June 18, 2001
Det kanske är så att sverige är en för liten marknad för att vi skall dels prioriteras med sändningar, och dels att det inte finns några lager i sverige heller i och med branchens kapitalförlust risk.
På radio så säger dom iallafall i reklamen att db.com har snabba leveranser
December 8, 2001
On 2002-01-29 07:12, newbee wrote:
Cetla sa: "5-6 dagar senare knacker det på dörren och där står en man ifrån posten med min brännare i handen."Säker på att det var posten? Var han skäggig? Kan ju ha varit Tomten?
Nädå "newbee" - jag är helt säker på att manen ifråga var inte tomten.
Dessutom var han riktigt trevlig för att jobba på posten....
September 12, 2001
On 2002-01-29 15:24, Ken Shabby wrote:
Många här tycks inte fatta att anledningen till att DB kan hålla de lägsta priserna är att de inte har så feta lager. Då får leveranstiderna ibland lida. Det är sålunda en billig logistikkostnad som gör att de kan ha låga priser. För att pressa priserna ytterligare så slösar de inte med personal heller verkar det som. Servicenivån är inte på topp direkt. Men man kan inte få allt, bättre service leder till högre priser så det är en avvägning man får göra när man köper och trots allt så brukar det funka bra på datorbutiken.
Att anklaga dem för att sälja dåliga prylar är ju fanimig absurt ointelligent, de tillverkar förihelveete inte grejorna själva.
Nog nu, dags för mat.
Mkt väl talat..håller med dej där..som sagt så har jag beställt grejor från DB..och jag bor i den norra landsänden..har alltid fått snabba leveranser o aldrig varit med om defekta varor..jag är en mkt nöjd kund där som mer än gärna återkommer som kund.
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2002-01-29 23:43 ]
August 11, 2001
Självklart förstår jag DB's situation.. Men jag vara bara riktigt sur på att de skjutit upp leveransen på min dator 2 veckor till.. har fan väntat 3 veckor.. hur mycket mer måste jag lida.. aja, ska byta lite-on brännaren mot en plextor så jag får datorfan...
Sen Radeon kortet.. så tror jag nog ATi är jobbiga.... men DB är nog lite halv bra.. för vissa får sina saker efter några dagar och andra får de efter månader...
Men jag har inte hört så stora klagomål på Dustin och Komplett
och nu snackar jag inte om saker som är sönder eller nåt sånt.. det är tillverkarnas fel. jag snackar om levereanstider.. (deras support är bra IMO)hon svara på min mail dagen efter..
kan sägas att http://www.hooj.com (vinylshop) tar år och dar på sig att svara på ett mail..
April 1, 2001
Tjena
Jag har aldrig beställt nåt från datorbutiken, så jag kan inte tala om min egen erfarenhet. Jag har alltid handlat från komplett.se (för det mesta) och varje gång har jag fått sakerna på tre arbetsdagar. Det är trevligt
Men iaf, datorbutiken markerar en vara med en tumme(?) om jag inte har helt fel som är i olika färger beroende på lagersituationen. Beställer man nåt som inte finns på lager får man helt enkelt räkna med att inte få sakerna inom kort. Det är en del som har klagat på leveranser från DB och det är helt klart dåligt om dom inte har varan på lager det datumet som dom eventuellt har lovat.
En sak som jag vet är bra med DB fast jag aldrig har handlat där är priserna på saker. Men jag skulle nog heldre betala nån hundralapp extra för att vara säker på att få sakerna i tid.
Sedan lite fakta som stämmer i ALLA fall: Missnöjda kunder hörs mycket mer än nöjda kunder.
October 3, 2001
Jag hara bara dåliga erfanheter av datorbutikens leveranstider...
Första gången jag beställde så tod det en månad.
Andra tog det 3 vecor den,tredje tog det 2 veckor och nu fjärde gången väntar jag på mitt grafikkort som minst kommer att ta en vecka 1.5 om jag har tur.... dom har förbättrat sig iaf men det tar fortfarande för lång tid
Från komplett har jag beställt 3gg alla gångerna så har det tagit 4dagar det tog åxå 4dagar när jag hade skickat in hddn för retur efter att dom fått den
[ Detta Inlägg ändrades av: Majesty den 2002-01-30 13:26 ]
June 17, 2001
Just nu ligger jag också i en liten dispyt med db.com
Det gäller en prolle (Amd 1400mhz) som inte funkar och jag tycker att deras service är ganska dålig och tar lång tid.
De påstår att min processor funkar, men det gör den inte.
Den är trasig och inget annat.
