August 23, 2001
Min nuvarande H/K-27 klarar inte utav att spela upp brända filmer, har testat ett flertal olika kvalitets skivor (TDK, Verbatim, HP-röda) Men samma fel på alla skivor, ljudet och sedan bilden hackar. Så nu ska jag köpa mig en ny.
Så jag behöver tips på en bra DVD som kalrar utav brända skivor.
Ser gärna ett den finns hos BRL då jag kommer lämman igen min nuvarande DVD där och skulle bli enklare om jag kunde byta bara.
February 2, 2005
Har själv en Yamaha S550 som sväljer allt jag ger den, DVD+R, DVD-R, DivX, mp3 mm. BRL har nyare versioner S557/S559 men dessa borde inte vara sämre.
Skivor som en Sony och någon budget Clasohlson spelare klagar på har min läst utan problem. Enda negativa är att det tar tid att starta den, läs 5-6 sekunder, och att mata ur skivor. Detta kanske är förbättrat i de nya versionerna?
August 23, 2001
p0lser wrote: Har själv en Yamaha S550 som sväljer allt jag ger den, DVD+R, DVD-R, DivX, mp3 mm. BRL har nyare versioner S557/S559 men dessa borde inte vara sämre.
Skivor som en Sony och någon budget Clasohlson spelare klagar på har min läst utan problem. Enda negativa är att det tar tid att starta den, läs 5-6 sekunder, och att mata ur skivor. Detta kanske är förbättrat i de nya versionerna?
Jag har kollat lite på Yamaha DVDS559 2T men har även kollat lite på Pioneer DV-490s, så får se imorgon då.
För har fått bud på den också ska klara av det mesta.
July 11, 2006
Jag har haft Pioneer sen första stationära DVD spelaren kom ut. Har aldrig upplevt några missljud av något slag.
Så om jag vore dig Bjornsson skulle jag välja följande : Pioneer DV-696S
Lite comments på DVDr-help :
http://www.videohelp.com/dvdpl.....38;hits=50
/Homie
February 2, 2005
Redfaction wrote: Yamaha använder ju Pioneer spelare som bas, Pioneers mekanism låter illa, vet ej om Yamaha har isolerat den ytterligare.
Kan tillägga här att jag aldrig har blivit störd av oljud från min yamaha spelare.. Låter inget vid varken kapittel byte eller spolning, inte hörbart vid lyssnings positionen iaf.
1 Guest(s)