March 15, 2002
Beställde en processor mot förskottsbetalning för ett tag sedan. Fanns flera inne i lager. Dagen efter skickade de ett mail där det stod att processorn var skickad och beräknades anlända inom några dagar. Då processorn inte anlände så kontaktade jag supporten som förklarade att processorn inte fanns i lager och att inget leveransbesked fanns. Då begärde jag att få pengarna tillbaka vilket de lovade.
"Din order är makulerad. Kontouppgifterna är vidarebefordrade till ekonomin."
Skulle ta en bankdag sade dom. Efter tre dagar så hade pengarna ännu inte kommit så jag skickade ett mail till deras support och frågade varför. Fick till svar att återbetalningsfilen de skickade iväg var felaktig och att de fick göra om det. Nu har det gått ytterligare tre dagar och pengarna har ännu inte kommit. Mailet jag skickade igår har jag ännu inte fått svar på.
Fan vad förbannad man blir.
January 20, 2003
Har beställt från dem flera gånger, en gång vara jag tvungen att avbeställa då varan tog slut på lagret innan betalningen kom fram.
Hur nöjd som helst annars med datorhandel hittills.
Gjort ca 7-8 beställningar från dem.
Det är risken med förskottsbetalning, de reserverar inte varan, precis som på så många andra ställen.
June 30, 2001
Jag beställde en digitalkamera från dem för några veckor sedan. Roligt nog fick jag alla grejer i olika paket (kamera, batteriladdare, minneskort) eftersom de arbetar med olika leverantörer. Allting kom med en dags mellanrum - minneskortet först och kameran sist.
Nu har dock kameran gått sönder och jag skickade in en returansökan. Som tur är (?) sköts returen inte av Datorhandel utan av Infocare (serviceställe till Canon). Så förhoppningsvis går det snabbt - skickade in kameran i tisdags.
2 Guest(s)