February 17, 2004
Köpte en trådlös telefon för över en vecka sedan, dvs betalade i förskott. Enligt butiken XXX är det problem med leveransen. Blir så trött på det här. Betalar du i förskott blir det alltid problem, de skiter i det, de har ju fått sina pengar. Det här har hänt förrut men av en mindre butik. Denna är ju gigantisk. Tänker nu ta i med hårdhandskarna, dvs ganska snart. Hur länge bör jag/måste jag vänta innan jag rockar loss?
December 24, 2002
Asså om den finns i lager där.. Då kan du ju bli arg.. Men om den inte finns i lager, är det ju inte butikens fel.. Dom kan ju bara säga en preliminär leveranstid. Detta gäller ALLA butiker både på nätet och "vanliga".
Det är inte helt sällsynt att den blir förseningar i leveranserna pga leverantören som är för optemistiska..
February 17, 2004
jonte_power wrote: Asså om den finns i lager där.. Då kan du ju bli arg.. Men om den inte finns i lager, är det ju inte butikens fel.. Dom kan ju bara säga en preliminär leveranstid. Detta gäller ALLA butiker både på nätet och "vanliga".
Det är inte helt sällsynt att den blir förseningar i leveranserna pga leverantören som är för optemistiska..
Jo det står såhär: leveranstid 1 dag, står dock inget på lagersaldo.
Så då borde jag snabbt som sjutton antingen byta vara eller häva köpet?
March 14, 2001
Beställde en bänkdiskmaskin på Siba för ett antal månader sedan, maskinen fanns i lager så jag la en beställning och betalade i förskott.
Gick några dagar, runt fyra arbetsdagar och jag såg inte skymten av varken leveransbekräftelse eller något annat, så jag ringde deras support och frågade vad som hände, eller inte hände. Tjejen i supporten sa när jag uppgett mina uppgifter att allt såg bra ut och det bara var att vänta, så jag frågade varför det tog sån tid, hon svarade med att hon kunde skicka en förfrågan till paketeringen men eftersom de var ledig i morgon (en torsdag) så skulle hon inte få något svar förän på fredag och de har redan så mycket att göra.
Väntade ytterligare fyra arbetsdagar då jag ringde dem igen och sa att jag ville avbryta ordern, fem sekunder senare så var den avbruten och pengarna påväg till kontot igen, ingen fråga om varför eller nått.
Samma maskin fanns på Webbhallen dock inte i lager, mailade dem och fråga hur pass lång tid det kan ta att för dem att få hem den, några dagar svarade suppport-killen så jag la en beställning. Fem dagar senare hade jag maskinen på posten för avhämtning.
Så för min del kommer jag aldrig handla något från Siba igen, inte en chans.
1 Guest(s)