February 16, 2005
du har inte funderat på en med sata interface:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=51998
lägre pris & lägre söktider 😉
March 10, 2003
Det jag funderar över är. Om Windows XP har så stora problem med Sata HDs.
Hur fan skall man då installera ifrån en Sata CDrom ? Har inte sett några tester på detta faktiskt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 20, 2001
Ctrl wrote: Det jag funderar över är. Om Windows XP har så stora problem med Sata HDs.
Hur fan skall man då installera ifrån en Sata CDrom ? Har inte sett några tester på detta faktiskt.
Det var en riktigt bra fråga... Det kan la inte ens gå? Iom att man måste köra från skivan innan man får välja att installera SATA-drivers från floppy...
Går väll iofs om man har ett intelmoderkrot där SATA känns igen av vanliga BIOS...
February 12, 2003
Edvuld wrote: [quote=Delph1]Vissa chipset emulerar ju SATA som IDE och då kommer det att fungera, men annars är ni rökta 🙂
//Andreas
Precis vad jag insinuerar, och enligt ovanstående post är det ju så... Vilket betyder att man är rökt t.om. med ett nForce4 om jag inte minns fel?
Mitt nF4 (Gigabyte K8N-SLI) hittade diskarna utan några som helst problem och drivrutiner. Det hade jag inte väntat mig själv, jag satt och letade som en tok efter drivardiskett, hittade ingen, försökte boota från skivan för att skapa en drivardiskett, gick inte... Slutade med att jag lät den glida igenom installationen, och där var diskjäkeln. 😉
Så länge det är inbyggd S-ATA-kontroller i nF4 borde det gå, däremot går det inte om du har externa chip.
February 16, 2005
Edvuld wrote: Du har inte haft några problem med att disken inte alltid hittas när du bootar? Det händer tydligen med ganska många olika Maxtor-diskar på Nforce4. Kompisen har en 200GB.
nix och pga av mjuvarustrul och kabelbrott har jag bootat systemet 50-100ggr på ett par dagar eller nått... peppar peppar, snart stänger väl skiten av sig så hittar jag aldrig disken igen, inte ens om jag skruvar upp datorn 😛
1 Guest(s)