January 11, 2008
Tjo.. Tänkte bara tipsa er om en sak.
Köpte en LCD tv på ONOFF..o vart lite småtrött när den nån vecka senare reades för 2000:- kr mindre..slängde iväg ett mail till deras kundsupport o frågade om prisgarantin gällde gentemot dom själva.
Japp..vart svaret..var bara o ta kvittot o åka in o hämta 2000:- spänn..inte illa va ?
Så det gäller o kolla deras reklamblad..det kan löna sig.. 😀
//Who2
January 11, 2008
Poontus wrote: OnOff med flera liknande affärer har väl 30 dagars prisgaranti som gäller mot dom sälva och andra i 30 dagar frammåt om jag inte minns helt fel.
Det enda dom säger ang. prisgarantin är :
"Vår prisgaranti gäller i 30 dagar om du tar med dig kvitto och kan visa på att varan kan köpas billigare någon annanstans"
Står ju ingenstans att det gäller mot dom själva..va därför jag vart så förvånad.
//Who2
January 11, 2008
Poontus wrote: vet att det hra ståt eller sagts själva om antingen Siba, computer city, elgiganten eller onoff för runt 10 år sedan när jag handlade där lite oftare.
Ursäkta men..??
O vad menar du att det har med det här att göra..??
Vad som sas eller skrevs på nån av x affärer för 10 år sen..?
//Who2
August 16, 2003
samma affärer, samma affärsidé, köper du en skärm för 5000 dom säljer för 3000 veckan efter, du känner dig lurad om du inte får 2000 tillbaka, dom vill ha nöjda kunder. men det blir väl långt att skriva om dom skriver ut alla vilkoren.
det enda som jag vet har ändrats är att elgiganten togbort sin 200% prisgaranti (sänkte till 100%) och att onoff vad jag vet har blivit slappare, innan så skulle dom ha exakt butik med telefonnummer och ringa och kontrollera, svarade ingen hos det andra företaget så fick man inte lägre pris.
1 Guest(s)