Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob hans nya 2005FP|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dell = Supergivmilda (sagan om mikabob hans nya 2005FP
mikabob
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 8, 2005 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade efter mycke funderande bestämt mig för att byta upp mig monitor-mässigt, och skippa min gamla eizo (15tums tft) till förmån för något större helt enkelt.....

Efter att ha gallrat marknaden så fastnade jag för en Dell Ultrasharp 2005FPW, 20 tums widescreen-härligheter... Som dessutom Dell hade den goda smaken att kampanja för 6112 kr inkl frakt å allt.

Sagt & gjort, efter kontakt med dell-kundtjänsten som lovade mig leverans inom 7 dagar, så gjorde jag en beställning...

Dagarna förflöt.. Ingen monitor.... efter ca 2 veckor avbeställde jag montorn, fick det bekräftat per mail...

Ca 2 veckor senare fick jag ett mail att "NU ÄR DIN ORDER SKICKAD"... Ringde då dell, fundersam, dom skulle då stoppa ordern. Ett par dagar senare skulle jag köpa nya splintercell, & då gick inte mitt kortköp igenom.... Kollade kontot... - 34 kronor... Detta pga en draging från dell på 6112kr... Kul.

Ringde dell, irriterad (vilket jag väldigt sällan är då jag själv jobbar i kundtjänst & vet hur jobbiga grininga kunder är.)
Efter lite snack (då jag trots allt ville ha skärmen) så drog dom av 2000 kr för "besväret".... Dvs jag fick en 20tums widescreen tft för 4112 kr... DET kan jag ta som en bra affär.........

Nu i fredags 6/5 kom ups med 2 (TVÅ) kollin.... jag har fått TVÅ skärmar hemskickade....

vad ska man säga: TACK DELL ?

Tjejen tjatar på mig att jag ska ringa dell å meddela dom om sitt "misstag".... själv ser jag möjligheten med ett väggstativ & köra film, emulatorer (via trådlös handkontroll) med mera i sovrummet.....

//jocke

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
885867
May 8, 2005 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

mikabob wrote:
Tjejen tjatar på mig att jag ska ringa dell å meddela dom om sitt "misstag".... själv ser jag möjligheten med ett väggstativ & köra film, emulatorer (via trådlös handkontroll) med mera i sovrummet.....

Så jävla typiskt fruntimmer att vilja göra såna grejer. Tacka och ta emot säger jag!

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
885869
May 8, 2005 - 12:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Du vill inte sälja en billigt annars? 😉

Kompis.... 🙂

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
885876
May 8, 2005 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara att gratulera!!
Skulle dom komma på att du har en skärm för mycket, so what? se till att hålla en skärm i bra skick med allt emballage osv utifall dom kräver tillbaka den.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
885909
May 8, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Garttis! .. varför händer aldrig sånt mig?

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
885952
May 8, 2005 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

men lotto***** 😀
congratz sånt händer aldrig mig.. eller 2 småsaker har väl hänt mig..
T.e.x har ju ica butikerna ( iaf här i umeå) nått myntsystem att man inte får dom från kassörskan utana tt dom kommer ut i en liten liten skål.. ja dålig förklaring me iaf.. rättså lätt att glömma småväxel där:P

Och en gång när jag var o handla hade 2(!!) kunder irad glömnt stålar där så jag fick 24 kr extra att köpa godis för:P

En annan klassiker är ju när dom drar av rabatter flera gånger... hänt mig en gång det också...

Sen ahr man gjort endel köpa billigt sälja svindyrt affärer också men inget märkvärdigt som i ditt fall...

du fick ju varor för över 12k för 4k... 🙁

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
887435
May 10, 2005 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

jag tycker lätt du ska skicka till baka den ena, dell var justa och gav dig 2000 i rabatt och sen får dom detta som tack.. dålig stil.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
887498
May 10, 2005 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: jag tycker lätt du ska skicka till baka den ena, dell var justa och gav dig 2000 i rabatt och sen får dom detta som tack.. dålig stil.

så talar en avundsjuk människa :p , han skulle ha två tusen i rabbat när dom 1) inte levererar i tid 2) Trots avbeställning tar betalt för skärmen
dom kunde satt honom i en ekonomisk svårighet.
två skärmar för 4000 och så får Dell posetiv reklam här på NH i stället för en grinig insändare till en tidning, plus el. motsvarande tycker det är en bra deal för dell oxå (skulle gärna vilja veta vad dell´s marginaler är på prylarna är)

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
887678
May 10, 2005 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

det är nog en bra idé att vänta med att öppna den ena utifall att de ringer och säger att de vill ha tillbaka en av dem...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
888387
May 11, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, låt bli att öppna den ena.
Om en månad kan du nog utan att vara orolig plocka upp den dock.

mikabob
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 175
889329
May 13, 2005 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ringde å meddelade dell om "missen"....

Så dom erbjöd mig att köpa skärm nummer 2 för samma pris som jag betalade i slutändan för den första, dvs 4000 kr....

2 st 20tums widescreen tft för 8000kr är ett tokbra pris ändå.... 1 på datorbordet & en som förmodligen ska upp på väggen i sovrummet å få en moddad xbox eller en filmdator kopplad till sig.............

Märklig uppdatering:

Jag ångrade mig efter nån dag ang att köpa den andra skärmen... meddelade dell att dom får hämta den... Sa då att jag ville bli av med den innan den 20/5 då jag å sambon får tillgång till vår nya lägenhet då & kommer att börja flytta... jag vill inte ha den & hantera då med.....

Ringde idag för att kolla ang upphämt av monitorn, det står INGENTING i systemet om detta... INGENTING... inget om en extra monitor, inget om att dom skulle hämta den... ingeting...

Man börjar f*n undra ...

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
894726
May 21, 2005 - 3:02 am
sp_Permalink sp_Print

Det är bara att inse att de helt enkelt vill att du ska ha den gratis.

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
894959
May 21, 2005 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

tror jag ska börja handla av Dell...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 238
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL