January 12, 2001
Nu skall vi inte blanda ihop begreppen...garanti och reklamationsrätt är inte samma sak. Vi lämnar 1 års garanti på det vi säljer och lagen föreskriver faktiskt bara 6 månader som är något man kan likställa med en lagstadgad "garanti" även om garanti eg. inte är något man kan lagstadga om. Det som står i Konsumentköplagen är att om fel inträffar inom 6 månader så skall felet antas ha funnits hos produkten från början och det är detta men nästan kan likställa med en 6 månaders lagstadgad garanti. Vi lämnar 6 månaders garanti utöver detta - dvs totalt 1 års garanti. I Konsumentköplagen har man också 2 års _reklamationsrätt_ från inköpsdatum, skillnaden är då att kund skall visa att det fel som uppstått på produkten funnits hos produkten från början. Enkelt uttryckt kan man säga att om man skall åberopa reklamationsrätten så har kunden bevisbördan och går varan sönder inom _garantitiden_ då behöver kund inte uppvisa några skäl för att varan gått sönder utan felet anses ha funnits hos produkten från början och bör då bytas ut/repareras utan kostnad för kund.
guess?who wrote: Tja, jag vet inte vilka regler som gäller näthandel, men nog e det samma som om man handlar i butik. KONSUMENTKÖPLAGEN, den säger väl ändå 2 år.........eller? Köpte en dator i en butik här i Stockholm, och dom sa, som DB och alla andra säljare säger "1 års garanti". Jag stred min rätt som kund med hjälp av ARN (allmäna reklamationsnämnden) och vann, konsumentköplagen va det, så stå på Er ni som fått nej p.g.a att den 1 åriga garantitiden gått ut!
Tack för mig 😮
January 12, 2001
Ok. Jag kan förstå dig, men du måste också förstå mig - jag är anställd för att reda ut saker som gått snett oavsett om det beror på krångliga rutiner eller dryga chefer 😉 Jag vet mycket väl att det kan "skära sig" ibland och det kan vara som att slå huvudet i väggen - vi är en stor organisation och även vi är mänskliga och människor felar...
datorbutiken.com har genomgått stora förändringar på senare tid - företaget har vuxit kraftigt och är nu inne i en mognadsprocess och här har jag kommit in i bilden - vikten av kundvård har satts i fokus och jag har fått de befogenheter som krävs för att hjälpa kunder som kommit i kläm, nu eller tidigare. Jag finns till hands om du ändrar dig: [email]db@datorbutiken.com[/email]
Väl mött!
Stal wrote: Till DB:
1 Jag anser det inte viktigt att klaga utan att sprida information och kunskap som jag har av eran firma, sen att de har och kommer skada eran rörelse anser jag att ni har förtjänat. Men lite snäll är man eftersom jag säger att detta är mina personliga erfarenheter av eran butik.
2 Varför tycker du det är konstigt att jag inte vill utnyttja eran service? Jag menar om du tycker att när du är på en resturang att maten var äcklig, ni fick vänta på den, samt servicen var dålig på det stället,
nästa dag äter du på en ny resturang där maten och servicen var super. Vilket ställe skulle du fortsätta gå till?
Jag anser att jag har hittat ställen som behandlar en bättre, har bättre service och kunskaper än ni har.
Så varför skulle jag använda eran service?
Pengar är det inte eftersom jag antagligen har betydligt bättre lön än du har iaf. Ligger iaf på 400000 + i lön/år. Så pengar är helt irrelevant och jag anser att jag vill istället känna mig bra bemöt och inte behandlas som något katten släpat hem när något går fel med sakerna man köpt.EDIT. Ni som svarar från DB ska väl ha cred iaf att ni står på er och kritiken jag har är inte personligen riktad mot er. Enda jag har personligt agg mot hos er är en stram, dryg chef som svarade mig någong gång i något ärende, var typ sämsta svaret jag fått inkluderat spam mail. Annars är min kritik allmänt riktad på hela företaget.
January 24, 2003
Ja, jag påstod inget annat heller, än att efter 12 månader så ligger bevisbördan hos konsumenten, men även ni på DB måste väl ändå hålla med, och det här är ni inte ensamma om, att om en produkt går sönder, säg ett grafikkort som börjar spunka, i den 13:e månaden och det är hårdvarufel, så lär inte ni eller någon annan försäljare lyfta ett finger för konsumenten! Annars hade vi inte ARN. Sen tycker jag och säkert flera med mig, att dyra saker som man inte törs lämna mer än 12 månaders garanti på, tja, tror inte producenten så mycket på sina produkter eller?
Självklart så finns det klåpare bland oss konsumenter då vi själva ska montera o modda våra burkar, inte att förglömma!
Som sagt, i samtliga butiker, som när jag köpt TV, DVD, recievers, telefoner mm, så vill dom t.ex pracka på en den "onödiga försäkringen", och man nämner konsumentköplagen, som inte omfattar drulle, så blir det sura o bistra miner, och man inte längre så populär. 😮
February 4, 2003
Jag ger min in i debatten.
Jag beställer datorprodukter flitigt, köper förmodligen för omkring
1500kr i månaden. Jag brukar handla av både Datorbutiken.se
samt Komplett.
Dock känner jag mig trevligare bemöt av Komplett då Datorbutiken
ger en feeling av arrogans, att er tolkning är det defentiva utan
kompremiss.
Dock har jag haft ett garantiärende att göra med Datorbutiken.se,
detta tycker jag skötes smidigt. Datorbutiken.se skickade ut en
fraktlapp som jag klistrade på paketet. 1½ vecka senare löste jag ut
min nya hdd.
Men jag kan inte hålla med om att Datorbutiken bara har promile
gräns av "fel", det räcker att kolla på er returfrekvens för att märka
av ett värde som är högre.
Datorbutiken anser jag paketera väldigt bra, dock hade jag önskat
att de hade kontrollerat produkterna bättre innan de skickar ut dem
till slutkund (ni kan inte skylla på leverantör, då ni är ansvarig
mot slutkund). En gång så fick jag själv löda fast en sak pga. av
den var skadad (trots bra paketering)- och orkade inte vänta på
retur. Då förbrukade jag ju även min garanti *ler*
Samt en gång som jag haft problem med Datorbutiken i sommras då jag
beställde RAM minne och en hårddisk. I paketet låg inget ramminne, dock
hårddisken. Men orkade inte ödsla tid och kraft att bråka om detta, då
det bara handlade om 128mb SDRAM (visste att ni inte skulle tro mig).
Dock kan jag inte förstå han som säger att han skickade in en produkt
till Datorbutiken.com och säger sig att inte behöva paketera med ESD
skydd och sånt. Klart du måste det, även om produkten är sönder, det
för att påvisa att det verkligen är ett garantiärende. Det är alltid
du som är ansvarig för transport till återförsäljaren (det står
tydligt).
På sisonde har jag beställt rätt mkt av er, i stort en ny dator
(förutom diskett, cd, brännare och hdd). Nästan allt var icke
i lager, vilket är lite dåligt. Men men, det är sånt som kan fixas.
Sen så tycker jag att Komplett har mer generösa "veckans erbjudanden".
Hehe.
För mer ang. garanti så läs:
http://www.konsumentverket.se/.....oryID=1204
mvh/DAVID
ps. en sak som jag uppmärksammat av den som skriver
DB´s poster i forumet är att han ofta skriver ! vilket jag anser
som lite dåligt. Även om det bara är internetspråk så skriv
punkt där du kan skriva med punkt, du behöver inte skälla
och skrika =) bara en tanke.
DOCK MÅSTE JAG BERÖMA ATT DATORBUTIKEN
ENS ÄR INNE PÅ SIDOR SÅHÄR, OCH LÄSER. DOCK UNDRAR JAG
OM DU GÖR DET PÅ FRITIDEN, DÅ DU SKRIVER INLÄG PÅ
ÄVEN LÖRDAGAR.
January 24, 2003
Ja, allt DB gör e väl knappast av ondo! Visst e det bra att dom/han/hon tar sig tid på forumet, fast man kan kanske vända på det, varför måste dom/han/hon göra det?? Färre klagomål kanske det inte behövdes??
Tyvärr så har jag mest hört negativt om DB, och har beslutat att inte handla där tillsvidare, hindrar dock inte att kika på deras hemsida då och då.
När det gäller reklamationer och överklaganden ska det göras på rätt sätt, annars är det föga lönt.
Hoppas DB´s rykte blir bättre, bra med många konkurenter. 😮
August 22, 2005
Vill bara ge er lite cred för er fina pakitering av varor... Kompisen fick en leverans häromdagen, kort tid efter att han beställt. Allt var mkt säkert packat, hur stabilt som helst... 🙂
Väntar dock fortfarande på leveransen från komplett, som beställdes den 15:e januari...
January 12, 2001
guess?who wrote: Ja, jag påstod inget annat heller, än att efter 12 månader så ligger bevisbördan hos konsumenten, men även ni på DB måste väl ändå hålla med, och det här är ni inte ensamma om, att om en produkt går sönder, säg ett grafikkort som börjar spunka, i den 13:e månaden och det är hårdvarufel, så lär inte ni eller någon annan försäljare lyfta ett finger för konsumenten!
Nej, det håller jag inte alls med om.
guess?who wrote:
Annars hade vi inte ARN.
Det har nog inte med ARN att göra - det har nog mer med lagstiftningen och verkligheten att göra...
guess?who wrote:
Sen tycker jag och säkert flera med mig, att dyra saker som man inte törs lämna mer än 12 månaders garanti på, tja, tror inte producenten så mycket på sina produkter eller?
Många tillverkare lämnar längre garanti än 1 år, men om inte - ja du får du nog fråga tillverkaren - det kan inte vi svara på...
Självklart så finns det klåpare bland oss konsumenter då vi själva ska montera o modda våra burkar, inte att förglömma!
guess?who wrote:
Som sagt, i samtliga butiker, som när jag köpt TV, DVD, recievers, telefoner mm, så vill dom t.ex pracka på en den "onödiga försäkringen", och man nämner konsumentköplagen, som inte omfattar drulle, så blir det sura o bistra miner, och man inte längre så populär. 😮
Vi säljer inga försäkringar.
January 12, 2001
Läs tråden så se du svaret...
Det är uppenbart att vissa kunder, trots att de drabbas av fel som de egentligen klandrar oss för inte kontaktar oss utan istället anonymt klagar på ett öppet forum - anledningarna kan vara flera...men det sätter vi inte så stor vikt vid...Vi vet att det är på detta viset och därför finns vi här för att fånga upp kunder som av någon anledning inte kontaktat oss tidigare.
guess?who wrote: Ja, allt DB gör e väl knappast av ondo! Visst e det bra att dom/han/hon tar sig tid på forumet, fast man kan kanske vända på det, varför måste dom/han/hon göra det?? Färre klagomål kanske det inte behövdes??
Tyvärr så har jag mest hört negativt om DB, och har beslutat att inte handla där tillsvidare, hindrar dock inte att kika på deras hemsida då och då.
När det gäller reklamationer och överklaganden ska det göras på rätt sätt, annars är det föga lönt.
Hoppas DB´s rykte blir bättre, bra med många konkurenter. 😮
January 12, 2001
smurfen87 wrote: Jag ger min in i debatten.
Jag beställer datorprodukter flitigt, köper förmodligen för omkring
1500kr i månaden. Jag brukar handla av både Datorbutiken.se
samt Komplett.
Dock känner jag mig trevligare bemöt av Komplett då Datorbutiken
ger en feeling av arrogans, att er tolkning är det defentiva utan
kompremiss.Dock har jag haft ett garantiärende att göra med Datorbutiken.se,
detta tycker jag skötes smidigt. Datorbutiken.se skickade ut en
fraktlapp som jag klistrade på paketet. 1½ vecka senare löste jag ut
min nya hdd.
Tackar! 🙂
smurfen87 wrote:
Men jag kan inte hålla med om att Datorbutiken bara har promile
gräns av "fel", det räcker att kolla på er returfrekvens för att märka
av ett värde som är högre.
Det är inte returfrekvens vi talar om...utan kunder som kommit i kläm och det har inte med returfrekvens att göra (finns nog en formel för det också, men den är nog krånglig 😉 ). En kund vars produkt går sönder är nog inte missnöjda i 100% av fallen, det finns säkerligen de kunder som är hur nöjda som helst ändå - allt beror på hur returärendet hanteras.
smurfen87 wrote:
Datorbutiken anser jag paketera väldigt bra, dock hade jag önskat
att de hade kontrollerat produkterna bättre innan de skickar ut dem
till slutkund (ni kan inte skylla på leverantör, då ni är ansvarig
mot slutkund). En gång så fick jag själv löda fast en sak pga. av
den var skadad (trots bra paketering)- och orkade inte vänta på
retur. Då förbrukade jag ju även min garanti *ler*
Det sker så oerhört sällan, men i ditt fall kan jag förstå att det är 100% av fallen... 🙂
smurfen87 wrote:
Samt en gång som jag haft problem med Datorbutiken i sommras då jag
beställde RAM minne och en hårddisk. I paketet låg inget ramminne, dock
hårddisken. Men orkade inte ödsla tid och kraft att bråka om detta, då
det bara handlade om 128mb SDRAM (visste att ni inte skulle tro mig).
Hade vi nog om du hört av dig - vi kan kolla det i våra loggar, men hör man inte av sig inom rimlig tid så har vi ingen möjlighet att rätta till ett fel så det var dumt av dig att tro att det inte skulle rättas till - men det är ett val du själv gjort, det kan du ej klandra oss för.
smurfen87 wrote:
Dock kan jag inte förstå han som säger att han skickade in en produkt
till Datorbutiken.com och säger sig att inte behöva paketera med ESD
skydd och sånt. Klart du måste det, även om produkten är sönder, det
för att påvisa att det verkligen är ett garantiärende. Det är alltid
du som är ansvarig för transport till återförsäljaren (det står
tydligt).
Ja, även om man som kund är bergis på att produkten är sönder så innebär det absolut inte att man skall behandla produkten därefter. Behandla den som om den vore ny, annars kan garantin förverkas - följ denna enkla tumregel för din egen skull.
På sisonde har jag beställt rätt mkt av er, i stort en ny dator
(förutom diskett, cd, brännare och hdd). Nästan allt var icke
i lager, vilket är lite dåligt. Men men, det är sånt som kan fixas.
Sen så tycker jag att Komplett har mer generösa "veckans erbjudanden".
Hehe.
För mer ang. garanti så läs:
http://www.konsumentverket.se/.....oryID=1204
mvh/DAVID
ps. en sak som jag uppmärksammat av den som skriver
DB´s poster i forumet är att han ofta skriver ! vilket jag anser
som lite dåligt. Även om det bara är internetspråk så skriv
punkt där du kan skriva med punkt, du behöver inte skälla
och skrika =) bara en tanke.
DOCK MÅSTE JAG BERÖMA ATT DATORBUTIKEN
ENS ÄR INNE PÅ SIDOR SÅHÄR, OCH LÄSER. DOCK UNDRAR JAG
OM DU GÖR DET PÅ FRITIDEN, DÅ DU SKRIVER INLÄG PÅ
ÄVEN LÖRDAGAR.
January 12, 2001
Tackar, tackar! 🙂
AntiChrist wrote: Vill bara ge er lite cred för er fina pakitering av varor... Kompisen fick en leverans häromdagen, kort tid efter att han beställt. Allt var mkt säkert packat, hur stabilt som helst... 🙂
Väntar dock fortfarande på leveransen från komplett, som beställdes den 15:e januari...
June 30, 2001
Jag hjälpte min granne med att beställa en komplett dator från db och det fungerade klockrent. En vecka efter beställning kom allting och det fungerade direkt. Bra paketarat! Så allt är inte dåligt
Edit: måste också berömma db.com för att ni skriver på hårdvaruforum. Det borde fler butiker ta efter.
February 11, 2002
dbmannen: funderat på om det är möjligt att ha konton för varje person typ komplett? är lättare att använda bl a. Bara en tanke... som en redan har skrivit så paketerar ni rätt bra, dock lite större paket som moderkort vore trevligt om kortsidorna och kanterna kunde förstärkas lite. De har en tendens att ta mycket stryk av postens hantering, antingen det eller så öppnar posten paketen lite i kanterna och kollar om de kan se innehållet... nästan så att man undrar om de verkligen inte gör det faktiskt (allvarligt talat).
Annars har jag inte sett bättre paketering av minnena jag beställde, någonsin.
January 12, 2001
Nej, allt är nog inte dåligt 😉 Får hoppas de personer som "kommit i kläm" hör av sig till mig så att jag kan ställa saker och ting tillrätta så att även de kan få tillbaka förtroendet för oss.
Stort tack för din positiva feedback! Det är sällan någon skriver något positivt om ett företag...men så är det...man skriver ofta bara om man är missnöjd - tyvärr 🙁
Tack än en gång! 🙂
Mathias wrote: Jag hjälpte min granne med att beställa en komplett dator från db och det fungerade klockrent. En vecka efter beställning kom allting och det fungerade direkt. Bra paketarat! Så allt är inte dåligt
Edit: måste också berömma db.com för att ni skriver på hårdvaruforum. Det borde fler butiker ta efter.
February 4, 2003
Hade vi nog om du hört av dig - vi kan kolla det i våra loggar, men hör man inte av sig inom rimlig tid så har vi ingen möjlighet att rätta till ett fel så det var dumt av dig att tro att det inte skulle rättas till - men det är ett val du själv gjort, det kan du ej klandra oss för.
Jag håller mig till till rätt mkt av ditt inlägg, jag tycker om Datorbutiken.se,
tycker att ni har förbättrats avsevärt.
Dock tycker jag att du förlöjligade dig lite, du kan inte säga att jag inte
ska klandra er för att ni skickar ut en produkt för lite (missar).
Detta eftersom jag beställt 2saker, och betalt för dem båda.
Det är ER SAK inte min att se till att ni sköter er DEAL av affären,
om ni har loggar, varför inte skriva ett program som kan se efter
att allting skickas ut (även om jag inte förstår hur en logg skulle
kunna fungera).
Dock kan ni klandra mig för att jag valde att inte ta kontakt med er,
men detta gjorde jag pga. att det enbart handlade om 128mb SDRAM.
Ansåg inte att jag skulle kunna bevisa detta, och att ni närmast skulle
håna mig.
Men dock kan du inte säga att jag inte ska klandra er, för det är
huvuddels ert ansvar att se till att ni debiterar korrekt till slutkund.
Inte mitt.
Men annars tycker jag det är mkt trevligt av dig att svara på mina frågor.
Och att du ens orkar bry dig om att vara på debatter på internet,
det visar att ni har angagerad personal. Hoppas att det är som du säger
att ni byt ut den arroganta del av personal ni har haft.
Jag tycker annars om Komplett som tidigare inläggare har skrivit för
deras extremt bra kundsidor, där man kan sköta mycket mer effektivt.
Kan följa upp ordrar och returerer via hemside format, istället
för email. Kanske ett tips =)
Ha de bra, och tack!
Jag litar på er, tror ni har mkt nöjda kunder också =)
Men likförbannat står jag och väntar på mina produkter
än, har ni inget lager eller =) hehehe...
AMD Athlon XP T-bird 2100+
Och en sak det finns inte några A kvar va? Utan alla är
B? Eller?
Mvh/DAVID
🙂 🙂 🙂
January 22, 2003
Det är uppenbart att vissa kunder, trots att de drabbas av fel som de egentligen klandrar oss för inte kontaktar oss utan istället anonymt klagar på ett öppet forum - anledningarna kan vara flera...men det sätter vi inte så stor vikt vid...Vi vet att det är på detta viset och därför finns vi här för att fånga upp kunder som av någon anledning inte kontaktat oss tidigare.
Gissar på att många av de som är "anonyma" här på forumet och klagar på Er kände sig säkert rätt anonyma efter den behanling de fick från Er. Blir man illa behandlad så är det klart att man inte känner sig som en kund, utan mer som nåt nödvändigt ont som man ska tjäna pengar på.
Självklart tror jag att alla har ringt till Er och klagat på det som varit fel, men får man till svar att Ni inte kan göra nåt med det, eller är ovilliga att hjälpa kunden, så förstår jag inte varför de ska kontakta Er igen.
Men om det är som du säger, att du själv ska kolla närmare på varje kunds ärende som gått snett så är det suveränt. Fast det kan vara svårt att motivera dessa kunder att ta kontekt med Er igen, om de försökt flertalet gånger tidigare och bara fått nej.
Det återstår ju att se!
Fast jag tycker det är skitbra att man nu har fått en kontaktperson som verkligen säger sig ta tag i saker och ting när det gått/går snett för kunden. Förhoppningsvis lär jag inte höra av mig till dig iaf.
Bara jag får mina grejer snart, ni har så förbaskat lång leveranstid på Era 9700-kort!! Förstår att det har att göra med att ni inte fått några kort från fabriken, men ändå...
Har väntat i snart en månad nu.
January 22, 2003
Lurifax wrote: har väntat i 2 veckor på saphire 9500pro... verkar ta tid... inte helt ovanligt att leveransdatumet ändras stup i kvarten
Nä, men de får väl ta och bestämma sig nån gång!! :arg:
Tycker det är väldigt irriterande att de inte kan veta när de får hem sina prylar. Om de nu är så stora så ska de kunna ställa lite krav på sina leverantörer tycker jag...
