Fel på TV|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fel på TV
Babrakbarbar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 128
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 4, 2012 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Såhär är det, jag köpte en ny LCD Tv på netonnet och trodde den skulle vara bra eftersom den hade fått så många bra recensioner. (dom har det inte framme i butiken så man kan se det på riktigt)
När jag tog hem tv:n och titta på film och tv-kanaler märkte jag såsmoningom att nåt var inte rätt med Tv:n, bilden var liksom hackig som när man kollar på youtube och den laggar ibland fast här var det som att videon spelades upp med olika hastighet (ibland långsamt ibland snabbt). Jag tog tillbaka TV:n till netonnet och beskrev problemet och dom sa att jag bara kunde skicka den till en verkstad där dom skulle titta på det.
3 dagar senare fick jag sms om att jag kunde komma och hämta den, när jag kom dit bad jag dom sätta på TV:n så jag kunde se om dom hade lagat den, men det var precis samma sak som innan och när jag sa det till dom så säger dom att dom kan skicka det tillbaka men att jag kommer få betala avgift ifall dom inte hittar nåt fel på Tv:n, och dom vill heller inte erkänna att dom ser felet. Jag och andra som varit hos mig och sett på tv:n håller med att det är nåt fel, vilket är oacceptabelt när man köper en ny TV som ska enligt specifikationer ha 100Hz uppdateringsfrekvens. Så jag undrar ifall man kan ta TV:n till en annan affär eller nåt ställe som kollar upp det och bekräftar problemet innan man vänder sig till ARN?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1284733
November 4, 2012 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Testat att stänga av bildförbättringsfunktionerna? plasma eller LCD?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Babrakbarbar
Medlem
1284736
November 4, 2012 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

LCD, jag har testat med att stänga avv alla egenskaper och mixtrat med allt som går att ändra på men det hjälper inte, Jag känner att det är uppdateringsfrekvensen som är låg och bilden blir hackig, jag har ägt en del datorskärmen och märkt skillnad mellan 60Hz och 100Hz, denna skärmen utges ha 100Hz bildfrekvens men jag tror inte den är mkt mer än 30Hz.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1284738
November 5, 2012 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

Finns ingenTV LCD med mer än 60hz (vad jag vet), de som anger mer är bara en funktion som dubblar frames. När du säger yuotube så gissar jag på htpc, vilket grafikkort och kör du senaste drivrutinerna?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1284742
November 5, 2012 - 5:18 am
sp_Permalink sp_Print

Ang youtube så kan det vara en smartTV men inbyggda appar, jag har det.

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
1284744
November 5, 2012 - 7:31 am
sp_Permalink sp_Print

Har du ens läst vad han skrivit bjorsson?

Du har väl ångerrätt? Lämna tillbaka den om du inte får den fixad!

Bjornsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1910
1284745
November 5, 2012 - 7:33 am
sp_Permalink sp_Print

Var mer ett svart till CTRL 🙂

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
1284746
November 5, 2012 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Hehe ser det 🙂

Babrakbarbar
Medlem
1284753
November 5, 2012 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tog först ut tv:n när det hade gått mer än 1 månad så jag hade inget ångerrätt längre.

Babrakbarbar
Medlem
1284754
November 5, 2012 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tog först ut tv:n när det hade gått mer än 1 månad så jag hade inget ångerrätt längre.

Här är länk till tv:n : Andersson LED4661FDC PVR LED-TV med 100Hz och inspelningsfunktion,
Ni har missförstått mig när jag tog upp youtube, jag menade att bilduppspselningen från t.ex usb minne med film som jag stoppar i Tv:n eller från tv kanaler som jag kollar på har dålig uppdaterings frekvens och jag tog youtube som exempel när det laggar ibland p.g.a dålig hastighet (kanske var ett dåligt exempel), men även om uppdateringsfrekvensen ska vara 60 max så tycker jag den är så dålig på denna TV:n att jag inte kan titta på video utan att störa mig på det, det ligger alltså under nåt som jag skulle tycka är acceptabelt och alla som har sett det håller med mig, så jag undrar bara om man kan ta tv:n till en annan butikskedja och låta dom bekräfta det så att man kan använda det som bevis när man anmäler det till ARN.

Babrakbarbar
Medlem
1284969
November 10, 2012 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill bara berätta att jag nu har sålt TV:n efter att jag fått tillbaka den från en verkstad där dom konstaterat att det inte varit nåt fel på den, jag berätta om problemmet för den som köpte men han tyckte inte det var nåt problem för honom, Jag kommer inte köpa en TV på netonnet igen såvida dom inte har den uppe så man kan titta på bilden innan men köper den, men det har dom oftast inte på Netonnet, så sensmoralen av denna historian var att man inte ska köpa grisen i säcken på Netonnet.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1286267
December 29, 2012 - 2:22 am
sp_Permalink sp_Print

Den enkla förklaringen på detta är att tv har dynamiskt kontrastförhållande, det ser ALLTID ut som om bilden flimrar eller uppdateras långsamare när man har det igång.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 74
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL