December 5, 2001
Lukascool wrote: Vad för (billig) kylare bör man kyla prollen med (überklock) 😀
Du bör snarare ställa frågan: "Vad för (billig) kylare är tyst?" eftersom originalkylaren räcker mer än väl, men den låter lite. Kör med den själv. Har hört att Zalmans kylare ska vara bra, men det blir ett par hundra extra.
March 4, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Lukascool]Vad för (billig) kylare bör man kyla prollen med (überklock) 😀
Du bör snarare ställa frågan: "Vad för (billig) kylare är tyst?" eftersom originalkylaren räcker mer än väl, men den låter lite. Kör med den själv. Har hört att Zalmans kylare ska vara bra, men det blir ett par hundra extra.
Hm, ingår det en kylare med alla 64or? Det står Box på den men inte mer än så, Ungefär hur mycket bör jag kunna överklocka den om det är en 64a på 2 GHz?
December 5, 2001
Lukascool wrote: [quote=Sardaukar][quote=Lukascool]Vad för (billig) kylare bör man kyla prollen med (überklock) 😀
Hm, ingår det en kylare med alla 64or? Det står Box på den men inte mer än så, Ungefär hur mycket bör jag kunna överklocka den om det är en 64a på 2 GHz?
Står det BOX så ingår det kylare. Jag kör min 1,8GHz i 2,4GHz med knappt någon märkbar temperaturförändring. Mina begränsningar ligger inte i värmen utan på mina kassa minnen.
March 4, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Lukascool][quote=Sardaukar][quote=Lukascool]Vad för (billig) kylare bör man kyla prollen med (überklock) 😀
Står det BOX så ingår det kylare. Jag kör min 1,8GHz i 2,4GHz med knappt någon märkbar temperaturförändring. Mina begränsningar ligger inte i värmen utan på mina kassa minnen.
Rejält lyft där...
Här är iaf den slutgiltiga datorn:
Chassi: Antec Chassi 380W Sonata Piano Black
Moderkort: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Moderkort S939 nForce3
Grafikkort: SPARKLE GeForce 6800 GT 256 MB GDDR3 SDRAM
Processor: Athlon 64 3200+ 2,0Ghz S939
Minnen: 2 x Kingston minne 512 MB (KVR400X64C3A/512)
Hårddisk: Maxtor DiamondMax 10 200 GB
DVD: LG GDR 8163B
Floppy: Alps 1.44 MB Floppy
Skärm: Viewsonic 19" E92F+SB Silver/Svart Flat TCO-03
Tangentbord: Logitech Ultra-X Flat Keyboard
Mus: Logitech Premium Optical
Högtalare: Creative Inspire P5800 5.1
Totalt : 14 000 (med frakt) :-
Det är väl ingenting jag har glömt?
Tack till alla som har hjälpt till.
2 Guest(s)