February 23, 2004
Någon som handlat där förut utan problem? Jag har nämligen beställt ett moderkort där men börjar bli jävligt förbannad på dem nu... Jag kollade upp via pricerunner vilka som sålde mobot billigt, och då var netikett den 3e billigaste. Jag valde den för butiken verkade seriös och att den fått bra betyg via pricerunner. Men de betygen litar jag inte på längre...
Det hela började med att jag beställde ett moderkort ca 23:00 på nyårsafton. De hade 26st i lager innan jag beställt. Jag väntade på bekräftelsemail med ordern inkl. kolli-id samt min login-information då jag handlade där för första gången. Det kom inget, så jag antog att de kanske var lite "gammalmodiga" och inte hade en autoreply-funktion utan skötte detta manuellt... Så jag väntade fint till måndagen (1a arbetsdagen efter nyårshelgen). Kom inget då heller, så på kvällen skickade jag iväg ett email och undrade hur det kommer sig. De svarade relativt fort, redan kl.02:00 typ och skrev att deras mailserver kraschade mellan jul och nyår. Men min beställning hade kommit in och han sa att han skulle vara förvånad ifall mobot inte lämnat deras lager i måndags, men han skulle kolla upp det med lagret iaf och återkomma (det fanns inga lev.problem med mobot).
Jag väntade men ingen återkom... han återkommer fortfarande... Det står på deras hemsida att lev.tiden inom Stockholmsområdet är 1-2dagar och 3-4 utanför, alltså gäller det sistnämnda mig. Så i onsdags mailade jag dem och bad dem snällt om mitt kolli-id så länge (i väntan på att de fått igång mailservern som hanterar autoreplys) då mobot kan finnas på mitt uthämtningsställe. Men de svarade inte. Tänkte att mailet kanske inte kom fram pga ngt, så jag skickade igen i torsdags. Ingen svarar fortfarande. Nehepp, vid detta tillfälle var jag måttligt sur på dem och skickade ett mail igen både till deras info-mail samt till support-mailen och skrev att jag tappat förtroendet för dem, de svarar inte etc... Det konstiga är att deras s.k. support-mailadress inte ens existerar fast det står på hemsidan. Ibland så kommer man inte ens in på deras hemsida, som förregår och idag. De har inget telenr man kan ringa, det står på deras hemsida att de inte tycker det är bra med telenr för kunden får oftast vänta länge i kö etc.
Nu har det alltså gått 4 arbetsdagar (fredag var ju röd dag) och på måndag blir det den femte. Det är inte bara det att mobot kanske är försenat en dag eller så, men varför i helv svarar de inte på mail, deras hemsida är nere i timmar emellanåt etc. Första gången jag maila dem verkade de seriösa och så men nu... Jag tänker ALDRIG köpa något mer där iaf, den saken är säker och jag kommer nog skriva om detta på pricerunner och sätta sämsta betyget på dem.
Om jag inte får papir från posten på måndag så vettifasen vad jag skall göra? Det går inte längre att få tag på dem och för varje mail jag skickar och de inte svarar så blir jag allt "icke-gladare" 👿 Jag kunde ju ha köpt det på något annat ställe vid detta laget och fått det t.o.m. Men "problemet" är ju att mobot kanske ligger på mitt uthämtningsställe och ifall jag beställer från annat ställe så är det ju mitt "problem" att skicka tillbaka deras mobo sen 🙁 Fast om jag varit säker på att den inte kommit fram så hade jag avbeställt.
Det blev lite långt... Så har någon erfarenhet av netikett.se? Vad tycker ni att jag ska göra? Blir så jäkla sur på såna här butiker så det är inte sant, betalar fasen i mig hellre någon hundring mer än att återuppleva detta...
Edit: Nej, deras mail har inte hamnat som spam, utan de har ej svarat (förutom på det 1a)
February 21, 2003
torsdagen var ju dagen före röd dag osså
du har nog valt sämsta tänkbara tidpunkt att handla vad det gäller posten
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 23, 2004
Ja, det är jag medveten om, men det är inte lev.tiden som jag är mest sur på för det är ju klart att det kan ta någon dag extra vid dessa tider. Att varan levereras är ju till stor del postens ansvar också, inte netikett:s. Det är det att dem inte svarar på mail längre. Företaget är helt okontaktbart. Visst kan det ta en dag eller så att få tillbaks mail från företag, men inte såhär lång tid. Aja, får se om papiret anländer i min brevlåda idag.
1 Guest(s)