Datorkonfiguration, åsikter tack|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorkonfiguration, åsikter tack
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
sp_UserOfflineSmall Offline
331967
May 9, 2003 - 2:47 am
sp_Permalink sp_Print

Lorca wrote: Det blir väl ett par hundralappar.Inte så mycket men när man inte har de pengarna så!!!!!!!! Lite här och där så blir det lite i slutändan. 😛
Hoppas att det blir lite till hjälp. Tycker själv att det är kul att bygga datorer och leta priser och jämföra produkter. Förresten finns det ingen annan bland dina kompisar som ska beställa några datorgrejer för då kan ni ju dela på frakten då sparar du några kronor till.

Edit: Jag jobbar???Men jobbar på ett företag där jag har tillgång till nätet. 😀

hm jag räknade och fick de till 5 kronors skillnad embarassed

räkna åt mej, du som jobbar 😀

Live
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 537
332079
May 9, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Var kommer info om att Western Digital skulle ha problem med Nforce2? Det ända jag läst är att det står på Datorbutiken. Jag har inte läst om det någon annanstans. Ingen annan nätbutik varken här i Sverige eller USA. Tror inte en sekund på det. Nu har ju också Datorbutiken rea på sina WD diskar med 8mb. Skulle vara mitt val. Snabbare och billigare än Maxtor.

Som någon skrev tidigare är 52x ingen större skillnad från 48x. Jag skulle säga att kan den bränna i 24x eller mer så är det helt ok. 4 minuter eller 3.5 minuter för en full cd är det verkligen värt pengarna? Här kan du spara pengar.

Live
Kommer du hit ofta?
Medlem
332080
May 9, 2003 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=Lorca]Det blir väl ett par hundralappar.Inte så mycket men när man inte har de pengarna så!!!!!!!! Lite här och där så blir det lite i slutändan. 😛
Hoppas att det blir lite till hjälp. Tycker själv att det är kul att bygga datorer och leta priser och jämföra produkter. Förresten finns det ingen annan bland dina kompisar som ska beställa några datorgrejer för då kan ni ju dela på frakten då sparar du några kronor till.

Edit: Jag jobbar???Men jobbar på ett företag där jag har tillgång till nätet. 😀

hm jag räknade och fick de till 5 kronors skillnad embarassed

räkna åt mej, du som jobbar 😀

Ta hjälp av summerings funktionen hos http://godmode.campus.luth.se/summering.php

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
332580
May 10, 2003 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=AakeTraak][quote=Fackamato] RAM: 3st TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) 431:-/st (jag får väl DualDDR med 3 stickor?)

TripleDDR får du med tre stickor wink

Nej, som namnet antyder kan du bara använda två 'stickor'.

Dessutom lönar det sig inte att köra DDR400 på en 266MHz minnesbuss.

jag vill ha flera åsikter om det med dualddr å 3 stickor, har hört olika 🙂

vadå 266 minnesbuss? ska ju köra min fina tbred i minst 210mhz fsb iaf (synkront med minnet)

DualDDR går att köra med två eller tre stickor...
DualDDR blir det för att moderkortet använder sig av två minneskontrollers och det gör den även om man trycker i tre stickor...

skillnaden mellan att ha tre och två stickor är att med tre kan du inte ens välja bort att använda DualDDR, vilket du kan med två stickor genom att placera minnena i de två slots som delar samma minneskontroller...

fackamato
Member
Medlem
332739
May 10, 2003 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=Fackamato][quote=AakeTraak][quote=Fackamato] RAM: 3st TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK) 431:-/st (jag får väl DualDDR med 3 stickor?)

TripleDDR får du med tre stickor wink

Nej, som namnet antyder kan du bara använda två 'stickor'.

Dessutom lönar det sig inte att köra DDR400 på en 266MHz minnesbuss.

jag vill ha flera åsikter om det med dualddr å 3 stickor, har hört olika 🙂

vadå 266 minnesbuss? ska ju köra min fina tbred i minst 210mhz fsb iaf (synkront med minnet)

DualDDR går att köra med två eller tre stickor...
DualDDR blir det för att moderkortet använder sig av två minneskontrollers och det gör den även om man trycker i tre stickor...

skillnaden mellan att ha tre och två stickor är att med tre kan du inte ens välja bort att använda DualDDR, vilket du kan med två stickor genom att placera minnena i de två slots som delar samma minneskontroller...

hehe, ok, tack, jag behöver bara EN till som dementerar/confirmar (vafan ehter det på svenska?:D) detta :D:D:D

fackamato
Member
Medlem
332766
May 10, 2003 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

hm..... chassiförslag någon? embarassed

så billigt som möjligt..

Live
Kommer du hit ofta?
Medlem
332881
May 10, 2003 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: hm..... chassiförslag någon? embarassed

så billigt som möjligt..

Jag skulle börja med dator skroten i din kommun. Gå ditt och försök få ett chassi eller två for free. Sen moddar du om dem så att de passar.

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
354770
June 11, 2003 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Lorca wrote: På pcbutiken.com finns det ett Connect 3D Radeon 9700 för 2494:- (finns 2 st andra Radeon 9700 för 2600:- resp.2700:-). Sweex miditower för 575:- samt Lite-On 48-24-48 för 440:- (skillnaden mellan 52 spin och 48 spin är försumbar). Om du ändå skall köpa bl.a cpu:n där så kan du spara ett par kronor till genom att ta de prylarna också där. 😛

Angående Radeon 9700 Pro kort så finns dom från 3 295:-

Billigaste jag sett är: Powercolor Radeon 9700 Pro 128MB TV-ut 3 295:-

Hmm...angående modekort så ska du aldrig låta snålheten bedra visheten, det gäller ju givetvis alla dataköp, men det är lätt man gör såna misstag..men man lär sig...

Finns nFORCE 2 kort för 1151:- som är väldigt bra: Abit NF7-S rev 2.0 !!!
och minne och cpu kostar ju inte så stor peng nu som dom har gjort...
Räkna däremot att det blir många sopkastningar om du ska komma upp i vad prylarna kostar! 😛

Lycka till med inköp av dina drömprylar!

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
354797
June 11, 2003 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det med alla som klagar på WD och nforce2???

Jag kör 3st WD diskar på mitt NF7-S rev2.0 utan några problem alls, och de funkar asbra... 55000poäng i sandra är rätt ok för en raid0...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 94
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL