July 27, 2002
Köpte mp3 spelare, 2000 kr plus 100 kr frakt.
Använde den lite, lite, lite, ringde dem och sa att jag kanske kmr skicka tillbaka den, de sa att det är lugnt. Sen gick tiden, använde den inte direkt. Sedan så skickade jag tillbaka den till dom efter att ha ringt dom ÄNNU en gång, betalade 115 kr frakt DIT. NU vill de inte ha den och skickar tillbaka den och jag får betala 100 kr frakt igen. 👿
Anledningen till att de inte ville ha den: Det är fläckar på manualen
.... Undanflykt? De försökte även säga att det var fläckar på tillbehören och allt men det är det inte alls, jag kollade igenom allt till 110% innan jag skickade den, morsan med.
Det var 1 månads öppet köp och jag ringde två gånger för att bekräfta skiten men sen ville de inte ha den ändå, gör mig inte så mkt då jag kommer ha nytta av den ändå men roligt o betala sådär mkt frakt... 🙄
Nu har de skickat med en 100 kroners fraktfaktura i mp3-spelaren tillbaka, men kostar inget o hämta ut från posten.. Vad händer om jag vägrar betala frakten tillbaka? 🙂
January 28, 2003
Callister wrote: Det kanske det är, men vid telefon sa de att man får ta upp den, testa allting och så.
De svarar inte via e-mail heller, eller ICQ, dålig stil..
Ja, för det kan ju inte vara så att de är upptagna...
Det är nog inte öppet köp de har på spelarna då, utan typ ångervecka eller något i den stilen.
July 27, 2002
MrWeizel wrote: [quote=Callister]Det kanske det är, men vid telefon sa de att man får ta upp den, testa allting och så.
Det är nog inte öppet köp de har på spelarna då, utan typ ångervecka eller något i den stilen.
Jag mailade förra torsdagen, de svarade DIREKT på icq och e-mail innan detta.
Du har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars öppet köp.
Vi vet att våra kunder är nöjda med de produkter vi säljer, därför erbjuder vi 30 dagars öppet köp.
June 23, 2002
Callister wrote: [quote=MrWeizel][quote=Callister]Det kanske det är, men vid telefon sa de att man får ta upp den, testa allting och så.
Vi vet att våra kunder är nöjda med de produkter vi säljer, därför erbjuder vi 30 dagars öppet köp.
Öppet köp ja? Då får man väl inte använda prdukten heller?
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Callister][quote=MrWeizel][quote=Callister]Det kanske det är, men vid telefon sa de att man får ta upp den, testa allting och så.
Man får enligt lag, bara undersöka den. Men idioterna där sa att det var okey att jag använde den, jag sa ju att jag gjort det och att det var okej att skicka tillbaka den. Därför är det störande o betala frakt pga. deras fel...
April 7, 2002
macrus wrote: [quote=Callister][quote=MrWeizel][quote=Callister]Det kanske det är, men vid telefon sa de att man får ta upp den, testa allting och så.
Är inte säker på det... Jag köpte en gång en laptop på siba, en acer med 30 dagars öppet köp. Jag lämna tillbaka den efter 29 dagar och köpte istället en toshiba... jag hade använt acern konstant från dag 1. Hade t.o.m. lagt in Linux på den 🙂 men körde deras återställningsdisk innan siba fick tillbaka den för att inte nån skulle få spel. Det var inga problem alls att lämna tillbaka den. De sa inte ett ord.
April 7, 2002
Okej lagen säger att man bara får undersöka... men vad är undersöka egentligen?
Jag hade problem med bostream och tiscali nu för nårra veckor sedan... och allt typ sket sig och jag orka inte rota mer i det... en sa en sak och nån anna sa en annan sak... Jag funderar starkt på att banda alla samtal som jag ringer till olika kundtjänster. (Så har man bevis 🙂 ).
August 9, 2003
Man ska kräva att få allt skriftligt ananrs så går det inte att bevisa... Men att spela in vore rätt skoj, tänk att få se deras miner när man först ringer ner till butiken och hör om det är ok att lämna in en sak, kommer ner och de vägrar. "Da dam" man drar fram inspelningen och ler =)
2 Guest(s)