July 30, 2010
Mitt nästa köp kommer att bli en skärm till min andra dator. Jag vill ha in lite förslag på bra skärmar som ska klara 1920*1080 och kosta runt 3000kr. Jag kommer inte att ha råd nu, men håller på att spara. Det kommer dock att ta några månader (om jag inte hinner få in pengar på lönebidrag eller annat). Skärmen ska vara bra även för spel med bra skärpa och färger. Den kommer givetvis användas till annat än spel
September 9, 2009
Du tänker rätt med priset iaf, 3000kr räcker gott till en jävligt bra skärm men troligen behöver du betala mindre.
Det låter som att du ska ha någonting med LED-bakgrundsbelysning och IPS-panel, möjligen någon MVA-variant? Låter proffsen uttala sig i det här innan ja säger så mycket mer 😛
October 14, 2010
Jag är ingen expert på skärmar men BenQ är väl ett ganska trevligt märke? Du skriver inte vilken storlek du söker men tex denna kanske:
http://www.inet.se/produkt/220.....4-gl2440hm
Kanske kan vara något? Vill du ha HDMI utgång och sånt också? IPS skärm är väl annars ännu bättre.
March 10, 2003
Tja, är väl bättre att vänta tills du har alla pengar i handen. Skärmtekniken förbättras hela tiden. Vilken typ av panel du skall ha beror väl lite på hur snabb respons gentemot färgskala du vill ha. IPS finns inte i 120hz, osäker hur det står till med MVA/PVA panelerna.
IPS finns det dessutom olika varianter av med. Sedan har olika skärmar olika yta med. En större djungel som sagt.
Jag själv har kör med IPS en massa år och kommer inte byta ner mig personligen. Jag anser dessutom att skärmen är en investering som man oftats sitter ganska länge med. Mina nuvarande har jag haft ett antal år och de fungerar prima än (även om det skulle vara kul med 3x27-30").
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Swedish Berserk
Fick bra betyg genomgående utom någon som vara ganska kräsen över det normala :D.
Ctrl
Sweclockers nämde ju nyligen att det ska komma IPS skärmar som supportar 120Hz. Slipper man backlightning med IPS paneler? Nu vet jag inte om du spelar spel vilket jag tror du gör eftersom du är ju med i Skyrimtråden. Men det blir inget släp i grafiken om man inte kör med vsync påslaget?
Jag kollade på denna eftersom Dell gör ju bra skärmar http://www.inet.se/produkt/220.....u2412m-ips
Kan det vara nåt bra tro. Bara en röstande dock som gav 5/5 och priset verkar vara bra 2690kr. Den är 16:10 mot vanliga 16:9 skärmar, men det gör inget för min del
Jag kan säga att 24" är ok för min del då jag har 20" nu
March 10, 2003
Tja, jag lirar det mesta.. typ. Har inte haft problem med eftersläpningar eller så i grafiken. Nu är mina skärmar gamla som fan förvisso.
Sedan vet jag inte hur de är uppmätta med hastighet. Alla jävla tillverkare borde köra en standard. Så man vet om det är Gray2Gray eller Black2Black. De snabbaste spelen jag lirar måste väl vara UT och Quake serien. Vsync kör jag då jag annars får terings i de flesta spelen med mitt 4870x2 Hade jag kör en Single gpu hade det nog inte varit så illa. CF/SLI är ju lite känsligare på den biten.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Ctrl
Jo jag har hört att crossfire inte är så bra. Har själv kört crossfire ett tag och blev grymt besviken. Har också haft ett 4870x2 från powercolor som var ett stort problembarn. Kraschade väldigt ofta med konstiga rutmönster på skärmen. Stängde man av AI i Catalyst så funkade kortet bra, men halverade också prestandan
Hittade an intressant skärm från BenQ som har 120Hz men det är med TN panel http://www.inet.se/produkt/220.....410t-120hz Det är bara 5/5 i betyg. Kostar något över 3000kr, men det är acceptabelt
1 Guest(s)