August 11, 2001
Jag är så förbannat sur på de j**larna.
Först beställer man en datorpaket, de har allt inne.. enligt de, men skjuter upp på brännaren som galningar.. en Lite-On brännare... först var det 25, sen var det 29 i en vecka och nu är det 10 februari
och radeon kortet är nog värst... de fick in en leverans i lördags.. då en kompis fick sitt kort, men inte jag.. jag hade beställt nån dag efter han..
kan inte fatta hur de får ha ens nån handel när de suger så grovt på att leverera.. komplett levererade mitt ljudkort och ram minne på två dagar... jag skickade in beställning på en fredag och fick sakerna på måndag.. det kallar jag service.... idioter där på datorbutiken fan..
ibland har man tur och får allt på en dag, andra gånger (som de flesta) får man allt efter 2 månader..
SUR! måste avreagera mig
July 18, 2001
db är sämst i sverige!!
Jag och två kompisar beställde ett varsitt Asus A7v och två har varit tillbaka och det tredje var inte långt ifrån det heller!!
Dom j**la fläktarna hördes gott å väl på hela våningen(villa)! minsta fläkten låter mest! Ett av korten brändes(inte mitt), så det är ju inga kvalitetsprylar dom har!
December 15, 2001
http://www.gtek.net är bra...och billiga...om grejerna kommer sent, så beror det oftast på posten...
December 8, 2001
Beställde också en x24Lite-On brännare, 5-6 dagar senare knacker det på dörren och där står en man ifrån posten med min brännare i handen.
Så att Datorbutiken är bara skit vill jag iaf inte hålla med om.
Skall tillägga att jag har handlat därifrån 3 gånger tidigare och alltid fått snabba leveranser dvs inom en vecka.
[ Detta Inlägg ändrades av: Cetla den 2002-01-29 02:40 ]
January 22, 2001
On 2002-01-28 20:44, p3t3r wrote:
db är sämst i sverige!!
Jag och två kompisar beställde ett varsitt Asus A7v och två har varit tillbaka och det tredje var inte långt ifrån det heller!!
Dom j**la fläktarna hördes gott å väl på hela våningen(villa)! minsta fläkten låter mest! Ett av korten brändes(inte mitt), så det är ju inga kvalitetsprylar dom har!
Men herregud... hur fan kan du säga att db är sämst i sverige för att moderkorten krånglar?? då e det ju för fan Asus som suger på att göra moderkort... det e ju inte datorbutiken som gör korten... dom säljer ju dem bara!
January 22, 2001
On 2002-01-29 07:42, HELIX wrote:
.. Näj men jeg har någe emot DB också.. Min XP 1800+ exploderade.. men det är självrisk.
Komplett o Gtek och Kylning e MYCKET bättre
Som sagt... hur fan kan du påstå att det e datorbutiken som e dåliga!?!? om din Amd exploderar, så e det väl du som gjort nåt fel... eller så e det tillverkningsfel... d.v.s. AMD som suger... Datorbutiken är bara återförsäljare!
[ Detta Inlägg ändrades av: Nemesis den 2002-01-29 08:46 ]
October 18, 2001
DB är inget att ha.
Förstår inte hur ni kan försvara det.
När man beställer därifrån brukar det ta 1-2 månader innan man får sakerna.
Sen så när man väl får dom så är dom antingen trasiga eller så har man fått fel saker. För att inte tala om deras support.
Nej tacka vet jag komplett.se.
[ Detta Inlägg ändrades av: drotz2000 den 2002-01-29 11:03 ]
October 8, 2001
On 2002-01-29 11:02, drotz2000 wrote:
DB är inget att ha.
Förstår inte hur ni kan försvara det.När man beställer därifrån brukar det ta 1-2 månader innan man får sakerna.
Sen så när man väl får dom så är dom antingen trasiga eller så har man fått fel saker. För att inte tala om deras support.Nej tacka vet jag komplett.se.
[ Detta Inlägg ändrades av: drotz2000 den 2002-01-29 11:03 ]
Man måste ju kolla vad man beställer vad det har för färg.
Får trasiga grejjer då har man otur, jag har aldrig fått nått trasigt därifrån.
Både DB å komplett är billiga & bra.
July 18, 2001
On 2002-01-29 08:44, Nemesis wrote:
On 2002-01-28 20:44, p3t3r wrote:
db är sämst i sverige!!
Dom j**la fläktarna hördes gott å väl på hela våningen(villa)! minsta fläkten låter mest! Ett av korten brändes(inte mitt), så det är ju inga kvalitetsprylar dom har!Men herregud... hur fan kan du säga att db är sämst i sverige för att moderkorten krånglar?? då e det ju för fan Asus som suger på att göra moderkort... det e ju inte datorbutiken som gör korten... dom säljer ju dem bara!
jo det stämmer men att dom inte kan skicka en liten sketen fläkt till mej så jag kan byta(vad kan jag göra för fel om jag byter?) istället måste jag skicka in kortet i 3-4 veckor till dom dryga j**larna! HATA DB!!!
April 6, 2001
Många här tycks inte fatta att anledningen till att DB kan hålla de lägsta priserna är att de inte har så feta lager. Då får leveranstiderna ibland lida. Det är sålunda en billig logistikkostnad som gör att de kan ha låga priser. För att pressa priserna ytterligare så slösar de inte med personal heller verkar det som. Servicenivån är inte på topp direkt. Men man kan inte få allt, bättre service leder till högre priser så det är en avvägning man får göra när man köper och trots allt så brukar det funka bra på datorbutiken.
Att anklaga dem för att sälja dåliga prylar är ju fanimig absurt ointelligent, de tillverkar förihelveete inte grejorna själva.
Nog nu, dags för mat.
October 18, 2001
On 2002-01-29 15:14, Fiskpinnen wrote:
db.com är okay, lika bra som alla andra.
Ni får tänka på att de har hyggligt mycket mer kunder att ta ahnd om än dem andra också.Som man säger:
En missnöjd hörs mer än 1000 nöjda.
Men då anställer man mera personal helt enkelt. Man kan juh inte låta folk vänta i flera veckor innan dom får sina saker.
1 Guest(s)