November 5, 2001
Har tänkt köpa en enkel DVD-spelare och eventuellt ett billigt hemmabiosystem när nästa lön kommer. Vill att spelaren ska vara regionsfri och klara av de vanligste och mest nödvändiga formaten. Hela paketet bör inte kosta så mycket mer än 3500:- Kan man överhuvudtaget få tag i ett hyffsat system för dom pengarna?
January 7, 2003
Kolla på NetonNet...där kan du se vad för grejer du får för pengarna enkelt.
De har flera biopaket, men som Pim skriver, du bör nog vara beredd att lägga 6000:- iaf för att inte bli misnöjd direkt.
Ett alternativ är ju att köpa en DVD-receiver och ett par fronthögtalare nu. Det kan du kanske hitta för runt 4000 av hyfsad kvalitet. Övriga högtalare kan du köpa till senare när plunkan tillåter. Viktigt dock att du isf köper surround o center i samma serie som frontarna för att ljudet ska låta bra. Sub bör du vara beredd att lägga 2000 åtminstone på. Jag har Audio Pro SUB+. Den låter bra i normala vardagsrum.
November 26, 2002
Spara istället. Min TV, En Sony 100 hz 32" widescreen med WEGArör pajjade för 2 veckor sen (nej ingen garanti) och jag fick ta min vanliga 28". Eftersom resten av systemet är värt drygt 30 papp (förstärkare, högtalare, DVD; CD) så vill man ju ha en rejäl TV. Sen som kom jag på att det gott och väl räcker med en 28" 50 hz eftersom jag får BBB i aug och kommer då plocka massvis med filmer och köra TVut. Då spelar det ingen roll om jag har 100 hz eller inte.
Jag säger som jag skrev initialt...spara pengarna och vänta. Du kommer ha din TV och system i 5-10 år. Bättre att köpa ett rejält från början.
June 3, 2001
Vad har BBB med filmer att göra?
Edit: Är detta nått å ha?
Lär ju inte vara sämre än vanliga TV:n iallafall..
January 7, 2003
Kanske det, men det blir oxå lite dyrare med DVD-kitet mm. Samt att man kanske inte är intresserad av en maskin som bara klarar vad en 2 år gammal PC gör, och dessa spel är inte billiga precis.
Han ville ha en DVD-spelare, så jag nämnde en med lite möjligheter, utan att bli på tok för dyr. Alla har inte obegränsat med stålar som du Gueno.
January 7, 2003
Jo visst finns det billiga saker, men efter vad jag har förstått är de flesta riktigt billiga DVDs bara dator-DVD-spelare inbyggda i ett större skal. Då blir ju inte bildkvaliteten riktigt vad man önskar kanske.
Samsung, Sony och Philips har ju alla lågprisvarianter som duger, men ville bara nämna KISS då den fått fina recensioner och nu sjunkit till en rimlig prisnivå.
November 26, 2002
Gueno wrote: Vad har BBB med filmer att göra?
Edit: Är detta nått å ha?
Lär ju inte vara sämre än vanliga TV:n iallafall..
Min nuvarande ISP tillåter inte vissa portar. Det gör BBB. Jag antar att du kan räkna ut resten själv?
November 5, 2001
Kiss verkar intressant. Tackar! Vet inte riktigt var man enklast får tag i dom bara. Har kollat runt lite men inte hittat nån som säljer dom för 2000:- Tips?
Om jag nu skulle köpa en sådan, kan jag då alltså bara ta en vanlig CD-R, bränna ut en DIV-X film och stoppa i spelaren? Många DIV-X filmer är väl större än 700Mb så då skiter det väl sig ändå? Får ju dela upp filmen och bränna fler skivor isf. Jobbigt men ändå billigare än att köpa en DVD-film i butik.
Undrar också var man köper billiga DVD-filmer på nätet? Har inte hittat nån sida som är direkt superbillig.
2 Guest(s)