October 29, 2002
***BESTÄLLD ENLIGT KONFIG PÅ SIDAN 2***
Hej folks,
under ett par veckor har jag suttit och letat de bästa delarna vad gäller pris vs prestanda/design/funktionallitet. Vi använder DGC som Hem-PC partner och de är ganska öppna vad det gäller delar och vilken tillverkare som används - dock skall de kunna köpa från de stora svenska distributörerna.
Det jag kommit fram till (som mitt önskemål);
> AOpen H600B MidiTower Black 350W ATX inkl 8 cm chassi fläkt (se recensionen här på NH)
> Asus P4P800 DELUXE I865PE (samma prestanda som I875 då detta kort har PAT)
> Intel Pentium 4 Northwood 2.6GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz (varför köpa större då det ändå ska klockas lite)
> Minne 1024 MB PC3200 DDR SDRAM (CL2 eller CL2,5) av bra kvailitet - gärna minnen från ex Samsung eller TwinMOS. 2 st 512MB DDR400/PC3200 (ska även fråga om Corsair, Kingston HyperX eller liknande - om de har dessa minnen i sina ordinarie inköpskanaler)
> Hercules 3D Prophet 9800PRO 128Mb DDR, Retail inkl Ravenshield och PowerDVD XP 4.0
> Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 7200rpm SATA
> 1.44Mb 3.5 floppy svart
> Plextor Premium CD-Brännare 52x32x52 IDE 'SVART' (DVD-brännare kommer nog inte att bli aktuellt då kvalitetsmedia idagsläget är ganska dyrt och regeringens eventuella planer på att beskatta media för att komma i bukt med piratkopiering gör att det känns bättre med en vanlig brännare med hög kvalitet)
> Samsung DVD-Läsare 16X IDE 'SVART'
> Windows XP HOME Svensk OEM inkl CD
> Samsung 959 NF 19" CRT (lägger ner jakten på den perfekta TFT:n då det känns så osäkert med garanti på döda pixlar och vad tillverkarna anger som responstid samt färgåtergivning om man tar en 16ms....)
> Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition SVART
> Logitech MX700
> Hercules XPS 2.100 Silver (2x12,5 sat + 1x35 sub)
> Montering/test av dator inkl installation av beställt OS
Har räknat lite och DGC bör kunna sälja detta för ca 19000 exkl moms (då har jag räknat med 1200 för montering och installation).
Om någon känner till en riktigt bra SVART 19" med 1280x1024@101Hz eller likvärdigt - let me know!
Vet ni nån del som är bättre till ungefär samma pris - let me know! Får jag ihop det här kostar den mig ca 290 kr i månaden inkl lite försäkringar (om jag skulle sluta innan tre år löser försäkringen ut mig).
Jaja...kommentera gärna. Blir fast anställd om ungefär två veckor, då ska jag skicka förslaget till DGC.
February 12, 2003
Logitech MX700 snacka om att du kommer att ångra dej om du tar det...
mycket bättre å ta MX500 så slipper du byta batterier varge vecka...
( å nu kommer väl en hel hög å säger att batterierna räcker flera veckor men de är nog bara för att dom bara har på datorn några minuter/dag för å kolla NH forumet =D )
-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-
October 18, 2001
**Svensson** wrote: Logitech MX700 snacka om att du kommer att ångra dej om du tar det...
mycket bättre å ta MX500 så slipper du byta batterier varge vecka...( å nu kommer väl en hel hög å säger att batterierna räcker flera veckor men de är nog bara för att dom bara har på datorn några minuter/dag för å kolla NH forumet =D )
Tjo!
Ehhh du killen man får med en laddstation så det är bara ladda den varje natt. 😡
Du har aldrig ägt en mx700 det märks.
Men satsta på 700:an den är guld värd.
March 29, 2003
**Svensson** wrote: Logitech MX700 snacka om att du kommer att ångra dej om du tar det...
mycket bättre å ta MX500 så slipper du byta batterier varge vecka...( å nu kommer väl en hel hög å säger att batterierna räcker flera veckor men de är nog bara för att dom bara har på datorn några minuter/dag för å kolla NH forumet =D )
Jag förstår inte vad du grundar ditt inlägg på.
Man behöver inte byta batterier, uppladdningsbara batterier + laddare. Och naturligtvis så laddar man musen medans man INTE använder den 🙄 .
