November 7, 2001
Redfaction wrote: SATA är ju bara onödigt.
Onödigt ? Du pratar som du har förstånd till det 😉 . SYRE,SEX och SPRIT är nödvändigt och - SATA hårddiskar . Nä men allvarligt,köper man ett sånt toppsystem och vill ha det bästa så varför inte satsa på SATA ? Det är SNABBT som fan och har SÄKER överföring (ingen interferens à la IDE) och kostar inte skjortan . Det är dessutom morgondagens gränssnitt = bra SERRU.
November 7, 2001
Redfaction wrote: SATA ger ännu ingen prestandaförbättring serru eller jo en disk finns ju men den är löjligt liten (Raptor).
Tom och jag är då överens
November 7, 2001
Redfaction wrote: Och vad fan skulle det där bevisa??
Inte att det är värt att köpa en SATA iallfall.
Det bevisar b.la. att du inte har koll Maxtor 120GB SATA hårddisken är oerhört bra vid testen på Tom´s.Den har också andra fördelar t.ex att SATA kablarna är mycket tunnare = bättre luftgenomflöde+ingen interferens som IDE kablarna ger dessutom så är garantin 2 år (EU-regel) och inte 1 år som det står i artikeln.
Försök hjälpa killen i stället för att skriva tjafsiga inlägg.
June 27, 2002
shutin wrote: [quote=Redfaction]Och vad fan skulle det där bevisa??
Inte att det är värt att köpa en SATA iallfall.
Det bevisar b.la. att du inte har koll Maxtor 120GB SATA hårddisken är oerhört bra vid testen på Tom´s.Den har också andra fördelar t.ex att SATA kablarna är mycket tunnare = bättre luftgenomflöde+ingen interferens som IDE kablarna ger dessutom så är garantin 2 år (EU-regel) och inte 1 år som det står i artikeln.
Försök hjälpa killen i stället för att skriva tjafsiga inlägg.
Men lilla du är du blind??
Hur stor skillnad är det? Du lär inte märka ett skit, sen är det ju så att smarta människor kör med runda kablar. Det är ju du som har noll koll din noob
October 29, 2002
Vapo wrote: [quote=Freeze]ta bort sata disken o xp home kör med pro!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
SATA...ingen direkt prestandahöjare men slipper iaf IDE flat-kabel och får en teoretiskt bättre disk för samma pengar.
Pro vs Home...har Pro hemma i fall jag ändrar mig...mest för att spara pengar tog jag Home.
> Jag har redan kommenterat SATA vs IDE...som jag skrev - teoretiskt bättre disk.
> Redfaction...höj din nivå på inläggen och håll dig till ämnet tack.
October 29, 2002
(http://www.hexus.net/content/r.....s_list.php -> Miscellaneous -> FSP FSP300-60ATV (PF) ATX PSU
"Overall 9/10"
"The FSP keeps a solid voltage at high load and doesn't mind powering all the components in the test rig for hours on end. I've not had cause to remove it since I finished the testing and there it'll stay for as long as possible since it does what's asked of it and it's quiet."
(test riggen bestod av P4 3.0 stabil @ 3.68 vid full last, 9700pro och bla fyra scsi enheter)
Ska inte överklocka fruktansvärt mycket, kanske 15-20% på cpu och moderat superstabil oc på 9800:an. Har inga rekordförsök i sikte.
October 29, 2002
Då var den beställd enligt nedan konfig;
Chassi: DGC miditower chassi (kylfläkt 92mm 40cfm Kull), 300W nätagg med 120 mm fläkt i botten (ultra quiet)
Moderkort: ASUS P4C800 i875 Deluxe
( HyperThreading, PAT, DDR400, AGP 8x, 5 PCI platser, 2 UATA och 2 SATA, 10/100/1000 LAN, 2 Firewire, 6-kanals ljud AC97 SPDIF, AI Overclocking )
Processor: Intel Pentium 4 - 2.8Ghz, Hyper-Threading, FSB 800 (m std kylning)
Internminne: Samsung Org PC3200/DDR400 minne, 1024MB (2x512MB)
Hårddisk: Seagate 120GB 7200RPM 8MB cache SATA
DVD-Brännare: NED ND-1300
Grafikkort: Hightech ATI 9800Pro 128MB
Operativsystem: Windows XP Home
Högtalare: Creative I-Trigue 3300
Inmatning: Logitech Internet navigator t-bord och MX700 trådlös mus
Skärm: Samsung 959NF 19" CRT, 1280*1024 @ 101Hz
😀
Räknar med leverans om ca tre veckor.
2 Guest(s)