January 22, 2003
[ToMaHaWk wrote: ]Måste väl bara få säga i db försvar att det kan f*n inte va lätt att hålla igång en sån verksamhet utan några som helst missöden. Alla företag har ju sina ups-&-downs så att säga, jag är själv på en liten datorbutik uppe i norrland, och det kan vara nog så mycket strul ibland. Ofta så beror problemen på leverantörer & dylikt, vilket inte alltid de som säljer grejerna kan göra nåt åt. Vi sitter ofta i en situation där vi får kompensera kunden för ett strul som uppstått pga att en leverantör tjollrat till det. Vi beställde tex en laddning ddrminnen för ett tag sedan, och det tog nästan en månad innan de kom! När vi ringde dem & frågade vad som var på g, så visade det sig att de inte skickat dom än! Efter diverse hot om att förlora oss som kund så sprang dom ut i lagret & skickade iväg grejerna med en kille som skulle förbi vårt område... Men faktum kvarstår att det inte alltid är butikens fel att saker strular. Jag säger inte att det alltid är nån annans fel, men det händer faktiskt.
Dessutom så försvåras ju saker ytterligare när man beställer saker från andra länder för att hålla ner priserna som rätt många internetbutiker tydligen gör.
Nä nu orkar jag inte skriva mer, ska gå på lunch... Men jag tycker ändå att man inte ska vara FÖR snabb att döma ett företag. Så det så.
Håller väl till viss del med, men om ett företag säger sig ha snabba leveranser och bra service och inte står för det så blir den "lilla" konsumenten förbannad. Speciellt om den aldrig kan få ett bra svar, utan mest "flytande" svar när man fått problem med den vara man betalt för...
Och är det så att man fått en vara som ej är den man beställt eller att den är sönder, då tycker jag att det är en självklarhet att det företag som levererat vara betalar returfrakten. Det är ju dom som gjort fel genom att skicka en felaktig/defekt vara till mig, jag har inte gjort nåt fel! Ja, förutom misstaget att beställa från den butiken...
Men men, jag ska inte kritisera mer. Jag har ju inte fått några problem än med de saker jag beställt.
August 28, 2001
Har beställt nu från db.com, nu är paketet äntligen skickat, men det var inte lätt å ställa frågor till dom innan paketet va skickat, ville ändra min order men kunde inte därför dom hade inte skickat kundnummer... Nu återstår det att se så dom har skickat rätta prylarna!
Jag kommer personligen att springa ner dom 160 milen i minus 30 grader å spöa skiten och bränna upp stället om jag får fel lr trasiga prylar! 👿
September 19, 2002
Waiden wrote: [quote=[ToMaHaWk]]Måste väl bara få säga i db försvar att det kan f*n inte va lätt att hålla igång en sån verksamhet utan några som helst missöden. Alla företag har ju sina ups-&-downs så att säga, jag är själv på en liten datorbutik uppe i norrland, och det kan vara nog så mycket strul ibland. Ofta så beror problemen på leverantörer & dylikt, vilket inte alltid de som säljer grejerna kan göra nåt åt. Vi sitter ofta i en situation där vi får kompensera kunden för ett strul som uppstått pga att en leverantör tjollrat till det. Vi beställde tex en laddning ddrminnen för ett tag sedan, och det tog nästan en månad innan de kom! När vi ringde dem & frågade vad som var på g, så visade det sig att de inte skickat dom än! Efter diverse hot om att förlora oss som kund så sprang dom ut i lagret & skickade iväg grejerna med en kille som skulle förbi vårt område... Men faktum kvarstår att det inte alltid är butikens fel att saker strular. Jag säger inte att det alltid är nån annans fel, men det händer faktiskt.
Dessutom så försvåras ju saker ytterligare när man beställer saker från andra länder för att hålla ner priserna som rätt många internetbutiker tydligen gör.
