September 19, 2002
Tja, vad tror ni om min blivande redigerings/server/brännar-burk? 😀
Moderkort: MSI K7D-Master-L
CPU: 2st XP-M 2400+ som ska pinmoddas till MP & sen klockas! 😉
Minne: 512mb ECC REG Kingston PC2100(sätter i fler sedan när pengar finnes)
Kylning: 2st Swiftech MCX462-V med nån lämplig fläkt på..
HD: 4st seagate barracuda 80gb 8mb i raid 0 på ett Promise TX2000 66mhz pci.
Övrigt: Chassi=Compucase 6A Ultra Silent med Tagan 480W, 2st NEC ND2500A dvdbrännare, nåt sunkigt gfx i början & nåt fetare later on.
Borde bli rätt kul lr hur? :bgrin:
January 20, 2003
Man behöver inte ha ECC reg minnen om man kör i slot 1&2 och upp till 2gb tror jag det var.
Just nu kör jag med 2x2400+ och 1gb pc2100 vanligt ddr ram, eller det är server datorn som jag kör med tills jag får min amd64 (anyday now ).
Helt otroligt vad skön den är, bara man surfar, browsar filer eller gör vad som helst i princip så känns allt så smidigt 🙂 .
Edit: tror inte Swiftech kylaren får plats, speciellt i Primary cpu sloten så är det tight.
January 20, 2003
AMD_RULEZ wrote: Om du vill spara 400 spänn på kylningen kan du köpa Tt Extreme Volcano 12. Kyler nästan lika bra som Swiftech... 3 Graders skillnad var det på de i ett test, då de använde Tt-fläkten på lägsta varv.
Men, det ser skitbra ut, go for it!
Som sagt blir tight, har exakt samma mobo och fick inte plats med en spire whisperrock IV, knappt så att en boxad 2500+ fläkt fick plats i primary cpu sloten.
September 19, 2002
Guufi wrote: [quote=AMD_RULEZ]Om du vill spara 400 spänn på kylningen kan du köpa Tt Extreme Volcano 12. Kyler nästan lika bra som Swiftech... 3 Graders skillnad var det på de i ett test, då de använde Tt-fläkten på lägsta varv.
Men, det ser skitbra ut, go for it!
Som sagt blir tight, har exakt samma mobo och fick inte plats med en spire whisperrock IV, knappt så att en boxad 2500+ fläkt fick plats i primary cpu sloten.
Går alldeles utmärkt, har kollat på 2cpu.com & där är det ett antal personer som har samma uppsättning kylning. Dessutom avskyr jag allt vad TT heter vad gäller det mesta, men framförallt kylning. De ser ofta helt ok ut i recensioner, men i verkliga livet kyler de sämre & låter mer än bättre märken såsom thermalright & swiftech. Så ingen TT-kylare för mig... 😉
Vad gäller minnen så kör jag gärna dessa minnen pga av att jag för det första inte vill köpa 1gb moduler & samtidigt har tänkt ha ~1.5-2gb totalt senare. Om jag ska köra 512'er & ha mer än 1gb så måste jag köra ecc hela vägen. Och all klockning torde nästan gå via pinmodds skulle jag tro... Mindre risk att man tappar data pga för hög pci på raidkortet & dylikt då..
EDIT: I värsta fall om nu mot förmodan inte kylningen skulle passa så kan jag faktiskt tänka mig att flytta en konding eller två, SÅ jobbigt är det faktiskt inte... 😉
September 19, 2002
Guufi wrote: Mjo men de flesta flyttar inte på kondensatorer 😀
Som jag t.ex tyckte bara att allt var dåligt placerat på mobot och tight som fan med allting.
Men visst är swiftech kylarna ett bra val iaf om de passar 🙂
Hehe, jag ryggar inte för sådant! Jag menar, alla har väl gått ellära & vet hur man löder? Har man inte det så är nåt fel med skolan IMHO. Själv har man ju läst el på gymnasiet en gång i tiden så... Att flyyta en konding eller 4 torde inte ställa till med nåt problem för mig...
Dom på 2cpu.com sa då iaf att de skulle passa, så vi får väl hoppas att det stämmer så jag slipper löda... 😉
1 Guest(s)