October 16, 2002
Kolla runt lite på dataparadiset.se å såg att dom hade prisgaranti på "datorpaket" slängde ihop en data dära och en som jag tyckte va likvärdig hos datorbutiken.com. Men sen när de väl kom till kritan verkade de inte gälla.
Titta hära för att se. http://barre.serveftp.net/user.....und/dp.txt
NÅgra kommentarer ?
October 16, 2002
January 6, 2002
Han prutade med dig i ett av mailen ju
...Om Du verkligen är seriöst intresserad att köpa detta av oss omgående
så gör en kundvagn på exakt det Du vill ha ifrån oss med våra
artikelnr, säg gärna exakt vad Du vill betala för att Du skall slå
till & vi skall få ordern så kan jag se om det finns något att tälja
på...
September 18, 2002
nåt jag alltid undrat över är:
säg att datorbutiken höjer priset på en 120 giggare och sen gör resten det oxå, men... varför höjer/sänker de priset? jag menar en sak som dom har i lagret är väl redan köpt från deras håll? och även om dollarn/räntan/blabla går upp och ner så borde en lagrad vara inte gå upp/ner i pris så ofta som det gör? det äer bara den här marknaden som en pryl kan kosta mer nästa vecka, tänk dig själv att gå och handla en skiva, veckan efter kostar den en tia mer, och veckan efter det har den gått upp tjugo.... jidder? det verkar då för mig som om dom har nån sorts koll på vad den andra gör med sina priser osv, och äntlingen fåttt ner dom löjliga fraktkostnaderna, när man betalar ca 200 för att få hem en hårdisk känns det lite löjligt...
January 6, 2002
Eftersom det är så dålig lönsamhet inom datorområdet så tar inte företagen särskilt många enheter i lager, priserna sjunker oxå väldigt snabbt. Så har de köpt in ett stort lager så kan deras inköpspris helt plötsligt bli det pris som konsumenten anser vara skäligt. Alltså kommer affären då att göra en förlust. Pga lagerhållningen.
Litet lager -> köpa in oftare ->man märker av prissvängningar snabbt
Sen kan det ju oxå vara mycket möjligt att det finns kartellbildningar mellan de olika företagen.
November 4, 2001
Vad är det för jävla prisgaranti?
Skyller på att datorbutiken får in billiga leveranser och att oneshop gör dålig förtjänst på deras produkter. Vad har det med garantin att göra, det är väll priserna som är väsentliga. Desutom spelar väll inte garanti och dylikt in, när det gäller prisgaranti.
Ifall de uppträder så här, är han en mytoman som påstår att de inte har haft "1 enda kund som inte varit nöjd på 17år"!
June 20, 2002
hmmm... lustig kille...
Där har vi ett företag som inte får mig som kund iallafall...
försöka undslippa prisgarantin genom att skylla på att de lever på små marginaler, och genom att baktala konkurrenterna...
ge honom svar på tal och släng upp de på http://www.svartalistan.com så ska nu nog se att det blir fart på de... 😀
btw, när vi snackar om svarta listan... "Kommentarer från företaget: Han fullständigt ljuger!!! Ljuger!!!”
Han måste vara ”spion” från en våra konkurrenter för att försöker förstöra DataPrince! " Peter Liu på Dataprince... han är helt sanslös... 😀
2 Guest(s)