May 17, 2002
Jag har aldrig tidigare tyckt om de få abit-moderkort jag kommit i kontakt med men efter den senaste incidenten så måste jag säga att jag har ändrat mig.
Jag köpte efter Nh-rekomendation ett ABIT IC7. Installationen av moderkortet gick ovanligt smärtfritt, dock så följde det inte med några IDE-kablar till kortet. Ett par mail senare till både Abit och Komplett så ramlade det ned ett gäng kablar från både Abit och Komplett. Nu någon månad efter att jag började använda kortet så rasade NB-fläkten, ett mail och vipps så ligger det en ny i brevlådan.
Allt jag fått har jag fått snabt och utan trassel, detta tycker jag är ovanligt och mycket bra.
Jag väntar nu spännt för att se hur det går med med mitt ej fungerande nätagregat som jag snällt har skickat in till DB. Kan de nå upp till kompletts nivå eller kommer jag skapa en "DB är ond"-tråd?
May 17, 2002
keffing wrote: [quote=Krqagyzzz]dock så följde med några IDE-kablar till kortet. Ett par mail senare till både Abit och Komplett så ramlade det ned ett gäng kablar från både Abit och Komplett.
najs... du hade kablar och fick ännu fler!
jaja, jag fattar att du missade "inte"
ah, tack. Det faller lätt bort lite ord ibland.
March 27, 2003
keffing wrote: [quote=Krqagyzzz]dock så följde med några IDE-kablar till kortet. Ett par mail senare till både Abit och Komplett så ramlade det ned ett gäng kablar från både Abit och Komplett.
😛
Okej för att dom har bra support men korten verkar ju gå sönder titt som tätt... 🙄
May 17, 2002
Adam wrote: [quote=keffing][quote=Krqagyzzz]dock så följde med några IDE-kablar till kortet. Ett par mail senare till både Abit och Komplett så ramlade det ned ett gäng kablar från både Abit och Komplett.
😛
Okej för att dom har bra support men korten verkar ju gå sönder titt som tätt... 🙄
jo, men än så länge så har kortet fungerat hyffsat iaf.. inget större fel förutom att det integrerade nätverkskortet är dött samt att en pci-port är inkompatibel med allt jag matar den med, men det kanske är jag som är kass...
June 23, 2002
Adam wrote: [quote=keffing][quote=Krqagyzzz]dock så följde med några IDE-kablar till kortet. Ett par mail senare till både Abit och Komplett så ramlade det ned ett gäng kablar från både Abit och Komplett.
😛
Mitt Abit AI7 har fungerat felfritt i 1år nu förrutom att jag fick byta ut NB-fläkten.
March 27, 2003
Krqagyzzz wrote: jo, men än så länge så har kortet fungerat hyffsat iaf.. inget större fel förutom att det integrerade nätverkskortet är dött samt att en pci-port är inkompatibel med allt jag matar den med, men det kanske är jag som är kass...
Kablar saknas.
Fläkten pajjar.
En PCI funkar inte.
Nätverkskortet är dött.
Jag tycker inte det verkar bra.. 🙄
Men men, huvudsaken är att du är nöjd med kortet/supporten! 😉
December 18, 2002
Adam wrote: Kablar saknas.
Fläkten pajjar.
En PCI funkar inte.
Nätverkskortet är dött.Jag tycker inte det verkar bra.. 🙄
Vem använder en enda PCI plats nuförtiden? Det mesta idag finns ju "onboard".
Att inte nätverkskortet funkar kan vara herrn där bakom som har fifflat till det.
Som han sa(?!).
March 27, 2003
GooGeL wrote: [quote=Adam]Kablar saknas.
Fläkten pajjar.
En PCI funkar inte.
Att inte nätverkskortet funkar kan vara herrn där bakom som har fifflat till det.
Som han sa(?!).
Okej okej, jag anser dock fortfarande att grejorna ska funka när man köper dem... Du verkar ha en annan åsikt dock... 🙂
May 17, 2002
Adam wrote: [quote=GooGeL][quote=Adam]Kablar saknas.
Fläkten pajjar.
En PCI funkar inte.
Som han sa(?!).
Okej okej, jag anser dock fortfarande att grejorna ska funka när man köper dem... Du verkar ha en annan åsikt dock... 🙂
jag är nöjd, det har fungerat bra om man bortser från vissa saker...
October 25, 2003
Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Jag har ett IC7-G, och är grymt nöjd.
Har allt jag behöver, och det är stabilt och bra.
Slängde iväg ett mejl till dem ang. min nbfläkt jag med efter denna tråd, den rasslar och har sig, hoppas jag får en ny...
May 17, 2002
Tindy wrote: Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Har allt jag behöver, och det är stabilt och bra.Slängde iväg ett mejl till dem ang. min nbfläkt jag med efter denna tråd, den rasslar och har sig, hoppas jag får en ny...
skicka med serinummret på moderkortet bra...
October 25, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Tindy]Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Har allt jag behöver, och det är stabilt och bra.Slängde iväg ett mejl till dem ang. min nbfläkt jag med efter denna tråd, den rasslar och har sig, hoppas jag får en ny...
skicka med serinummret på moderkortet bra...
Okej, nu har jag redan mejlat, men jag får väl ett svar, och vill de ha nummret så ger jag dem det då.
June 23, 2002
Tindy wrote: Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Softare att köra Zalman's passiva nbkylare. 50kr och funkar utmärkt.
May 7, 2004
macrus wrote: [quote=Tindy]Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Ja, men vid överklockning så öker tempen på nordbryggan. Vet inte om det då är så rekommenderat att köra en passiv kylare.
October 25, 2003
macrus wrote: [quote=Tindy]Abits NBfläktar är RIKTIGT kassa, dock så är det det enda dåliga med deras kort.
Jo, men jag har inga monteringshål i mobot, och jag vill inte limma fast den så...
1 Guest(s)