March 5, 2002
Lorca wrote: Det blir väl ett par hundralappar.Inte så mycket men när man inte har de pengarna så!!!!!!!! Lite här och där så blir det lite i slutändan. 😛
Hoppas att det blir lite till hjälp. Tycker själv att det är kul att bygga datorer och leta priser och jämföra produkter. Förresten finns det ingen annan bland dina kompisar som ska beställa några datorgrejer för då kan ni ju dela på frakten då sparar du några kronor till.Edit: Jag jobbar???Men jobbar på ett företag där jag har tillgång till nätet. 😀
hm jag räknade och fick de till 5 kronors skillnad
räkna åt mej, du som jobbar 😀
October 15, 2001
Var kommer info om att Western Digital skulle ha problem med Nforce2? Det ända jag läst är att det står på Datorbutiken. Jag har inte läst om det någon annanstans. Ingen annan nätbutik varken här i Sverige eller USA. Tror inte en sekund på det. Nu har ju också Datorbutiken rea på sina WD diskar med 8mb. Skulle vara mitt val. Snabbare och billigare än Maxtor.
Som någon skrev tidigare är 52x ingen större skillnad från 48x. Jag skulle säga att kan den bränna i 24x eller mer så är det helt ok. 4 minuter eller 3.5 minuter för en full cd är det verkligen värt pengarna? Här kan du spara pengar.
October 15, 2001
Fackamato wrote: [quote=Lorca]Det blir väl ett par hundralappar.Inte så mycket men när man inte har de pengarna så!!!!!!!! Lite här och där så blir det lite i slutändan. 😛
Hoppas att det blir lite till hjälp. Tycker själv att det är kul att bygga datorer och leta priser och jämföra produkter. Förresten finns det ingen annan bland dina kompisar som ska beställa några datorgrejer för då kan ni ju dela på frakten då sparar du några kronor till.Edit: Jag jobbar???Men jobbar på ett företag där jag har tillgång till nätet. 😀
hm jag räknade och fick de till 5 kronors skillnad
räkna åt mej, du som jobbar 😀
Ta hjälp av summerings funktionen hos http://godmode.campus.luth.se/summering.php
June 20, 2002
Fackamato wrote: [quote=AakeTraak][quote=Fackamato] RAM: 3st TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) 431:-/st (jag får väl DualDDR med 3 stickor?)
TripleDDR får du med tre stickor
Nej, som namnet antyder kan du bara använda två 'stickor'.
Dessutom lönar det sig inte att köra DDR400 på en 266MHz minnesbuss.
jag vill ha flera åsikter om det med dualddr å 3 stickor, har hört olika 🙂
vadå 266 minnesbuss? ska ju köra min fina tbred i minst 210mhz fsb iaf (synkront med minnet)
DualDDR går att köra med två eller tre stickor...
DualDDR blir det för att moderkortet använder sig av två minneskontrollers och det gör den även om man trycker i tre stickor...
skillnaden mellan att ha tre och två stickor är att med tre kan du inte ens välja bort att använda DualDDR, vilket du kan med två stickor genom att placera minnena i de två slots som delar samma minneskontroller...
March 5, 2002
boogey wrote: [quote=Fackamato][quote=AakeTraak][quote=Fackamato] RAM: 3st TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) 431:-/st (jag får väl DualDDR med 3 stickor?)
TripleDDR får du med tre stickor
Nej, som namnet antyder kan du bara använda två 'stickor'.
Dessutom lönar det sig inte att köra DDR400 på en 266MHz minnesbuss.
jag vill ha flera åsikter om det med dualddr å 3 stickor, har hört olika 🙂
vadå 266 minnesbuss? ska ju köra min fina tbred i minst 210mhz fsb iaf (synkront med minnet)
DualDDR går att köra med två eller tre stickor...
DualDDR blir det för att moderkortet använder sig av två minneskontrollers och det gör den även om man trycker i tre stickor...
skillnaden mellan att ha tre och två stickor är att med tre kan du inte ens välja bort att använda DualDDR, vilket du kan med två stickor genom att placera minnena i de två slots som delar samma minneskontroller...
hehe, ok, tack, jag behöver bara EN till som dementerar/confirmar (vafan ehter det på svenska?:D) detta :D:D:D
May 27, 2002
Lorca wrote: På pcbutiken.com finns det ett Connect 3D Radeon 9700 för 2494:- (finns 2 st andra Radeon 9700 för 2600:- resp.2700:-). Sweex miditower för 575:- samt Lite-On 48-24-48 för 440:- (skillnaden mellan 52 spin och 48 spin är försumbar). Om du ändå skall köpa bl.a cpu:n där så kan du spara ett par kronor till genom att ta de prylarna också där. 😛
Angående Radeon 9700 Pro kort så finns dom från 3 295:-
Billigaste jag sett är: Powercolor Radeon 9700 Pro 128MB TV-ut 3 295:-
Hmm...angående modekort så ska du aldrig låta snålheten bedra visheten, det gäller ju givetvis alla dataköp, men det är lätt man gör såna misstag..men man lär sig...
Finns nFORCE 2 kort för 1151:- som är väldigt bra: Abit NF7-S rev 2.0 !!!
och minne och cpu kostar ju inte så stor peng nu som dom har gjort...
Räkna däremot att det blir många sopkastningar om du ska komma upp i vad prylarna kostar! 😛
Lycka till med inköp av dina drömprylar!
2 Guest(s)