June 23, 2002
Tjena.
DVD-brännare
Dags att uppgradera DVD-brännaren lite, har en NEC 1100 nu så känns som om det är dags för en ny.
Funderar mellan dessa:
NEC ND-3500 eller Plextor PX-712A
Det jag vet om dessa är att NEC klarar Dual Layer vilket jag inte kommer avnända allt för mycket så men sen hur mycket kör cache-minnet? Plextorn har ju 8MB cache och NECen 2MB cache vad jag vet?
Vilken av dessa två ska jag välja? Varför tycker du den du tycker?
Är det värt att lägga de hundralapparna emellan för Plextorn? Varför?
Kommer användas mest till att bränna DVD-R men även en del DVD+R.
Nån som har erfarenhet hur det går att bränna Ritek DVD-R med dessa brännare?
Hörlurar
Hade även tänkt införskaffa ett par nya hörlurar eventuellt.
Har kollat på Koss The Plug
Vad tror ni om dem till en iRiver iFP-890? Är det bättre än hörlurarna man får med?
//Marcus
February 12, 2003
Angående lurar: Koss får man ont i huvudet av efter ett tag enligt vissa, däremot är dessa lurar ruskigt bra.
En exakt kopia på nån hörlur (de vill inte säga vilken), som kostar 300 spänn.
Rekommenderas.
February 22, 2003
macrus wrote: Tjena.
DVD-brännareDags att uppgradera DVD-brännaren lite, har en NEC 1100 nu så känns som om det är dags för en ny.
Funderar mellan dessa:
NEC ND-3500 eller Plextor PX-712ADet jag vet om dessa är att NEC klarar Dual Layer vilket jag inte kommer avnända allt för mycket så men sen hur mycket kör cache-minnet? Plextorn har ju 8MB cache och NECen 2MB cache vad jag vet?
Vilken av dessa två ska jag välja? Varför tycker du den du tycker?
Är det värt att lägga de hundralapparna emellan för Plextorn? Varför?Kommer användas mest till att bränna DVD-R men även en del DVD+R.
Nån som har erfarenhet hur det går att bränna Ritek DVD-R med dessa brännare?Hörlurar
Hade även tänkt införskaffa ett par nya hörlurar eventuellt.
Har kollat på Koss The PlugVad tror ni om dem till en iRiver iFP-890? Är det bättre än hörlurarna man får med?
//Marcus
Jag varnar dig för Koss the plug! efter ett par månader blir "kuddarna" slappa och har en tendens att lossna från själva hörluren i tid och otid
kabeln är inte högsta kvalle på heller min börja glappa och ha sig efter några månder
Köp en dyrare modell av hörlurar me kuddar
June 23, 2002
Mean Machine wrote: Angående lurar: Koss får man ont i huvudet av efter ett tag enligt vissa, däremot är dessa lurar ruskigt bra.
Rekommenderas.
Ptja 100kr, knappast nån farligt summa så man kan ju kolla hur dom är, i värsta fall får man ta dom man fick med mp3spelaren. De är ju ok, men vill helst ha lite bättre.
Koss the plug går nog bort då, blir att ta dom Mean Machine a.k.a AMD_FJORTIS (;)) visade eller leta andra.
February 12, 2003
macrus wrote: [quote=Mean Machine]Angående lurar: Koss får man ont i huvudet av efter ett tag enligt vissa, däremot är dessa lurar ruskigt bra.
Rekommenderas.
Ptja 100kr, knappast nån farligt summa så man kan ju kolla hur dom är, i värsta fall får man ta dom man fick med mp3spelaren. De är ju ok, men vill helst ha lite bättre.
Koss the plug går nog bort då, blir att ta dom Mean Machine a.k.a AMD_FJORTIS (;)) visade eller leta andra.
De är feta, jag lovar. Enligt hifiklubben själva ska det vara för att det står "Argon" på de, och inte "Philips", eller "Sony" för den delen heller.
Har provlyssnat på ett par själv, grymt skönt ljud, förmodligen det bästa för de pengarna (och lite till, kanske). 😛
April 29, 2004
Köp hellre NEC DL, just nu kommer du inte att utnyttja det men skivorna kommer att gå ner i pris och då är det trevligt att kunna använda de.
Cachen kvittar, nya brännare har avbrottsskydd så du riskerar inte att få coasters pga det. Och dör ditt brännarprogg så kvittar det om du har 2 MB eller 8 MB cache i din brännare, skivan går åt skogen iaf.
November 27, 2003
Ooklamook wrote: Köp hellre NEC DL, just nu kommer du inte att utnyttja det men skivorna kommer att gå ner i pris och då är det trevligt att kunna använda de.
Cachen kvittar, nya brännare har avbrottsskydd så du riskerar inte att få coasters pga det. Och dör ditt brännarprogg så kvittar det om du har 2 MB eller 8 MB cache i din brännare, skivan går åt skogen iaf.
DL kommer knappast bli speciellt mycket billigare inom en rimlig framtid.
NEC:en är dessuom petig med skivor och har långt ifrån samma features som Plextorn har.
http://www.ascully.com/modules.....038;id=383
http://tech-mods.net/modules.p.....&id=5
Min röst blir på Plextorn som till skillnad från NEC:en är kvalité rakt igenom.
Kanske ska tillägga att jag äger en NEC 3500 och är långt ifrån nöjd med hur den presterar. Har ägt både Pioneer och Plextor inan och jag måste säga att det är klass-skillnad. Man får vad man betalar för helt enkelt.
//Andreas
October 25, 2003
Delph1 wrote: [quote=Ooklamook]Köp hellre NEC DL, just nu kommer du inte att utnyttja det men skivorna kommer att gå ner i pris och då är det trevligt att kunna använda de.
NEC:en är dessuom petig med skivor och har långt ifrån samma features som Plextorn har.
http://www.ascully.com/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=383
http://tech-mods.net/modules.php?name=Reviews&file=viewreview&id=5
Kanske ska tillägga att jag äger en NEC 3500 och är långt ifrån nöjd med hur den presterar. Har ägt både Pioneer och Plextor inan och jag måste säga att det är klass-skillnad. Man får vad man betalar för helt enkelt.
//Andreas
Har du flashat den med nya firmwares?
Och inte bara officiella, hackade versioner brukar vara mycket bättre.
June 23, 2002
Tindy wrote: [quote=Delph1][quote=Ooklamook]Köp hellre NEC DL, just nu kommer du inte att utnyttja det men skivorna kommer att gå ner i pris och då är det trevligt att kunna använda de.
//Andreas
Ja men om man flashar med "hackade versioner" så försvinner garantin direkt vad jag läst. Vilket är mindre bra.
Lutar ju åt Plextorn nu, men är inte riktigt 100 än.
November 27, 2003
Tindy wrote: [quote=Delph1][quote=Ooklamook]Köp hellre NEC DL, just nu kommer du inte att utnyttja det men skivorna kommer att gå ner i pris och då är det trevligt att kunna använda de.
//Andreas
Håller mig alltid updaterad, kan inte påstå att den blivit mycket bättre tyvärr 🙁 Jag använder inte hackade firmwares då jag har haft ett jävla oflyt med dessa tidigare. Det ska inte behövas heller i min mening. Grejerna ska fungera ändå.
//Andreas
1 Guest(s)