Jag har skickat den dit 2 gånger och det kostar ju att hämta ut saker som kommer tillbaka i retur utan åtgärd.
Jag tror inte ans att dom har testat den.
Dom skrev i en felbeskrivning att "Troligt fel": Att jag skulle köra den i 133 istället för 100 bus. ehhh jaha ja.
Som om jag inte har testat allt då???
Till och med en polare testade den i sin burk, han har själv en 1400.
Jaja, det ordnar sig nog snart... får man hoppas!!!
Leveranstiden var jättebra för jag hade den efter 2 arbetsdagar.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
Detta är bara så j*vl* patetiskt.
Jag ska försöka att ta det lite kortfattat.
Jag beställer en processor av db.com
Den funkar inte. Testar i både 100 och 133 mhz, den lyckas dra igång i 100 bus men för blåskärm vid start av 3d mark.
Jag provar lite allt möjligt, tex att flasha biosen
Jag kontaktar db.com och skickar tillbaka den.(jag betalade frakten själv för att det skulle gå snabbare)
Jag mailar dom under tiden som den är inne att jag skulle vilja ha en XP 1600+ istället för den AMD 1,4 jag hade köpt.
Jag får en lapp hem om att det ligger en sak till mig på posten för 186 riksdaler.
Då tänkte jag att det var en ny färsk 1600+ som hade kommit. FEL, det var min gammla som dom hade skickat tillbaka. Och felbeskrivningen var att jag antagligen har kört den i fel bushastighet.
Jag testar den igen med alla möjliga inställningar osv men den vill bara inte.
Jag ber en polare att testa den och inte heller han får den att fungera.
OBS. Han har en AMD 1.4 han med och hela hans system är stabilt.
Den funkar inte för honom heller.
Jag komtaktar DB.com igen och skickar tillbaka prollen igen. (Står för frakten IGEN själv för att det ska gå snabbare)
Efter 2 veckors väntande så får jag samma j*vl* lapp igen. Att det ligger något på Posten till mig för 186 riksdaler.
Jag fick en viss känsla om att det var samma prolle igen.
Så jag ringde dom innan idag och hörde med dom vad det var som låg på posten till mig.
Jo, mycket riktigt.
Min gammla prolle
Denna gången fick jag beskedet att DET VAR ETT MONTERINGS FEL FRÅN MIN SIDA OCH ATT PROLLEN ÄR KRAFTIGT SKADAD PÅ KÄRNAN.
Men vad i hela h*lv*t* håller dom på med?
Tror dom att dom kan driva med folk på detta viset eller?
Nu blir det hårt mot hårt, det kan dom ge sig fan på. Det blir KO med detsamma i morgon. Så får dom sköta detta åt mig.
Moteringsfel??? Jag har plockat ut och satt i så damn många processorer på sista tiden, men min 750 håller ju för min hantering.
Jag är verkligen rädd om mina saker.
Klart att det är ett monteringsfel på den nu helt plötsligt, dom kom inte på något bättre.
OBS: Den kompisen som testade prollen jobbar som datortkniker och han har knappast sabbat den.
Alltså, mitt betyg på DB.com är att leveranserna har varit kanon. Men deras service och den hanteringen dom har på returer suger bigtime.
Betyg: 2 @ av 5 möjliga
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
June 17, 2001
Ursäkta att jag spammar lite, men jag har mer på lager.
Men det gäller inte db.com utan det gäller kylning.com och deras enormt långa väntetid på returer
Detta mail skickade jag till dom idag.
"Hej på er
En liten snabb recention av vad problemet är!!!
Jag beställde ett neonrör ( det korta för ca 600:- ) av er och fick det jätte snabbt ( tror att det var i september eller början av oktober ).
Efter bara en vecka så gick det sönder.
Då kontaktade jag er och ni hade inga inne men ni skulle skicka så fort ni fick in en ny leverans.
Och då skulle jag bara byta ut det nya mot det gammla i förpackningen och skicka tillbaka det söndriga. ( Mycket bra service )
Tog kontakt med er efter 3 veckor igen och då talade jag med en jätte trevlig man.
Han lovade då att skicka det neonröret som var större ( ca 700:- ) + lite kylpasta som kompensation. ( Mycket bra service, men lite lång väntetid )
Detta kom efter bara ett par dagar.
Bara efter ett par dagar så gick även det nya sönder.
Skickade då båda 2 rören till er och fick till svar att ni inte skulle få in dom på ett tag.
Jag gav mig till tåls ett bra tag, och ringde er i mitten av december.