Nä nu orkar jag inte skriva mer, ska gå på lunch... Men jag tycker ändå att man inte ska vara FÖR snabb att döma ett företag. Så det så.
Håller väl till viss del med, men om ett företag säger sig ha snabba leveranser och bra service och inte står för det så blir den "lilla" konsumenten förbannad. Speciellt om den aldrig kan få ett bra svar, utan mest "flytande" svar när man fått problem med den vara man betalt för...
Och är det så att man fått en vara som ej är den man beställt eller att den är sönder, då tycker jag att det är en självklarhet att det företag som levererat vara betalar returfrakten. Det är ju dom som gjort fel genom att skicka en felaktig/defekt vara till mig, jag har inte gjort nåt fel! Ja, förutom misstaget att beställa från den butiken...
Men men, jag ska inte kritisera mer. Jag har ju inte fått några problem än med de saker jag beställt.
Självklart håller jag med. Om vi gör nåt fel i vår butik eller om kunden blir missnöjd och har anledning för det så kompenserar vi givetvis kunden så gott vi kan. Har ingen erfarenhet av hur db gör i sådana fall dock... Men det händer ibland att tex nån har fått vänta lite väl länge på sin nya dator tex, då brukar vi ordna med att kunden får med typ ett dvd/tvout-kabel-kit eller liknande, och det brukar de flesta bli mildare av. En arg kund kan vara ett företags värsta "fiende", men om man erbjuder någon slags kompensation brukar de flesta ha överseende med mindre fel. Ofta räcker det med bara nåt litet, huvudsaken är att de känner att vi bryr oss om vad dom tycker om oss.
January 17, 2003
Har själv fruktansvärt dåliga erfarenheter av Datorbutiken, retunerade ett grafikkort för ett tag sedan som genererade flimmer på skärmen oberonde upplösning och hertz intervall. Jag hade innan felsökt hela mitt system alltså det komponenter som på något sätt kunde påverka detta, jag testade allt från att bytta plats på samtliga pci kort till att flytta datorn för att se om eventuella strålningsfält eller dylikt kunde påverka. Testade sedan även kortet på två andra system men exakt samma fel uppstog. Jag skrev en tydlig beskrivning av felet och mina olika försök att felsöka problemet med samtliga drivrutins tester och mycket annat. Fyra och en halv vecka senare fick jag exakt samma packet tillbaks på posten som jag skickat iväg till Datorbutiken, detta fick jag betala 135 kr för att hämta ut, i låg också en lapp där det stog att de testat mitt kort på två olika system "UTAN ATT SE NÅGOT FLIMMER" och att "Kunds problem måste bero på antingen skärm eller yttre störningskällor. Datorn ej anslutet till jordat eluttag?" Så jag fick alltså betala 270 kr för att mitt kort fick ligga på Datorbutikens lager i 4 veckor, sen funderar jag faktist på om någon tekniker överhuvudtaget testat kortet (om han gjort det så bör han inte vara kvar som tekniker på Datorbutiken eller är det kanske just det han ska vara?)
Jag försökte även kontakta ansvarig tekniker på telefon och diskutera men något sånt telefonnummer fanns inte, oväntat? Jag orkade inte (hade ingen möjlighet) att göra någon större affär av det utan lovade istället mig själv att aldrig mer köpa något från Datorbutiken (fast de har bra produktmärken till låga priser).
Jag får ett antal mail/frågor i månaden om vilket grafikkort jag rekommenderar och varifrån som är bäst att köpa (varför jag får detta ska jag inte gå in på här) och tyvärr är inte Datorbutiken svaret.
Hoppas ni fixar till eran kundservice och returprocess på Datorbutiken för ryktet som går om Datorbutiken på olika hårdvaruforum är inte speciellt bra och detta finns det antagligen en anledning till.
Detta inlägg är givetvis väldigt partiskt eftersom jag är fruktansvärt besviken på hur mitt ärende hanterades, dock ska Datorbutiken ha ett fruktansvärt plus för att de vågar gå in och ta en diskussion och inte bara gömmer er bakom mailadresser vilket verkligen visar att ni vill bättra er!
