February 9, 2002
Såg att de hade sänkt priset på den här modellen med kontantkort (siba), så jag tänkte fråga de som har erfarenhet av den om de är nöjda.
Känsla (plastig?) ?
Batteriet - försämras det snabbt (vissa telefoners batterier går ju knappt att använda efte 6 mån)?
Öh, tja, vetifasen vad mer jag ska fråga om...
July 1, 2002
Det där med batterier är för att många laddar batteriet innan det är urladdat , och om man laddar batteriet om och om igen hela tidne innan det är ur laddat så skapar man en ny Nivå för batteriet. Dvs att om du tankar batteriet hela tiden när det är halva kvar på det så förstör du dess kapacitet och livslängd , och jo den mobilen du menar är soft tycker jag , Jag sitter på Ericssons nyaste telefon just nu så.
February 9, 2002
Ok, den låter ju helt ok då.
Men såg precis en underlig grej: batteriet är inbygt.
Vad menas med det? Att man inte kan byta ut batteriet när (om) det börjar bli dåligt, annat än möjligtvis till överpris hos någon av Ericssons autktoriserade "batteriutbytare"? Eller?
July 17, 2002
Jag har kört t-65 dagligen sedan mars och är mycket nöjd. Batteriet är inbyggt men det ska tydligen inte vara så svårt att byta. Man pajar nog garantin om man byter själv, men garantin är ju bara ett år iaf så...
Annars tror jag inte det är så himla dyrt att byta på ett auktoriserat ställe, jag skulle iaf inte köpa något annat än orginal. Har provat både orginal och pirat till min T-18s, och min gamla 337:a. Det är/var skilnad på grejorna, helt klart.
February 9, 2002
Tja, struntar i hur många som har den.
Men jag kollade vad det skulle kosta att byta det - 415 kr för batteriet, och verkstan tog 315 kr för bytet = 730 kr.
Inte lite stålar - en halv telefon.
Det sura är också att det inte verkar att gå och få tag på originalbatterierna (för 415 kr) utan att man låter verkstan installera dom. De jag kollade med säljer de inte utan installation...och ericsson förbjuder tydligen återförsäljning utan installation hos sina reparatörer.
Men ett plagiat kanske går att få tag på hos classe - ska kolla med dom.
December 2, 2001
skitskön telefon... köpte min för kanske 3 månader sen... men det har hängt sig en gång... och den är lite seg i menyerna men med en mjukvaru uppdatering så har jag hört att det ska vara fixat... har inte gjort det med min än men jag ska... annars e den helt klart bästa luren jag haft :heart:
1 Guest(s)