July 1, 2003
Hejsan!
Tänkte att det är dags med en liten uppgradering på datorn. Tänkte ta och byta ut det grafikkortet jag har som är geforce 6600gt till ett geforce 8600gt. Sen ska jag köpa 1gig minne och windows vista.
Har inte hört så mycket om geforce 8600gt. Är det bra och tror ni man märker skillnad mot mitt gamla. Spelar mest World of warcraft. Tror ni att att det kommer räcka ?
/mvh Krille
July 1, 2003
jo det skulle jag kunna göra fast anledningen till att jag vill har ett 8600gt är att dom finns med utan fläkt. Tror inte det finns något 8800 som inte har fläkt. Fast man kanske skulle strunta i att köpa grafikkort och bara köpa vista och ram. Sen vill jag helst inte har ati. Har alltid haft geforce och är van att ställa in inställningar med dom korten.
March 11, 2003
kRiLLo wrote: jo det skulle jag kunna göra fast anledningen till att jag vill har ett 8600gt är att dom finns med utan fläkt. Tror inte det finns något 8800 som inte har fläkt. Fast man kanske skulle strunta i att köpa grafikkort och bara köpa vista och ram. Sen vill jag helst inte har ati. Har alltid haft geforce och är van att ställa in inställningar med dom korten.
Har du bra drag i lådan, så har Thermalright en nice kylare, HR-03 plus, som kan kyla ett 8800gts passivt. Monterade en sådan i brorsans låda häromdagen, och den är väldigt trevlig. Vi satte iofs en 92mm pabst på den, men glömde koppla in den de första tre timmarna......
March 11, 2003
Mean Machine wrote: 8800GTS låter inte mycket, jag kan sätta örat till kylaren utan att knappt höra fläkten. Visst, den hörs, men mycket, mycket svagt. 🙂
Och du har en Delta eller Vantec Tornado på processorkylaren, eller? Hela anledningen till att vi bytte, var att vi tyckte den lätt mycket.;)
Men visst, den har ett dovare, mindre irriterande ljud än många andra.
2 Guest(s)