Detta är bara min uppfattning av situationen Datorbutiken har förhoppnigsvis en annan, jag förstår även att deras mål är att tjäna pengar och tyvärr går det inte alltid hand i hand med bra service. Säger inte heller att det jag skriver på något sätt exakt speglar hur Datorbutiken arbetar utan bara hur jag ser på mitt ärende.
October 22, 2001
Ja db ni får det att låta som att de är en eller två som är missnöjda. Jag har typ en stor bekantskapskrets som köper en hel del datorprylar, låt oss säga typ 30-40 st, och av dem är typ 1-2 som inte haft problem med er!
Kolla på denna länk som bara är en i mängden.
https://www.nordichardware.com.....c11eb333a8
Har inte sett någon annan firma som får lika mycket skit som ni. Hur kan de komma sig? För att ni är bäst, pålitliga, snabba, osv... Tror inte det. Tippar för att de är ni som suger på främst eran kundservice, då speciellt erat bemötande av kunder. Jag har tappat pengar pga köp hos er 3 ggr för att ni strulat eller skickat fel saker.
Så visst hurra att ni skaffat er en användare här men försök istället att rycka upp eran kundservice, support samt sparka lite chefer. Haft med en att göra som var så stram och dryg så han måste haft en tuff uppväxt.
January 12, 2001
Vi har aldrig påstått att vi är felfria, och gör givetvis fel som alla andra - fel som vi mer än gärna rättar till om vi uppmärksammas på dem! Det som möjligen skiljer oss från de flesta andra är möjligen storleken... Vi är en av Sveriges största datorbutiker och vänder oss främst mot den kundkategori som kan en hel del själva - dvs sådana som ni! Är det då konstigt att vi diskuteras i diverse forum på detta sätt? Det är olyckligt att inte de som är nöjda påpekar detta i samma utsträckning som de som är missnöjda.. Då hade bilden varit en helt annan. Vi hade inte haft färre klagomål givetvis, men man hade fått en mer nyanserad bild av oss.
Om så en enda procent av våra kunder dagligen skulle bli missnöjda med någonting gällande oss och posta om detta här så skulle du få se ett stort antal nya inlägg varje dag. Så är inte fallet. Det som diskuteras är enstaka fall, promillen, och - som i ditt fall - relativt gamla ärenden som får ny luft under vingarna av okänd anledning. Maila mig rörande dina ärenden som du menar blivit fel så rättar jag till dem - svårare är det inte. Vi finns till för att hjälpa våra kunder, och finns till för att vi har kunder, nöjda och ofta återkommande kunder.
Vad gäller dina synpunkter kring vår kundtjänst kan jag berätta att en del hänt på den fronten. Vi har driftsatt ett nytt telefonsystem samt mailsystem för att kunna hantera detta effektivare, och viss personal på avdelningen har bytts ut då det, precis som du påpekar, inte har varit helt bra överallt.
Ser fram emot ett mail till [email]techdept@datorbutiken.com[/email] så jag kan se vad som blivit fel, åtgärda detta fel och även tillse att det inte händer igen.
TechDept/db
[email]techdept@datorbutiken.com[/email]
Stal wrote: Ja db ni får det att låta som att de är en eller två som är missnöjda. Jag har typ en stor bekantskapskrets som köper en hel del datorprylar, låt oss säga typ 30-40 st, och av dem är typ 1-2 som inte haft problem med er!
Kolla på denna länk som bara är en i mängden.
Har inte sett någon annan firma som får lika mycket skit som ni. Hur kan de komma sig? För att ni är bäst, pålitliga, snabba, osv... Tror inte det. Tippar för att de är ni som suger på främst eran kundservice, då speciellt erat bemötande av kunder. Jag har tappat pengar pga köp hos er 3 ggr för att ni strulat eller skickat fel saker.