Jag har haft min MX700 mus i snart två månader. Har inte upplevt något negativt om den. Fungerar utmärkt till spel. Hänger med som om det vore en mus med sladd. Inga förseningar alls. 8)
October 29, 2002
MrWeizel wrote: tycker du ska byta processorn till en 2,4a dom klockar mkt bättre än 2,6an... lr så tar du 2,8an, den klockar också bättre än 2,6an, framförallt om man kör kompressorkylning
sen så satsa på corsair-minnen, dom är ruskigt bra och klockvänliga så det räcker å blir över
Ska ju bara köra vanlig luftkylning...ska kolla runt lite vad man fått för resultat med 2,4 vs 2,6:an. Som jag sa...om dem kan få fram Corsair eller dylikt tar jag dem.
October 29, 2002
Redfaction wrote: Fan högtalarna är ju riktigt kassa.
Och det baserar du på egen erfarenhet? Använder mest headset ändå vid spel...
Ville bara ha ett par enkla och snygga (vad som är vackert är iofs upp till var och en) högtalare för lite musik och mina barns spelande.
October 29, 2002
Freeze wrote: ta bort sata disken o xp home kör med pro!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
SATA...ingen direkt prestandahöjare men slipper iaf IDE flat-kabel och får en teoretiskt bättre disk för samma pengar.
Pro vs Home...har Pro hemma i fall jag ändrar mig...mest för att spara pengar tog jag Home.
September 4, 2002
Du vet inte alls vad du pratar om.
Du kan inte annat än bli nöjd med MX700!
March 29, 2003
Beex wrote: [quote=**Svensson**]Logitech MX700 snacka om att du kommer att ångra dej om du tar det...
Du vet inte alls vad du pratar om.
Du kan inte annat än bli nöjd med MX700!
MX700 :worshipp: :worshipp:
July 28, 2003
November 1, 2002
July 28, 2003
November 7, 2001
Vapo wrote: Om någon känner till en riktigt bra SVART 19" med 1280x1024@101Hz eller likvärdigt - let me know!
Mitsubishi Diamond Pro 930 - mycket bra skärm.Har också tex extrafunktion som "Super Bright" som dubblar ljusstyrkan bra om det är ljust i rummet el. mörka CS-kartor od.
Finns i SVART.
http://www.necmitsubishi.com/p.....MITSUBISHI
October 29, 2002
Nu med uppdaterad delar enligt vad DGC kan leverera från sina ordinarie inköpskanaler och distributörsavtal.
> DGC miditower chassi (kylfläkt 92mm 40cfm Kull) med 300W nätagg (120 mm fläkt i botten, tillverkare nätagg är FSP Group, http://www.fsp-group.com.tw)
> ASUS P4C800 i875 Deluxe mobo
> Intel Pentium 4 - 2.8Ghz, Hyper-Threading, FSB 800 (m std kylning)
> Samsung Org PC3200 minne, 2x256MB
> Seagate 120GB 7200RPM 8MB cache IDE HD
> DVD-ROM 16x och 52x24x52 brännare från LG
> HIS ATI 9800Pro 128MB
> XP Home
> Creative I-Trigue 3300 högtalare
> Logitech t-bord och MX700 mus
> Samsung 959NF 19"
Va tycks??
November 7, 2001
Vapo wrote: Nu med uppdaterad delar enligt vad DGC kan leverera från sina ordinarie inköpskanaler och distributörsavtal.
> DGC miditower chassi (kylfläkt 92mm 40cfm Kull) med 300W nätagg (120 mm fläkt i botten, tillverkare nätagg är FSP Group, http://www.fsp-group.com.tw)
> ASUS P4C800 i875 Deluxe mobo
> Intel Pentium 4 - 2.8Ghz, Hyper-Threading, FSB 800 (m std kylning)
> Samsung Org PC3200 minne, 2x256MB
> Seagate 120GB 7200RPM 8MB cache IDE HD
> DVD-ROM 16x och 52x24x52 brännare från LG
> HIS ATI 9800Pro 128MB
> XP Home
> Creative I-Trigue 3300 högtalare
> Logitech t-bord och MX700 mus
> Samsung 959NF 19"Va tycks??
Tjaaaaa.........
Skojar bara ser ruggigt ut . Men du kanske skulle satsa på en Maxtor 120GB SATA HD i stället ? Kolla http://www.Tomshardware.com för review . Dom är inte så mkt. dyrare . hf!
1 Guest(s)