November 26, 2002
Datorbutiken (sega, inte snabb för 5 öre men billiga) eller Komplett (snabba levtider, bra support men dyra(are)).
Vilket system skulle ni rek. ?
http://jakob.rejva.nu/komplett.JPG
Jag ska även köpa ett vattensystem senare och vill därför inte lägga ut för mkt pengar på ett grafikkort då jag kan klocka det friskt med vattenkylning. Förhoppningsvis iaf...
Behöver råd...har frågat om detta innan men jag har sån sjuk beslutsångest. Eller ska jag bara upp. CPU, mobo och minnen från min gamla burk? Va tycker ni?
February 10, 2003
LunaSpice wrote: Datorbutiken (sega, inte snabb för 5 öre men billiga) eller Komplett (snabba levtider, bra support men dyra(are)).
Vilket system skulle ni rek. ?
http://jakob.rejva.nu/komplett.JPG
Jag ska även köpa ett vattensystem senare och vill därför inte lägga ut för mkt pengar på ett grafikkort då jag kan klocka det friskt med vattenkylning. Förhoppningsvis iaf...
Behöver råd...har frågat om detta innan men jag har sån sjuk beslutsångest. Eller ska jag bara upp. CPU, mobo och minnen från min gamla burk? Va tycker ni?
Jag persönligt beställa hos "komplett".Jag ringa de först och hinvisa till däran dåligt Pris.Sen får jag min Rabatt. Ok,du får detta för det Pris som du föreslår!!
Försök själv!........
November 26, 2002
ando wrote: Du verkar vara rik, lägga 1000:- på någonting man kan göra gratis?
Varför? Så svårt är det ju inte att sätta ihop en dator.
Det är nog mer lättja från min sida...har inget med kunskapen att göra. Men du har nog rätt...för de 1000 så kan man kanske köpa en extra HD och köra RAID 0 ?
January 6, 2003
LunaSpice wrote: [quote=ando]Du verkar vara rik, lägga 1000:- på någonting man kan göra gratis?
Varför? Så svårt är det ju inte att sätta ihop en dator.
Det är nog mer lättja från min sida...har inget med kunskapen att göra. Men du har nog rätt...för de 1000 så kan man kanske köpa en extra HD och köra RAID 0 ?
Precis, eller lägga mer pengar på skärmen.
September 4, 2002
Komplett helt klart! Har beställt grejer förut från båda. Mina grejer från datorbutiken fick jag en vecka efter att jag har beställt dom men från komplett så beställde jag en fredag eller en tordag och på måndagen därpå låg paketet på mitt postkontor. Det kallar jag service! 🙂
November 26, 2002
Lentroo wrote: Ingen tvekan om att du ska beställa från komplett. Snabba, bra grejjer för det mesta och bra service. Sen så måste jag ju påpeka att du hos datorbutiken har valt ett Radeon9700PRO och hos komplett valt ett 9800PRO som är en tusenlapp dyrare.
Japps...är helt medveten om det men det fanns inget 9700 Pro i lager hos komplett. Självklart tar jag detta i beaktning när jag bestämmer mig. Lutar åt komplett faktiskt 🙂
November 26, 2002
Lentroo wrote: Ingen tvekan om att du ska beställa från komplett. Snabba, bra grejjer för det mesta och bra service. Sen så måste jag ju påpeka att du hos datorbutiken har valt ett Radeon9700PRO och hos komplett valt ett 9800PRO som är en tusenlapp dyrare.
Jag är väl medveten om detta men de hade inget 9700 Pro i lager hos db när jag beställde. Självklart tar jag detta i beaktning när jag bestämmer mig. Lutar troligen åt komplett... 🙂
1 Guest(s)