March 8, 2003
Hej!
Kan någon kunnig person ge mig lite tips och råd?
Jag vill bygga en Pentium-Dator för max 8000:- (exlusiv skärm och hårddisk)
Det ska vara en allround-dator som också klarar garanterat alla tungaspel på marknaden.
Jag vill påpeka igen att jag redan har en håddisk och en skärm .
PS. Flera alternativ skadar inte =)
Vänligen MPL
December 16, 2003
MPL wrote: [quote=elmor]Ska du spela passar det bäst med en Amd 64.
Ja men AMD64 är inte allround
????? Eh?
Finns väl 1000 tester som påvisar motsatsen.. De är bra, både intel & AMD! Intel har varit dyra, vet inte i nuläget. Allt du kör på en intel går att köra på en amd... dessutom blir inte elräkningen lika hög! LOL!
March 8, 2003
Marre wrote: [quote=MPL][quote=elmor]Ska du spela passar det bäst med en Amd 64.
????? Eh?
Finns väl 1000 tester som påvisar motsatsen.. De är bra, både intel & AMD! Intel har varit dyra, vet inte i nuläget. Allt du kör på en intel går att köra på en amd... dessutom blir inte elräkningen lika hög! LOL!
ja men intel presterar bättre än amd i dem flesa aktiviteter förutom spel, därmed lämpar sig en intel mer för allround....men ok, ännu inga tips
April 20, 2005
MPL wrote: [quote=Marre][quote=MPL][quote=elmor]Ska du spela passar det bäst med en Amd 64.
????? Eh?
ja men intel presterar bättre än amd i dem flesa aktiviteter förutom spel, därmed lämpar sig en intel mer för allround....men ok, ännu inga tips
De enda aktiviteter som jag sett intel spöa amd på är dekodning av musik och liknande. Men ska du ha mest prestanda för pengarna så är amd det självklara valet om du inte bara ska hålla på att koda och sånt. Fast sen har ju intel en billig dualcore processor som kanske kan vara nått att titta på?
March 18, 2004
Zmozie wrote: De enda aktiviteter som jag sett intel spöa amd på är dekodning av musik och liknande. Men ska du ha mest prestanda för pengarna så är amd det självklara valet om du inte bara ska hålla på att koda och sånt. Fast sen har ju intel en billig dualcore processor som kanske kan vara nått att titta på?
Intel är även riktigt bra i multitasking, d.v.s göra flera saker samtidigt.
Trådskaparen: För tillfället är det amds cpuer som är mest allround. De är inte heller lika varma, vilket är viktigt för mig som vill ha en tyst dator.
Sen anser jag också att DDR2 fortfarande ligger efter den äldre DDR, vilket gör att man inte bryr sig om att lära sig sånt, men ett tips om du ska ha Intel i din burk är att titta runt lite i forumet och se vad andra kör. Glid också in på Xtremesystems forum http://www.xtremesystems.org/forums, för där tror jag det är fler som kör Intelsystem.
Hoppas du blir nöjd med det du köper.
1 Guest(s)