May 5, 2006
OfflineSåhär är det, jag köpte en ny LCD Tv på netonnet och trodde den skulle vara bra eftersom den hade fått så många bra recensioner. (dom har det inte framme i butiken så man kan se det på riktigt)
När jag tog hem tv:n och titta på film och tv-kanaler märkte jag såsmoningom att nåt var inte rätt med Tv:n, bilden var liksom hackig som när man kollar på youtube och den laggar ibland fast här var det som att videon spelades upp med olika hastighet (ibland långsamt ibland snabbt). Jag tog tillbaka TV:n till netonnet och beskrev problemet och dom sa att jag bara kunde skicka den till en verkstad där dom skulle titta på det.
3 dagar senare fick jag sms om att jag kunde komma och hämta den, när jag kom dit bad jag dom sätta på TV:n så jag kunde se om dom hade lagat den, men det var precis samma sak som innan och när jag sa det till dom så säger dom att dom kan skicka det tillbaka men att jag kommer få betala avgift ifall dom inte hittar nåt fel på Tv:n, och dom vill heller inte erkänna att dom ser felet. Jag och andra som varit hos mig och sett på tv:n håller med att det är nåt fel, vilket är oacceptabelt när man köper en ny TV som ska enligt specifikationer ha 100Hz uppdateringsfrekvens. Så jag undrar ifall man kan ta TV:n till en annan affär eller nåt ställe som kollar upp det och bekräftar problemet innan man vänder sig till ARN?
May 5, 2006
OfflineLCD, jag har testat med att stänga avv alla egenskaper och mixtrat med allt som går att ändra på men det hjälper inte, Jag känner att det är uppdateringsfrekvensen som är låg och bilden blir hackig, jag har ägt en del datorskärmen och märkt skillnad mellan 60Hz och 100Hz, denna skärmen utges ha 100Hz bildfrekvens men jag tror inte den är mkt mer än 30Hz.
March 10, 2003
OfflineFinns ingenTV LCD med mer än 60hz (vad jag vet), de som anger mer är bara en funktion som dubblar frames. När du säger yuotube så gissar jag på htpc, vilket grafikkort och kör du senaste drivrutinerna?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 5, 2006
OfflineJag tog först ut tv:n när det hade gått mer än 1 månad så jag hade inget ångerrätt längre.
Här är länk till tv:n : Andersson LED4661FDC PVR LED-TV med 100Hz och inspelningsfunktion,
Ni har missförstått mig när jag tog upp youtube, jag menade att bilduppspselningen från t.ex usb minne med film som jag stoppar i Tv:n eller från tv kanaler som jag kollar på har dålig uppdaterings frekvens och jag tog youtube som exempel när det laggar ibland p.g.a dålig hastighet (kanske var ett dåligt exempel), men även om uppdateringsfrekvensen ska vara 60 max så tycker jag den är så dålig på denna TV:n att jag inte kan titta på video utan att störa mig på det, det ligger alltså under nåt som jag skulle tycka är acceptabelt och alla som har sett det håller med mig, så jag undrar bara om man kan ta tv:n till en annan butikskedja och låta dom bekräfta det så att man kan använda det som bevis när man anmäler det till ARN.
May 5, 2006
OfflineVill bara berätta att jag nu har sålt TV:n efter att jag fått tillbaka den från en verkstad där dom konstaterat att det inte varit nåt fel på den, jag berätta om problemmet för den som köpte men han tyckte inte det var nåt problem för honom, Jag kommer inte köpa en TV på netonnet igen såvida dom inte har den uppe så man kan titta på bilden innan men köper den, men det har dom oftast inte på Netonnet, så sensmoralen av denna historian var att man inte ska köpa grisen i säcken på Netonnet.
1 Guest(s)









Log In