Fick då ett nytt svar, att ni förmodligen skulle få in dom igen i början av Januari. (Mycket lång väntetid)
Tyvär så måste jag säga att mitt tålamod börjar att tryta något för vi befinner oss i slutet av Januari nu. ( Extremt väntetid )
Jag skulle ha grejorna till en nätning där det var en "dator moddar" tävling i mitten av December.
Men det hade jag tyvär inte och det kändes som om man kom dit med en havlfärdig dator.
Jag ser nu att ni har ett annat och billigare neonrör liggandes på er site.
VARFÖR HAR INGEN HÖRT AV SIG TILL MIG??? ( USEL SERVICE OCH EXTREMT LÅNG VÄNTETID )
Jag hoppas nu på en enormt snabb lösning på detta av er.
Har ni frågor så kan ni nå mig på eftermidagen på 0431-***** eller 0736-97****
Mvh Alexander Nilsson"
Och fick svar ganska omgående
"Hej Alexander.
Vi har dessvärre haft stora problem med leverans av neon kit (vilket du har märkt)
Vi skickar dock upp ett nytt 15" blått neonljus från Liteglow omgående, samt ber om ursäkt för det inträffade.
---
mvh Kylning.com - Support"
Så det var ju i alla fall 1 glädje besked idag.
[ Detta Inlägg ändrades av: [NH] WIGGER den 2002-01-31 15:07 ]
/FD. Crew ffs
August 11, 2001
Alltså när DB har saker i lager går allt kanon.
Men när de inte har nåt i lager så tar de år och dar på sig å skicka det.. de ger dig ingen datum så du vet när du får sakerna och de vågar inte spekulera själva ens.
Dessutom så är deras tum system det sämsta som finns eftersom de verkar glömma uppgradera den...
June 28, 2001
August 28, 2001
jag hade beställt mobo och cpu mm och sakerna var paj, jo det är nog till verkarna som man ska klaga på, men hur hanterar som sakerna när dom paketerar på DB?? många verkar få saker som e paj eller köper dom in andra sortering? HUR SOM helst saker kan gå sönder, så jag skickade in sakerna och 1 månad och 5 dagar senare fick jag nya produkterna.....FY FAN I h*****e !!!!!!!!! Det mina datanördar kallas för dålig suport! DÖD ÅT DB
August 28, 2001
On 2002-01-29 08:46, Nemesis wrote:
On 2002-01-29 07:42, HELIX wrote:
.. Näj men jeg har någe emot DB också.. Min XP 1800+ exploderade.. men det är självrisk.
Komplett o Gtek och Kylning e MYCKET bättreSom sagt... hur fan kan du påstå att det e datorbutiken som e dåliga!?!? om din Amd exploderar, så e det väl du som gjort nåt fel... eller så e det tillverkningsfel... d.v.s. AMD som suger... Datorbutiken är bara återförsäljare!
[ Detta Inlägg ändrades av: Nemesis den 2002-01-29 08:46 ]
IDIOT!!!!!!! skaffa dig ett liv
November 10, 2001
JA, jo kylning är nog de som har kortast leveranstid och bäst service tycker jag (tycker ni inte det så får ni väl det, men det gör ju jag i alla fall.)
Fast, det är en sak med kylning, jag kan inte läsa deras mail som de skickar till mig. Det står att den troligaste orsaken till fel var att de inte hade hanterat atatchmentsarna (troligen felstavat, om inte blir jag lite imponerad av mig själv)korrekt.
Är det någon som har samma problem eller är det bara jag. Jag vill ju inte gärna klaga om det är mitt dret det är fel på.
[ Detta Inlägg ändrades av: Aquila den 2002-02-01 23:27 ]
August 22, 2005
Jag säger så här stöd eran lokala handlare istället, om alla skulle göra det skulle dom kunna ha lite bättre priser, och vilken service man får, jag tycker det e värt nån hundring x-tra för bra service, då om tex moderkortet krånglar tar du dig bara förbi affären så får du ett nytt direkt inget strul med att behöva skicka å vänta en månad.
Okej det är inte alla somhar bra service men har varitt hos 3 st i min stad å dom har hur bra service som hellst.
February 1, 2002
Beställ inget från netonnet, jag beställde min förstärkare därifrån...
Surroundutgångarna skrapade det bara ur så jag skickade tillbaks den, fick den igen efter nån vecka o dom sa att den va hel.. massa folk har kollat på den här och konsaterat att den är felaktig.. Nu har dom slutat svara på mina mail och i telefon säger dom att 30.dagars perioden gått ut..
:spy:netonnet
Nu verkar det lösa sig ändå för en elektronikfirma skulle fixa det..!
2 Guest(s)