March 4, 2002
Det är så att jag har fått i uppdrag av en vän att bygga en superburk till hennes son, den ska kosta 14 000 max, så inte ett korvöre mer alltså. Detta är var jag hade tänkt mig:
Chassi: Chieftec Dragon DX-01-B-D-U m. Chieftec 360W agg.
Moderkort: MSI K8N NEO2 Platinum nForce3 S939
Processor: Athlon 64 3200+ 2,0Ghz S939
Minnen: 2 x Kingston minne - 512 MB
Grafikkort: SPARKLE GeForce 6800 GT 256 MB GDDR3 SDRAM
Hårddisk: Maxtor DiamondMax 10 200 GB
DVD: LiteOn SOHD-167T 16x
Mus: Logitech Premium Optical
Floppy: Alps 1.44 MB Floppy
Högtalare: Creative Inspire P5800 5.1
Skärm: Viewsonic 19" E92F+SB Silver/Svart Flat TCO-03
Tangentbord: Logitech Ultra-X Flat Keyboard
Tots: 13 900 kr
1. Kommer nätagget palla ge kraft åt allt detta (plus en dvd-brännare) eller kommer jag behöva dra ner på något så har jag råd med ett kraftfullare nätagg?
2. Vad tror/tycker ni om datorn för övrigt?
3. Ungefär hur många 3d marks tror ni den toppar (2001)
4. Är prylarna kompatibla med varandra?
5. Vad bör jag satsa på för kylare till processorn?
Tack så hemskt mycket för svar.
MVH Lukas
March 4, 2002
Mean Machine wrote: Nog ska den ta 23K+ i 3DMark '01, enligt mina beräkningar (möjligtvis min tweakning också).
Okej, hade hoppats på lite mer 😐 Vad tror du att den tar med ett Ultra istället? Plus vart tror du det finns mest kraft att vinna (Graffe, CPU, Minnen osv)?
March 4, 2002
Shlumpen wrote: Om det finns pengar så det räcker tycker jag du ska välja ett Chieftec BX eller CX istället. De är enligt mig mycket trevligare och snyggare än Dragon...
Finns tyvärr inte pengar, den får inte kosta ett öre mer än 14 000 kr. Men jag tycker att Dragon verkar vara sjysst (sen så kostar det ju inte mycket, 750 kr och då är nätagget med), har ett BX själv, jag tror mer på nåt diskret som ett Dragon 😀
February 12, 2003
Lukascool wrote: [quote=Mean Machine]Nog ska den ta 23K+ i 3DMark '01, enligt mina beräkningar (möjligtvis min tweakning också).
Okej, hade hoppats på lite mer 😐 Vad tror du att den tar med ett Ultra istället? Plus vart tror du det finns mest kraft att vinna (Graffe, CPU, Minnen osv)?
Jaa, du... Knepigt, störst vinst måste du få av processorn i det fallet, tror jag, om du kör på en FX-55'a får du några tusen till, men det kostar...
Ett Ultra? Inte så het på nVidia-kort, men ett par tusen till?
June 27, 2002
Jag skulle valt en Seagate disk istället för en Maxtor då de låter mindre mycket mindre.
Sen en fråga, varför är det så viktigt med höga poäng i 3D Mark 2001? Det bygger ju på gammal teknik som inte används i nya spel så den är ju helt ointressant om man vill veta hur snabb datorn är och hur bra spel flyter på den.
March 4, 2002
Delph1 wrote: [quote=Bark]som ovanstående sa. köp en 3000+ och köp ett sonata istället, snyggare chassi + stabilare nätagg 😛
Kan bara hålla med, mina erfarenheter av Chieftecs agg är inte de bästa.
//Andreas
Jag kan få ett Antec m. 350 agg för samma prixx, kommer ett 350 klara allt detta?!!!
December 5, 2001
Lukascool wrote: [quote=Delph1][quote=Bark]som ovanstående sa. köp en 3000+ och köp ett sonata istället, snyggare chassi + stabilare nätagg 😛
//Andreas
Jag kan få ett Antec m. 350 agg för samma prixx, kommer ett 350 klara allt detta?!!!
Det gör det säkert, men ta inte det för givet.
March 4, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Lukascool][quote=Delph1][quote=Bark]som ovanstående sa. köp en 3000+ och köp ett sonata istället, snyggare chassi + stabilare nätagg 😛
//Andreas
Det gör det säkert, men ta inte det för givet.
Okej, tack får gå över gränsen och köpa ett sonata då...
Vad för (billig) kylare bör man kyla prollen med (überklock) 😀
2 Guest(s)