February 6, 2005
Hej!
Tänkte införskaffa mig lite mera utrymme!
Vad ska man köpa vill ha minst 250gb och inte över 1500kr
Har en: http://komplett.se/k/ki.asp?sku=307913
Funkar väldigt bra men låter lite, inte mkt men lite! Det hörs när den arbetar.
Ska man införskaffa sig en intern eller extern?
August 23, 2001
Json_81 wrote: En extern disk är inte gjord för att stå på 24/7. Tanken med externa diskar är att du kopierar det du ska, sen stänger av den.
Ett alternativ är att du köper en intern disk och ett "chassi" som gör om disken till extern vid behov.
varför är inte en extern disk det?
Eller vilken typ av extern disk menar du?
Köpte nyligen en WD 320Gb extern med LAN anslutning och den borde väl kunna stå på 24/7 utan problem?
December 17, 2005
Bjornsson wrote: [quote=Json_81]En extern disk är inte gjord för att stå på 24/7. Tanken med externa diskar är att du kopierar det du ska, sen stänger av den.
Ett alternativ är att du köper en intern disk och ett "chassi" som gör om disken till extern vid behov.
Köpte nyligen en WD 320Gb extern med LAN anslutning och den borde väl kunna stå på 24/7 utan problem?
Klart en extern pallar att stå på 24/7, känner flera som har externa som står på dygnet runt utan problem. Även min stog på dygnet runt när jag hade den.
August 11, 2005
Många externa diskar har ju helt vanliga hdd:n i sig ju.
Men json har lite rätt, i och med att kylningen inte är den lika optimal som hos en intern disk så är det bäst att en extern inte står på hela tiden. Men det betyder däremot inte att den inte klarar av att stå på 24/7.
November 22, 2001
Bjornsson wrote: [quote=Json_81]En extern disk är inte gjord för att stå på 24/7. Tanken med externa diskar är att du kopierar det du ska, sen stänger av den.
Nå, det gäller ju inte alla externa diskar. En lan-disk bör ju vara gjord för att stå på jämt. Men de vanlig diskarna är inte det, just pga värmeutvecklingen.
Visst går det, ett tag. Och de som har tillräcklig kylning (såg ett test på sweclockers för länge sen, det skiljer enormt mycket mellan olika modeller) kan ju klara det.
January 20, 2002
Detta är annars ett alternativ.
Ska jag använda mig utav på min nya HTPC burk:
1 Guest(s)