Är det någon som har någon Digital kamera att föreslå i prisklassen 0-15000kr?
Det ska vara en bra!
Tekniknörd som gillar att träna.
Jag har ett par bra förslag nu!
Olympus C-3000/3030
Nikon Coolpix 990
De är RIKTIGT bra men också rätt dyra!
April 9, 2001
Jag har en Sony DCR-PC4E (kostar runt 12-13000).
Den är en av de mindre du kan få tag på, givetvis DV, med DV utgång förståss. DU kan oxo ta kort med den (som lagras på kassetten), tror det rör sig om flera hundra kort på ett 60min band). Massa finesser (mer eller mindre användbara), bra kvalite!!!
Vill du kringgå EU's skattesystem för beskattning av kameror med inspelningsmöjlighet via annat än lins (skitfånigt!!!) så ta en titt på http://www.cyberphoto.se/pri_widget.php
. Det är en pryl som gör att du kan tanka DV in till din kamera igen när du ha redigerat klart i datorn.
April 9, 2001
Japp, det är en digitalvideokamera med DV standard, dvs den lagrar på små DV kassetter. Om ni tror att digitalvideokameror (med betoning på "video") har inbyggd hårddisk eller liknande så kan jag meddela att då rör det sig sannolikt om en videokamera med låg upplösning, för kameran måste antagligen förkomprimera videon innan den tankas in på HD'n (performance problem!).
Dvs DV, även såkallad Consumer DV, är det bästa formatet i dahsläget...
Jo men stillbilder från en 12000kr Digital videokamera kan väl inte vara av samma kvalité som bilder från en 8000kr digitalkamera? Eller..
Har liksom redan inhandlat.. 🙁
1 Guest(s)