Så visst hurra att ni skaffat er en användare här men försök istället att rycka upp eran kundservice, support samt sparka lite chefer. Haft med en att göra som var så stram och dryg så han måste haft en tuff uppväxt.
January 17, 2003
DatorButiken.com wrote:
Om så en enda procent av våra kunder dagligen skulle bli missnöjda med någonting gällande oss och posta om detta här så skulle du få se ett stort antal nya inlägg varje dag. Så är inte fallet. Det som diskuteras är enstaka fall, promillen, och - som i ditt fall - relativt gamla ärenden som får ny luft under vingarna av okänd anledning. Maila mig rörande dina ärenden som du menar blivit fel så rättar jag till dem - svårare är det inte. Vi finns till för att hjälpa våra kunder, och finns till för att vi har kunder, nöjda och ofta återkommande kunder.
Det folk kritiserar i Datorbutikens organisation är väl mer att dessa "enstaka fall, promillen" verkar vara bra mycket större i just Datorbutikens fall än de andra två "stora" butikerna på svenska marknaden, sen att ni finns till för att "hjälpa våra kunder, och finns till för att vi har kunder, nöjda och ofta återkommande kunder." är väl inte sant? Ni finns till för att tjäna så mycket pengar som möjligt ingen kritik mot det med det är ett sånt samhälle vi lever i.
Sen är det svårt att få tillbaks ett förtroende mot några som behandlade ens ärende som skit och som i mitt eget fall slutade med att jag fick vara utan grafikkort i nästan 5 veckor plus att jag fick betala 270 kr för att få tillbaks mitt defekta kort.
Den bistra sanningen är som jag skrev i mitt tidigare inlägg att bra service och tjäna mycket pengar inte alltid går hand i hand.
Och om ni nu som du säger ordnat till i organisationen nu bör det väl snart dyka upp trådar om hur "Bra Datorbutiken är" runt om på olika hårdvaruforum, och tror mig det hoppas jag att det gör för jag vet hur förjävligt det känns att känna sig lurad på hårt inarbetade pengar.
Vem vet jag kanske själv handlar något på Datorbutiken i framtiden för priserna och de härliga produktmärkerna lockar, men idagsläget är jag allt för sur/ledsen för att med någon självrespekten i behåll kunna beställa något därifrån.
January 12, 2001
Det är också som så att vi är den enda kvarvarande butikerna "från den gamla goda tiden" av vår storlek som finns kvar...många gamla konkurrenter har tyvärr gått i graven.
Några promillen kan aldrig bli mer än några promillen, men kan tyvärr bli många till antalet vid hög försäljning. Än en gång - om vi missar något, om vi gör något fel - uppmärksamma oss på det. Maila mig och berätta vad som hänt exakt så skall vi kompensera dig om ditt ärende inte hanterats rätt. Du skriver något om att du fått väntat orimligt länge på något grafikkort - men du har också blivit debiterad vilket får mig att anta att du skickar in en produkt som faktiskt inte var defekt. Den långa väntetiden kan dock göra att denna debitering kan återbetalas. V.g maila mig på [email]db@datorbutiken.com[/email] och iaf ger oss möjlighet att granska ärendet.
Det du säger ang. nöjda och återkommande kunder inte går hand i hand med ett företags mål dvs att tjäna pengar. Ingen startar ett företag om inte målet är att iaf gå runt och få något över och det hela går ju faktiskt ut på att tjäna pengar - ingen har väl någonsin fått för sig något annat...
Det jag vill säga att det går i allra högsta grad hand i hand att ha nöjda och återkommande kunder - det är lika med företagets mål, dvs att tjäna pengar. Detta gäller dock endast om företagets drivs långsiktigt...och vårt företag har inte direkt gått upp som en dag och ...som många konkurrenter ner igen. Vi har funnits länge på marknaden och kommer att finnas kvar länge än så nöjda och återkommande kunder passar alldeles utomordentligt in i vår filosofi.
Och ja - du lär nog se en del inlägg framöver som talar om hur bra datorbutiken.com är så bli inte förvånad...
Vi har gjort stora förändringar på sista tiden och är nu inne i en mognadsprocess så detta är exakt vad som kommer att bli fallet.
Och tänk på...datorbutiken.com finns bara av en och en enda anledning - det är våra kunder. Utan kunder - inget företag. Kunder är det viktigaste vi har och de vårdar vi.
Masak wrote: [quote=DatorButiken.com] Om så en enda procent av våra kunder dagligen skulle bli missnöjda med någonting gällande oss och posta om detta här så skulle du få se ett stort antal nya inlägg varje dag. Så är inte fallet. Det som diskuteras är enstaka fall, promillen, och - som i ditt fall - relativt gamla ärenden som får ny luft under vingarna av okänd anledning. Maila mig rörande dina ärenden som du menar blivit fel så rättar jag till dem - svårare är det inte. Vi finns till för att hjälpa våra kunder, och finns till för att vi har kunder, nöjda och ofta återkommande kunder.
Det folk kritiserar i Datorbutikens organisation är väl mer att dessa "enstaka fall, promillen" verkar vara bra mycket större i just Datorbutikens fall än de andra två "stora" butikerna på svenska marknaden, sen att ni finns till för att "hjälpa våra kunder, och finns till för att vi har kunder, nöjda och ofta återkommande kunder." är väl inte sant? Ni finns till för att tjäna så mycket pengar som möjligt ingen kritik mot det med det är ett sånt samhälle vi lever i.
Sen är det svårt att få tillbaks ett förtroende mot några som behandlade ens ärende som skit och som i mitt eget fall slutade med att jag fick vara utan grafikkort i nästan 5 veckor plus att jag fick betala 270 kr för att få tillbaks mitt defekta kort.
Den bistra sanningen är som jag skrev i mitt tidigare inlägg att bra service och tjäna mycket pengar inte alltid går hand i hand.
Och om ni nu som du säger ordnat till i organisationen nu bör det väl snart dyka upp trådar om hur "Bra Datorbutiken är" runt om på olika hårdvaruforum, och tror mig det hoppas jag att det gör för jag vet hur förjävligt det känns att känna sig lurad på hårt inarbetade pengar.
Vem vet jag kanske själv handlar något på Datorbutiken i framtiden för priserna och de härliga produktmärkerna lockar, men idagsläget är jag allt för sur/ledsen för att med någon självrespekten i behåll kunna beställa något därifrån.
January 17, 2003
Självklart ett "stort" företag har givetvis fler missnöjda kunder dock inte alltid procent mässigt, tyvärr tror jag faktist "gamla" Datorbutiken hade det. Angånde mitt ärende kan du läsa om det tidigare i denna tråd där du får min syn på det hela. Ska bort en vecka nu sen kan jag förklara mer i detalj hur jag såg/ser på hela processen om det finns intresse.
Hoppas verkligen eran "kundvänligare" attityd som du iaf verkar vilja visa ger resultat för alla tjänar på nöjda kunder och ett taskigt företags klimat vill väll endå ingen ha.
February 11, 2002
Känns som om jag vill ge mig in i leken nu.
Har själv beställt mycket från db o har råkat ut får nån enstaka grej som jag inte bryr mig att annars dra upp. Dock så om ni tar en tiit så att allt följer med lite snabbt (eller om kortet fått en kylare avslagen som i mitt fall) så sparar ni nog i längden en del arbeten. Hänt samma sak hos komplett, saknade delar mm pga felpaketering av tillverkaren. Visst att det saknar grejer kanske ni inte har tid att kolla men ialalfall att kortet (hårdvaran) är helt, ser helt ut rättare sagt, innan ni skickar det vore tacksamt. Ni behöver ju inte ens öppna antistatpåsen för att se det oftast, en snabb titt..... allt jag begär (begär är kanske fel ord, men det vore trevligt om ni gjorde det). Hänt mig en del ggr nu att d har varit felpaketerat från tillverkaren eller skada på hårdvaran innan det ens har lämnat butiken jag köpte det hos...
Annars så måste jag ge er beröm för er öppenhet här på forumet. Och att ni ens har satt er fot här är mycket kul.
Och till er andra: datorbutiken har oftast billigast priser (iaf för de produkter jag har köpt vilket är en del) så är det nog många som handlar av dem dagligen vilket gör det svårare för dem att serva varje kund. Allt som saknas enligt mig är att man kan välja stepping p cpu:n innan man köper den =), 2 företag som det är möjligt med vad jag känner till (av dem som inte skriver ut stepping mm direkt). Antagligen önskedrömmar dock......
October 22, 2001
RIKTAT TILL DB:
Varför skulle jag idas maila er igen, fick typ mailbomba er för att få svar och sedan när jag fick svar så var de typ inget svar på frågorna jag ställde. Så säg en bra anledning att jag skulle orka ödsla tid på det?
Sedan tycker jag at ni ska ta bort en sak från eran hemsida eftersom det är total lögn. Vet inte om ni ändrat på det iofs eftersom jag vägrar gå in på eran hemsida.
NI HAR INTE 1 ÅRSGARANTI!!!!
Ni har typ 50-51 veckors garanti eftersom ni har en idiotisk regel att ni ska ha sakerna innan 1 år gått!!! Ska man skicka sakerna till er typ v50 om man TROR att de kan gå sönder v52?? Ringa spåman och höra om man måste skicka ner det till er??
Så ni har som sagt en ren lögn inskriven på eran hemsida om det är kvar. Skriv att ni har 50 veckors garanti inte 1 år!!!
January 12, 2001
Oj vad många utropstecken...det måste betyda att du är förbannad?
Du väljer naturligtvis själv om du vill kontakta mig, men om du inte gör det så får jag väl anta att du tycker det är mer värt att skriva massa utropstecken istället för att försöka få felet åtgärdat...vad det nu än må vara...
Stal wrote: RIKTAT TILL DB:
Varför skulle jag idas maila er igen, fick typ mailbomba er för att få svar och sedan när jag fick svar så var de typ inget svar på frågorna jag ställde. Så säg en bra anledning att jag skulle orka ödsla tid på det?Sedan tycker jag at ni ska ta bort en sak från eran hemsida eftersom det är total lögn. Vet inte om ni ändrat på det iofs eftersom jag vägrar gå in på eran hemsida.
NI HAR INTE 1 ÅRSGARANTI!!!!
Ni har typ 50-51 veckors garanti eftersom ni har en idiotisk regel att ni ska ha sakerna innan 1 år gått!!! Ska man skicka sakerna till er typ v50 om man TROR att de kan gå sönder v52?? Ringa spåman och höra om man måste skicka ner det till er??
Så ni har som sagt en ren lögn inskriven på eran hemsida om det är kvar. Skriv att ni har 50 veckors garanti inte 1 år!!!
January 22, 2003
Du väljer naturligtvis själv om du vill kontakta mig, men om du inte gör det så får jag väl anta att du tycker det är mer värt att skriva massa utropstecken istället för att försöka få felet åtgärdat...vad det nu än må vara...
Ja, är man förbannad så är man... ....vissa mer än andra...
October 22, 2001
Till DB:
Jag visst är jag förbannad och varför skulle jag som sagt idas skriva ett mail till er eftersom jag gjort det typ många gånger och bara fått konstiga svar av er?
Sista ärendet skrev jag typ 25 mail innan ni tog på er skulden men då var jag så förbannad på erat sätt att jag tyckte ni kunde ta mina 2000:- och vara glada. Nu har jag kunnat ta åt mig äran genom att jag är avd.chef samt har mycket datorintresserade vänner kunnat avstyra en stororder från mitt företag samt mina vänner, tippar typ 150 000:- som ni inte fick för mina 2000:-.
