Försenad leverans av vara|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Försenad leverans av vara
Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 17, 2008 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Köpte en trådlös telefon för över en vecka sedan, dvs betalade i förskott. Enligt butiken XXX är det problem med leveransen. Blir så trött på det här. Betalar du i förskott blir det alltid problem, de skiter i det, de har ju fått sina pengar. Det här har hänt förrut men av en mindre butik. Denna är ju gigantisk. Tänker nu ta i med hårdhandskarna, dvs ganska snart. Hur länge bör jag/måste jag vänta innan jag rockar loss?

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1185439
March 17, 2008 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Asså om den finns i lager där.. Då kan du ju bli arg.. Men om den inte finns i lager, är det ju inte butikens fel.. Dom kan ju bara säga en preliminär leveranstid. Detta gäller ALLA butiker både på nätet och "vanliga".

Det är inte helt sällsynt att den blir förseningar i leveranserna pga leverantören som är för optemistiska..

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1185440
March 17, 2008 - 10:40 am
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Asså om den finns i lager där.. Då kan du ju bli arg.. Men om den inte finns i lager, är det ju inte butikens fel.. Dom kan ju bara säga en preliminär leveranstid. Detta gäller ALLA butiker både på nätet och "vanliga".

Det är inte helt sällsynt att den blir förseningar i leveranserna pga leverantören som är för optemistiska..

Jo det står såhär: leveranstid 1 dag, står dock inget på lagersaldo.

Så då borde jag snabbt som sjutton antingen byta vara eller häva köpet?

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1185441
March 17, 2008 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Beställde en bänkdiskmaskin på Siba för ett antal månader sedan, maskinen fanns i lager så jag la en beställning och betalade i förskott.
Gick några dagar, runt fyra arbetsdagar och jag såg inte skymten av varken leveransbekräftelse eller något annat, så jag ringde deras support och frågade vad som hände, eller inte hände. Tjejen i supporten sa när jag uppgett mina uppgifter att allt såg bra ut och det bara var att vänta, så jag frågade varför det tog sån tid, hon svarade med att hon kunde skicka en förfrågan till paketeringen men eftersom de var ledig i morgon (en torsdag) så skulle hon inte få något svar förän på fredag och de har redan så mycket att göra.
Väntade ytterligare fyra arbetsdagar då jag ringde dem igen och sa att jag ville avbryta ordern, fem sekunder senare så var den avbruten och pengarna påväg till kontot igen, ingen fråga om varför eller nått.

Samma maskin fanns på Webbhallen dock inte i lager, mailade dem och fråga hur pass lång tid det kan ta att för dem att få hem den, några dagar svarade suppport-killen så jag la en beställning. Fem dagar senare hade jag maskinen på posten för avhämtning.

Så för min del kommer jag aldrig handla något från Siba igen, inte en chans.

DrPepper
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 960
1185460
March 17, 2008 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det står att det ska ta 1dag att få in den i lager så ska det ju inte ta mer än 1 vecka..Bara ringa kundtjänst och avbeställa

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1185477
March 17, 2008 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

är dem så sega på at leverera trots att den är i lager skulle jag häva köpet och köpa nytt.

Sir-Stealth
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 73
1185559
March 18, 2008 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

har du prövat att ringa ?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 347
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL