February 4, 2002
Jag fick hem grejer som jag har beställt från en postorderfirma för några dagar sedan. Jag valde hemleverans.
Nu fick jag allt utom kylpasta som skulle ha funnits i paketet, vilket även står med på fraktsedeln. Jag fick lösa ut paketet mot potförskott vilket var halva priset mot vad det igentliga priset skulle vara.
Med på fakturan finns 2 inbetalningslappar. Den ena har ett belopp på hela ordersumman och den andra utan något belopp alls.
Väntar dom sig att jag ska betala in resterande belopp med inbetalninglappen eller ska jag vänta och se om dom upptäcker felet ?
Har ni varit med om något liknande ?
[ Detta Inlägg ändrades av: leffman den 2002-03-16 16:01 ]
May 23, 2001
Har också fått 2st lappar men då fick jag 2st paket också (chass+resten) även där var det bara 1st lapp som summan stod på och som användes som inbetalningslapp.
Låter ju skumt att du fick lösa ut paketet för halva summan? Kan ju vara posten som har gjort fel eller så stod det fel på inbetalningslappen? Du skulle ju kunna vara lite kall och ta det lugnt ett par dagar och sen ta kontakt med komplett och lite försiktigt förhöra dig om kylpastan, och se om dom säger något. Risken är ju att du väcker den björn som sover..... och att du får hosta upp pengarna i onödan..... å andra sidan så blir det knepigt om dom kommer på det själva och du inte sagt något...
Är det mycket pengar så kan du ju bara spela dum, och fixa kylpastan elsewhere...... och kontaktar dom dig sen så spelar du som sagt bara dum och kollar läget, visar det sig då att du nog är tvungen att hosta upp pengarna så förlorar du ju inga pengar iaf.
Beror ju på ditt samvete och din förmåga att spela dum (eller smart, är ju faktiskt inte ditt jobb att rätta till deras misstag).
Blev ju en hel uppsats 😀
It's up to you man, but don't do the crime if you can't do the time 😀
February 4, 2002
>1st lapp som summan stod på och som >användes som inbetalningslapp
Fick du betala dina grejer mot p.f eller inbetalningslappen ?
Jag fick ju betala halva summan med p.f och sedan fanns hela summan med på inbetalningslappen med.
Jag får avakta på att dom ev. kontaktar mig och i så fall kräva att dom skickar mig kylpastan innan jag betalar in x tusen kronor.
November 4, 2001
On 2002-03-15 19:49, Leffman wrote:
>1st lapp som summan stod på och som >användes som inbetalningslappFick du betala dina grejer mot p.f eller inbetalningslappen ?
Jag fick ju betala halva summan med p.f och sedan fanns hela summan med på inbetalningslappen med.
Jag får avakta på att dom ev. kontaktar mig och i så fall kräva att dom skickar mig kylpastan innan jag betalar in x tusen kronor.
Hur mycket motsvarar variabeln? Bara allmänt intresserad
[ Detta Inlägg ändrades av: PHaT chrippaz den 2002-03-15 20:00 ]
1 Guest(s)