mycket nöjd kund
Känner igen mig, fast farsan är förtagskund hoss Dustin, ruskigt soft att det går lite fortare och billigare ;
En gång försvan ett graffekort som jag beställt + en mus under frakten.. det var ett gf2 mx400 64 mb fårn INNO 3d som skulle kostat runt 700 me frakt, som plåster på såren fikk jag ett Hercules Kyro II prophet 4500 64mb tv-ut(som kostar runt 1000+ inkls. frakt) för samma pris som det andra graffekort :bgrin: då vart jag överlycklig
August 22, 2005
är fasen hur goa som helst! Ibland hittar man priser där som man inte tror det är sant. De är så jäkla billiga ibland! Minnen, Grafikkort, Brännare-CDrom-DVDrom och Processorer oftast.
Man får ju kryssa bort att de inte ska skicka leveransen i delar när man bekräftar ordern annars kan frakten bli dyr som sautan.
January 23, 2001
av alla internet företag så är komplett bäst, dom har bäst support och dom bästa priserna.. och så tar det max 3 dagar innan man får hem sakerna , har hänt att man får hem sakerna samma dag , jäkligt roligt :eye:
kommer i allafall alldrig mer handla på datorbutiken igen, deras support suger STEN .H.Å.R.T !.!.! har alldrig varit med om mer sket butik...
tar upp till 2 veckor för att få hem skiten , även om varan är i lager. så sitter man där sen i 1 timma och 45 min för att fråga va min vara är,, då säjer han att han skall koppla mig vidare till någon som vet bättre ? 15 min senare... "nä det är strul på lagret" ... va i ??? e dom helt körda enda in i mumindalen eller ?? nää usch ... ALLDRIG MER .... Komplett skall det vara :eye:
2 Guest(s)