January 22, 2006
Tjenare.
Drog ihop 4k här under Juni månad och känner att jag verkligen behöver uppgradera från min Nokia 3510. Så skulle behöva lite tips på ny/fin/funktionell mobiltelefon för ca 4k plus / minus 3-500:-
Har kollat runt lite själv men mest omkring SonyEricsson, är Nokia fortfarande ngt att ha? Eller är det SE som gäller?
Har funderat på W880i pga smidig/snygg och bra mp3 funktion, men den är väll redan gammal?
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=331860
Vad har ni att rekommendera? Och framför allt VARFÖR?
//Lehto
January 22, 2006
Mjo känner oxå lite tveksamhet till att köpa den mobben för 4k.
Men jag har liksom ingen koll inom mobil världen häller...
Har väll hört lite om iPhone tror jag den heter, kanske värt å chilla på den? Eller vad kommer den ligga i för pris grupp?
Finns det ngn fin Nokia eller är dom ute ur marknaden nu för tiden?
July 8, 2007
Lehto wrote: Mjo känner oxå lite tveksamhet till att köpa den mobben för 4k.
Men jag har liksom ingen koll inom mobil världen häller...
Har väll hört lite om iPhone tror jag den heter, kanske värt å chilla på den? Eller vad kommer den ligga i för pris grupp?
Iphone kommer nog kosta runt 5000-6000 kronor PLUS abbonemang.
W610 och K550 är prisvärda mobiler som presterar ungefär lika bra som w880i, men är lite tjockare. Plust för de två jag nämde är auto focus på kameran.
October 29, 2003
Lehto wrote: Finns det ngn fin Nokia eller är dom ute ur marknaden nu för tiden?
Nej Nokia är inte ute ut marknaden, dem är marknadsledande! Bra intiativ att fråga efter Nokia! jag skulle varmt rekommendera N73 ME just för att jag har N70 o N73 är uppföljaren till min, enligt mig det ända dåliga med den är storleken, men själv klagar jag inte på det.
W880i är sämre i alla lägen än N70 (utom just storleken, fast många tycker W880i är för liten iof) jag får ont i öronen när min polare spelar musik ur högtalaren, den har ingen lampa/blixt, bilderna blir sämre. Videofilmerna är det exakt samma sak med. Skärmen är även den mindre. Sen tycker jag att menysystemet är mycket mera logiskt, har även läst att nokia ska ha det bästa menysystemet i tidningen Mobil.
Men det bästa av allt är att jag nu jämför W880i med min strax 2år gamla mobil, N73 har bättre kamera med 3,2mp och autofokus(vilket N70 inte har) och framför till skillnad från W880i så har den symbian S60 3e utgåvan = mycket program till telefonen som går att ladda ner/köpa. Även en fin funktion på både N70/N73 är att den har en ljusdetektor som optimerar ljusstyrkan på displayen vilket resulterar i längre batteritid. Samt det aktiva passningsläget vilket gör att du kommer åt dina favoritprogram snabbt.
Så.... Vill du ha en (för)liten mobil med "fint" märke så köp W880i eller om du vill ha en mobil som är 10x bättre fast lite större så köp N73 Music Edition.
October 29, 2003
ska du ta med abonnemang så kan du ju betala 3900kr för att sedan få N95( behöver man säga nått mer om denna telefon?) och sen så betalar du 200kr i månaden(12mån) o du kan ringa för alllt. har själv tänkt o göra så
http://www.meramobil.se/abonne.....nid=102073
1 Guest(s)