Som sagt så skiter jag nu i mina ärenden jag haft och håller mig borta från er samt säger och skriver vad jag tycker om er service när någon frågar. De är inte pengarna i slutändan som är viktiga för mig utan jag hatar eran arroganta stil och era kunskaper som är noll i stora delar av kundtjänsten. Skulle jag anställa folk till våran kundtjänst med eran kundtjänst kunskaper skulle min VD sparka mig.
Samt NI HAR INTE 1 ÅRSGARANTI som ni skrev då iaf på eran hemsida. Nu vet jag inte vad ni skrivit där men en av era chefer lovade iaf ta bort det eller som han sa formulera om det. Hoppas ni har gjort det för annars kommer jag se till att ni hamnar på mindre bra ställen än NH forumet. För att ni har 1 årsgaranti var en stor lögn då och är det ännu om ni inte ändrat era regler att ni ska ha sakerna innan 1 år gått. Går min sak jag köpt av er 365 dagen efter inköp så ska ni stå för det om ni skriver att ni har 1 årsgaranti. Men de gör ni ju inte och svara på den frågan gjorde du inte heller?
Har ni ändrat eran hemsidas information eller har ni ändrat vilkoren?
Så fixa era fel bäst ni vill men jag kommer aldrig köpa en sak till av er privat, till företaget eller ens rekommendera er till min ovän. Jag håller mig till komplett, overclockers, dustin, alienware, mycom, riksdata kylning.com, gtek, osv. Det jag menar är att det finns hur många bra och seriösa datorbutiker så jag klarar mig utan eran.
January 12, 2001
Men vad har jag gjort dig för ont? Du verkar ha råkat illa ut (vad exakt nu som hänt vet jag inte) - men vad kan det skada att du hör av dig till mig. Maila mig och berätta, något verkar ju ha gått oerhört snett här.
Vi lämnar 1 års garanti på allt vi säljer. Detta innebär dock inte att man kan vänta tills dag 366 och då skicka in den, utan man skall skicka in varan så att vi ges MÖJLIGHET att i vår tur rikta garantianspråk mot tillverkare eller leverantör (som vi också har 1 års garanti från). Är man sent ute eller har otur nog att varan går sönder dag 366 så blir det knivigt, men då finns alltid möjligheten att reklamera. Som du säkert vet har man som privatkonsument rätt att reklamera fel inom 2 år från köpet vid åberopande att felet funnits hos produkten från början - ett s.k tillverkningsfel.
Du skriver:
"
De är inte pengarna i slutändan som är viktiga för mig utan jag hatar eran arroganta stil och era kunskaper som är noll i stora delar av kundtjänsten.
"
Detta får mig att återknyta till vad jag skrev ovan - det verkar som om det är viktigare för dig att kunna klaga trots att vi vill hjälpa dig. Det är väl ett val du får göra, men iaf jag tycker det är extremt märkligt med en sådan attityd...varför vägra att nyttja sig av service?
Stal wrote: Till DB:
Jag visst är jag förbannad och varför skulle jag som sagt idas skriva ett mail till er eftersom jag gjort det typ många gånger och bara fått konstiga svar av er?
Sista ärendet skrev jag typ 25 mail innan ni tog på er skulden men då var jag så förbannad på erat sätt att jag tyckte ni kunde ta mina 2000:- och vara glada. Nu har jag kunnat ta åt mig äran genom att jag är avd.chef samt har mycket datorintresserade vänner kunnat avstyra en stororder från mitt företag samt mina vänner, tippar typ 150 000:- som ni inte fick för mina 2000:-.