Börjar ju fundera på om det är värt att vänta så länge som en månad (eller mer) för att de inte kan få hem grejerna på utlovad tid. Om det forstätter så här så lär ju det ha hunnits släppas nya kort lagom till de förmår sig att leverera mina varor.
Och då lär ju priset sjunka på den vara jag väntat på, men får ändå betala fullpris för den.
Edit: Om man ser på vilket lev.datum Komplett.se har så ligger deras på 21/2, och det har legat så konstant i ca 2 veckor. Gissar på att DB:s lev.datum kommer att glida iväg till det datumet också innan jag fått mina prylar!! :banghead:
November 5, 2001
Skickade iväg det här mailet till datorbutiken.com nyss. Hoppas att de sätter kundtillfredställse i centrum och är tillmötesgående. Det jag främst förväntar mig är en ordentlig förklaring och en ursäkt. Tycker ni att det är för mycket begärt? Ska publicera deras svar så fort jag får det så får vi se...
"Tänkte nu ta och berätta för er hur det gick till när jag beställde min dator från er.
Beställde en helt ny burk v.4. Valde då montering. När leveranstiderna drog iväg avbeställde jag monteringen eftersom jag ville ha den senast fredagen v.6. Tisdag v.6 fanns alla komponenter i lager och jag antog då att jag lugnt skulle få min nya burk tills fredagen. Ringde på onsdagen för säkerhetskull och frågade om leveransen skulle hinna fram tills på fredag. Ni sa då att det inte skulle vara några som helst problem. På fredagen ringde en kompis (som också betsällt grejor) till er och frågade om ni skickat iväg leveransen än eftersom jag inte fått någon avi. Ni sa då att datorn stod i monteringskön trots att jag v.5 hade avbeställt monteringen. Monteringen var visserligen avbeställd men den stod fortfarande kvar i kön och kom inte framåt eftersom den inte skulle monteras! Ringde till er måndagen v.7 och fick då reda på att leveransen forfarande inte var skickad. Vet inte varför. Idag (onsdag v.7) kom leveransen till Stenströms i Skultorp men jag kan inte hämta ut det eftersom jag är hemma på sportlov. Är mycket besviken då jag hade väntat mig ett mer proffisionellt uppförande från er sida och att ni i allafall borde ha stått för det ni har sagt.
Jag förstår inte heller varför det tar så lång tid som upp till 48h att få tillbaka sin leveransförfrågan när det är ett genererat mail. Borde gå mycket snabbare tycker jag.
Hälsningar Arvid"
September 30, 2002
fick mina delar från datorbutiken.com förra veckan och ångrar att jag inte gjorde lite mer research innan jag beställde. ASUS P4S8x såg ut att vara ett otroligt bra moderkort för pengarna men av omdömen från bla detta forum verkar det vara en problemprodukt (har även returfrekvens >5 % hos datorbutiken). givetvis var det trasigt när det kom. att datorbutiken.com har så dåligt rykte hade jag inte heller nån aning om, tyckte att sortimentet och priserna var strålande. ja ja vi får väl se hur de hanterar detta. har iaf inte fått mitt returnummer på de utlovade 2 arbetsdagarna (vilket i sig är orimligt, vore en enkel sak att se till att ett nummer genereas och skickas ut automatiskt) så det bådar inte gott.... :arg:
Tänkte bara tillägga att DB aldrig krånglat för mej.
Däremot blev jag purken på Komplett som jag köpt ett Abit KX7 333 utav.
Kortet utlovades ta AMDs XP 2200+ TB på sajten, men när jag köpt en sådan för att byta ut min 1800+, så hittades ingen prolle..Pratade efter flera försök och lång väntan i telefonkö med en tjomme på Komplett som tyckte att jag skulle skicka ned Abit-kortet för koll. Sagt och gjort, blev utan dator i ca:1 månad. Efter en för mej evighet, så dyker det upp ett ersättningskort p.g.a att Abitkortet tydligen inte funkade som utlovat. Ve och fasa, i kartongen låg ett i det närmaste oklockbart MSI KT3 Ulta 2....Med tanke på väntetiden tyckte jag att det inte var värt att skicka tebax eländet...Så här sitter man nu och känner sej lurad...
Fick inte ens nån förklaring varför Abitkortet inte funkade...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)