September 18, 2002
!!!dag2 efter leveransen:!!!
har precis köpt nytt ram, cpu, gpu och div. men...
ram minnet vägrar fungera med mitt moderkort.
har testat allt som finns på tillverkarens hemsida, har senaste flashningen, har testat en hel del bios inställningar oxå.
moderkort köpt av er:
Soyo SY-KT333 Dragon Ultra Platinum KT333 5PCI 1AGP 3DDR-DIMM USB2.0 RAID LAN 6CH-Audio (Smart Card/Compact Flash Reader / Writer) SocketA ATX
ram minnet:
TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333 184pin 333MHz CAS2.5(AMDOK)
så kan ni testa den kombinationen på plats eller kan man returnera
minnet mot ett annat och testa?
köpte 2 såna minnen, inget fungerar , iofs var det inte minnet jag beställde som jag fick
vh fredrik
September 18, 2002
September 18, 2002
!!!dag3:!!!
har nu byggt ihop en annan dator:
1 st Point of View GeForce4 Ti4680XP-8X 128Mb DDR DVI TV-out Retail AGP (POVTI4680-128XP)
1 st Gigabyte GA-7VAXP-ULTRA KT400 5PCI AGP8X 3DDR-DIMM LAN RAID FireWire 2xSATA 6CH-Audio SocketA ATX (GIG7VAXPU)
med samma minne,processor funkar utmärkt , inga problem. men... ett annat problem:
den visar ti4200 istället för ti4600
varför? och hur fixar man det?
och, vad göra med minnet?
kan inte ni testa på ett soyo mobo?
----------------------------------------------------------------
!!!dag4 DB svar!!!
Hej
Det finns två kort som bygger på chippet NVIDIA GeForce4 TI4280 GPU
Det är det rena 4280 samt 4680 som du har köpt, Det kommer därför stå
4200
MVH datorbutiken.com
------------------------------------------------------------------
!!!dag5!!!
duktigt, bra jobbat, orkar du/ni inte läsa allt eller?
mitt minne som inte funkar? inga kommentarer, inga "såhärskadugöra"
kom igen!
jag har inte tid att vänta på såna här svar, då kan vi ju maila en månad
till innan det händer nåt
--------------------------------------------------------------------
!!!dag DB 6 svar!!!
Hej
Har du möjlighet att testa minnet i en annan dator ?
Fungerar inte din dator alls med det minnet i ?
MVH datorbutiken.com
-----------------------------------------------------------------------
!!!dag7!!!
ok , jag tyckte jag sa det....
> Har du möjlighet att testa minnet i en annan dator ?
ja, det är gjort i den datorn som jag specificerade nedan, inga problem/blue
screens osv
> Fungerar inte din dator alls med det minnet i ?
jo den kan boota, ibland, men vid krävande eller längre processer, tex.
film, eller 3dmarks, sisoft, osv , hänger den sig/rebootar eller ger
bluescreen, och blue screen ger:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
och med sökningar på google/soyos hemsida, ges en del tips på att lösa det här problemet, inga funkar, HAR testat med olika GPU:s , olika CPU:s , olika sättningar på pci platser, och olika bios strypningar inkl. failsafe osv, även testat med olika inställningar/farter på minnet, och FSB osv....
och redan första veckan jag hade det här moderkortet, var det samma visa mellan mig/DB support, men då var det 2*256 ddr minnen, som oxå vägra funka, då var responsen långsammare än nu, men lika korta/likgiltiga svar, jag struntade i hela grejen då eftersom det var olika märken OCH cas på korten ett cas 2 och ett cas 2,5 , trodde att det var det som bråkade, och det enda jag fick som hjälp var: testa ett annat grafikort, så var snällla att INTE säga det igen
operativ system : windows XP PRO SP1
så det jag vill: enkelt sätt att fixa problemet ELLER ett returnummer ELLER
om mitt moderkort är trasigt?
OCH NU STÄLLER JAG FRÅGAN EN TREDJE GÅNG, KAN NI TESTA SAMMA MINNE PÅ SAMMA
MODERKORT?
vh fredrik
----------------------------------------------------------------
!!!dag DB 9 svar!!!
Du kan göra en returbegäran på vår hemsida under kundtjänst. Där fyller du i dina kunduppgifter samt en utförlig felbeskrivning. Du får sedan ett mail med returnummer som paketet ska märkas med när du sänder tillbaka det, samt instruktioner för packning och liknande.
MVH
Kundtjänst
Datorbutiken.com
September 18, 2002
jupp min tanke oxå, men det är inte slut ännu, ska fixa till resten av svraen och dagarna oxå 😉
-----------------------------hela support/fråge gången är nu klar
och nu undrar man, ett svar som är 2 rader, hur ingående har personen läst frågan?
"dom ahr mycket att göra" <--- skiter jag i som enskild kund "ett minne är ju inga pengar" <----- totalsumma på 14 tusen "testa ring" <---- har sett slöheten, vill man höra den?
October 14, 2002
ja det är smällen man får ta när man beställer från inkompetenta luderbutiken, själv fick jag ett twinmows 256mb minne istället för 512. *suck* och ett trasigt moderkort tog 7veckor dom jävlarna att öppna paketet å läsa vad som vad fel. fick mina pengar tillbaka. beställde från pcbutiken som de tog 3dagar för
September 18, 2002
skicka ett mail till, nu har jag släppt det och biter i det sura äpplet
ett ram minne ligger och skräpar, MEN ALDRIG MER DATORBUTIKEN
man gör inte såhär, min sista fråga var bara:
"kan ni testa samma ram minne på ett likadant moderkort, så jag vet om det är moderkortet det är fel på?"
och nu några veckor senare fortfarande inget svar
man kan säga:
"vi vill inte"
"vi bryr oss inte"
osv
men att inte svara är bara patetiskt
lita på mig när jag säger:
köp bara supportfria saker från DB.com , alltså cd-r skivor, printerpapper, kablar osv
1 Guest(s)