Som sagt så skiter jag nu i mina ärenden jag haft och håller mig borta från er samt säger och skriver vad jag tycker om er service när någon frågar. De är inte pengarna i slutändan som är viktiga för mig utan jag hatar eran arroganta stil och era kunskaper som är noll i stora delar av kundtjänsten. Skulle jag anställa folk till våran kundtjänst med eran kundtjänst kunskaper skulle min VD sparka mig.
Samt NI HAR INTE 1 ÅRSGARANTI som ni skrev då iaf på eran hemsida. Nu vet jag inte vad ni skrivit där men en av era chefer lovade iaf ta bort det eller som han sa formulera om det. Hoppas ni har gjort det för annars kommer jag se till att ni hamnar på mindre bra ställen än NH forumet. För att ni har 1 årsgaranti var en stor lögn då och är det ännu om ni inte ändrat era regler att ni ska ha sakerna innan 1 år gått. Går min sak jag köpt av er 365 dagen efter inköp så ska ni stå för det om ni skriver att ni har 1 årsgaranti. Men de gör ni ju inte och svara på den frågan gjorde du inte heller?
Har ni ändrat eran hemsidas information eller har ni ändrat vilkoren?Så fixa era fel bäst ni vill men jag kommer aldrig köpa en sak till av er privat, till företaget eller ens rekommendera er till min ovän. Jag håller mig till komplett, overclockers, dustin, alienware, mycom, riksdata kylning.com, gtek, osv. Det jag menar är att det finns hur många bra och seriösa datorbutiker så jag klarar mig utan eran.
January 24, 2003
Tja, jag vet inte vilka regler som gäller näthandel, men nog e det samma som om man handlar i butik. KONSUMENTKÖPLAGEN, den säger väl ändå 2 år.........eller? Köpte en dator i en butik här i Stockholm, och dom sa, som DB och alla andra säljare säger "1 års garanti". Jag stred min rätt som kund med hjälp av ARN (allmäna reklamationsnämnden) och vann, konsumentköplagen va det, så stå på Er ni som fått nej p.g.a att den 1 åriga garantitiden gått ut!
Tack för mig 😮
January 24, 2003
Och för att inget ska missförsås.
Enligt lagen kan du reklamera fel på en vara upp till två år efter köpet. Att du fått en garanti med kortare giltighetstid betyder inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att du under garantitiden slipper bevisa att felet fanns på leveransdagen, vilket du måste styrka efter garantitiden (eller åtminstone göra sannolikt).
Ett stycke hämtat från konsumentverkets hemsida. 😮
October 22, 2001
Till DB:
1 Jag anser det inte viktigt att klaga utan att sprida information och kunskap som jag har av eran firma, sen att de har och kommer skada eran rörelse anser jag att ni har förtjänat. Men lite snäll är man eftersom jag säger att detta är mina personliga erfarenheter av eran butik.
2 Varför tycker du det är konstigt att jag inte vill utnyttja eran service? Jag menar om du tycker att när du är på en resturang att maten var äcklig, ni fick vänta på den, samt servicen var dålig på det stället,
nästa dag äter du på en ny resturang där maten och servicen var super. Vilket ställe skulle du fortsätta gå till?
Jag anser att jag har hittat ställen som behandlar en bättre, har bättre service och kunskaper än ni har.
Så varför skulle jag använda eran service?
Pengar är det inte eftersom jag antagligen har betydligt bättre lön än du har iaf. Ligger iaf på 400000 + i lön/år. Så pengar är helt irrelevant och jag anser att jag vill istället känna mig bra bemöt och inte behandlas som något katten släpat hem när något går fel med sakerna man köpt.
EDIT. Ni som svarar från DB ska väl ha cred iaf att ni står på er och kritiken jag har är inte personligen riktad mot er. Enda jag har personligt agg mot hos er är en stram, dryg chef som svarade mig någong gång i något ärende, var typ sämsta svaret jag fått inkluderat spam mail. Annars är min kritik allmänt riktad på hela företaget.
1 Guest(s)