November 22, 2003
Har ägnat mig lite tid åt att försöka reda ut alla begrepp inom datorvärlden. Alla delar, vilka delar som lirar med andra delar osv. Vet dock inte om jag riktigt än har fått kläm på det hela. Har plockat ut lite delar ifrån komplett. Vet dock ej om jag ska köpa delarna ifrån komplett eller ifrån något annat internetföretag. Det återstår att se.
Skulle hur som helst vilja få lite kommentarer, och eventuella tips om delarna som jag har valt ut.
Dessa delar har jag valt ut:
Chieftec Dragon MediumTower m/dörr Svart Kabinett m/360W DX-01B-D P4 / AMD m/USB
EPoX EP-8RDAE Moderkort Socket A DDR nForce2 400/MCP, ATA133, ATX
AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM
Spire CPU-fläkt WhisperRock IV Socket A SPA04B4 För AMD upp till XP 3200+
Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched CMX256A-3200LL DIMMs
Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM
Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9600PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail
LG DVD-spiller IDE 16x/48x Svart, Bulk (GDR-8161RBB)
Plextor DVD-brännare IDE PX-708A, Svart DVD+R/+RW och DVD-R/-RW, Retail.
Sony Diskettstastion 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern
Creative Högtalare Inspire P380 (Sub,2 monitorer,förstärkare), Retail
Tagentbord och mus har jag sen innan, så det behöver jag inte köpa. Det enda som jag kan behöva är en ny skärm. Har en skärm redan, 15 tum och en hel del år på nacken. Vet inte riktigt om jag ska köpa ny eller köra på den som jag har. Det återstår att se.
Så vad tycker ni om delarna? Är det en bra konfiguration, eller skall något bytas?
Tack på förhand!
November 22, 2003
Xuestor wrote: ja skulle nog inte tatt ett epox kort, ja hade nog tatt
Abit NF7-S V2.0 Moderkort, Socket A SATA
nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewireeller
Asus A7N8X Deluxe/GD Moderkort Socket A
nForce2SPP/MCP-T/Ultra 400,1394,Dual LAN
Är det bättre på något sätt? Vad jag har förstått så är Epox helt dugliga.
Joo, jag har funderat på det. Men jag kommer inte att ha råd att köpa en skärm samtidigt som jag köper datorn. Så antagligen blir det till att köra på den gamla tills jag får pengar till skärmen. Är juh helt klart sugen på en 19tumare. 😉
November 9, 2002
enligt mitt tycke så ligger asus o abit snäppet högre än epox gällande moderkort... ASUS kortet skulle jag nog valt, eftersom det är hyfsat på OC och är riktigt stabilt, abit kortet är riktigt bra på OC, men många har haft problem me stabiliteten i kortet efter nåra månader, dock vet ja inte om de kanske beror på extrem OC...
1 Guest(s)